قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای خرید و بهترین پاور بانک های پیشنهادی (خرداد 97)

مهرداد بیگلو  20 خرداد 1397 19:00

 این روزها اسم پاوربانک را بسیار می‌شنویم و با مدل‌های مختلفی متعلق به مقابل می‌شویم. شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده که کدام پاور بانک ارزش خرید دارد؟ اصلاً پاوربانک تبلیغاتی به چه دردی می‌خورد و اینکه چه هزینه‌ای لازم است تا یک پاوربانک مناسب را خریداری کنیم. با ما به اتفاق باشید لغایت ضمن معرفی فاکتورهای یک پاوربانک خوب، شما را با بهترین پاوربانک‌های بازار آشنا کنیم.


 گنجایش و قابل‌حمل بودن

هنگامی‌که یک پاور بانک خریداری می‌کنیم، نخستین موردی که برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد؛ گنجایش باتری مورد بهره‌گیری در آن است که برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین، از این یکتا برای محاسبه گنجایش باتری‌ گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها بهره‌گیری می‌شود و هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر ساعت خریداری می‌کنید، به راستی این پاور بانک می‌تواند گوشی‌هوشمند شما را با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر لغایت یک‌بار به‌طور کامل شارژ نماید. با این‌حال، به انگیزه از دست‌رفتن بخشی از انرژی باتری به انگیزه پایداری مدار، کیفیت سلول‌های باتری و ... این موضوع چندان به درستی مبدل نمی‌شود.


به همین جهت، پیشنهاد می‌شود که همواره، یک پاور بانک با ظرفیت بیشتری در سنجش با ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت خویش خریداری نمایید. برای مثال، در صورتی‌که گنجایش باتری گوشی‌هوشمند شما 3000 میلی‌آمپر ساعت است؛ پیشنهاد می‌شود که یک پاور بانک با کمینه گنجایش 3500 میلی‌آمپر ساعت خریداری نمایید لغایت بتوانید کمینه یک بار به طور کامل، گوشی خود را شارژ کنید.


در صورتی‌که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید و به طور همیشگی در حال مسافرت هستید، خرید یک پاور بانک با گنجایش بالا پیشنهاد می‌شود (البته در صورتی‌که بتوانید خرج خرید آن‌را پرداخت نمایید). با این‌حال، باید مدنظر داشته باشید که خرید یک پاور بانک با گنجایش بالا، بدین معنی خواهد بود که برای شارژ نمودن کامل گنجایش باتری داخلی پاور بانک، مدت زمان کمابیش زیادی لازم است. متمایز از این موضوع، هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت بالاتر برگزیدن می‌کنید، باید مدنظر داشته باشید که این جستار به معنای افزایش اندازه، بالا رفتن وزن و قیمت آن خواهد بود.


هم‌چنین، در برخی از پاور بانک‌ها این امکان فراهم شده است الی باتری داخلی آن‌ها، هنگامی‌که در حال به کارگیری این پاور بانک‌ها هستید؛ دوباره شارژ شود. با این‌حال، این روش را چندان توصیه نمی‌کنیم زیرا بر روی طول عمر باتری درون پاور بانک تاثیر منفی خواهد گذاشت.


جریان‌ ورودی

جریان ورودی در اغلب گوشی‌های هوشمند قدیمی به 1 آمپر اندک شده است و در گوشی‌های هوشمند جدیدتر، جریان ورودی به نزدیک 2 آمپر رسیده است. به همین جهت، قبل از خرید یک پاور بانک برای گوشی‌هوشمند یا تبلت خود، نگاهی به مشخصات گوشی و شارژر آن بیاندازید.


در صورتی‌که برایتان امکان‌پذیر است، یک پاور بانک با دو درگاه یواس‌بی با خروجی 1 آمپر و 2 آمپر خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که جریان خروجی از یک پاور بانک، از اهمیت فوقانی برخوردار است و به همین جهت، همواره این فاکتور را در اثناء خرید یک پاور بانک برای تبلت یا گوشی‌هوشمند خود، مدنظر پیمان دهید.


 شمار پورت‌ها

بسیاری از پاور بانک‌های جدید، با کابل یواس‌بی به اتفاق شده است و به همین جهت، هنگامی‌که کابل یواس‌بی شارژر خود را فراموش می‌کنید؛ نباید چندان نگران باشید. هم‌چنین، در تعدادی از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این موضوع به معنای قیمت بالاتر آن‌ خواهد بود.


در کنار این موضوع به این فاکتور توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک با دو درگاه 2 آمپری برگزیدن می‌کنید؛ جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در چهره به کارگیری دو درگاه، شدنی است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر محدود شود. البته پاور بانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آن‌ها به 4 آمپر می‌رسد اما بها بسیار بالایی خواهند داشت.

رایانه گیمینگ Area-51 ایلین ور به کارت گرافیک رادئون VII مجهز می‌شود

AMD شب گذشته در جریان برگزاری کنفرانسی اختصاصی در نمایشگاه CES 2019، ضمن پرده‌برداری از نسل جدید پردازنده‌های رایزن، از کارت گرافیک قدرتمند رادئون VII رونمایی کرد. این کارت گرافیک جدید از معماری نسل دوم وگا و لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده می‌کند. به‌علاوه، تاریخ عرضه‌ی آن ۶۹۹ دلاری برای ماه فوریه (بهمن - اسفند ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است.

حال به‌نظر می‌رسد که کارت گرافیک رادئون ۷ احتمالا در مدل جدید رایانه‌ی گیمینگ ایلین‌ور Area-51 دل، مورداستفاده قرار ‌می‌گیرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شرکت دل این مدل جدید از رایانه‌ی گیمینگ ایلین‌ور را با خود به غرفه‌ی AMD در نمایشگاه CES 2019 آورده است. تاکنون جزئیاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه‌ی این کامپیوتر نمی‌دانیم.

Area-51 ایلین ور دل / Dell Alienware

کامپیوتر گیمینگ ایلین‌ور با نام کامل Alienware Area-51 Threadripper Edition قرار است دارای حداقل ۱۶ گیگابایت رم DDR4 به همراه دو ترابایت حافظه‌ی HDD و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی NVMe SSD باشد و (همان‌طور که از نامش پیدا است) برای پردازش وظایف از پردازنده‌ی رایزن تردریپر 2950X استفاده کند. 

با نگاهی کلی به مشخصات فنی Alienware Area-51 می‌توان به‌طور ضمنی قیمتی را برای آن تخمین زد. پیش‌بینی می‌شود که رایانه‌ی گیمینگ جدید ایلین‌ور قیمتی در حدود ۳٬۷۰۰ دلار داشته باشد. گفتنی است که کارت گرافیک رادئون ۷ ای‌ام‌دی در واقع پاسخی به کارت گرافیک GeForce RTX 2080 انویدیا به‌شمار می‌آید. ظاهرا رادئون ۷ نسبت به نسل فعلی کارت‌‌های گرافیک‌ گیمینگ پرچمدار AMD موسوم به رادئون RX Vega 64 دارای پیشرفت‌های قابل توجهی است.

CES LOGO

  

برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی CES 2019 مراجعه کنید.

کامپیوترهای مک به بزرگ‌ترین چالش اپل تبدیل خواهند شد

در سال‌های اخیر شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم؛ اما مسئله‌ی مهم این است که مهره‌های اصلی این بازی همیشه به سود قابل‌توجه دست پیدا می‌کنند. اپل نیز در دایره‌ی همین شرکت‌ها قرار می‌گیرد و به‌لطف مشتریان وفادار به برند آیفون، شاهد فروش مناسب محصولات خود بوده است و می‌توان روندی یکسانی را نیز در آینده برای گوشی‌های هوشمند آن در نظر گرفت. در این هنگام است که خیال اپل از آیفون تاحدودی راحت می‌شود و فروش کامپیوترهای مک به چالش اصلی برای اپل تبدیل می‌شود و جذب کاربران ویندوز می‌تواند بزرگ‌ترین موفقیت اپل در آینده‌ی نزدیک به شمار برود.

شروع موج خداحافظی از ویندوز ۷

بیش از یک سوم کامپیوترهای شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل مایکروسافت از ویندوز 7 بهره می‌گیرند و این مسئله می‌تواند به‌عنوان فرصت طلایی برای اپل به‌شمار برود. نسخه‌ی قدیمی اما محبوب ویندوز تنها با انتشار ۱۲ بسته‌ی نرم‌افزاری دیگر به پایان خط می‌رسد و مشتریان سازمانی یا تجاری مجبور خواهند بود تا مبلغ بسیار زیادی را به مایکروسافت پرداخت کنند تا بتوانند هم‌چنان به استفاده از ویندوز 7 ادامه دهند یا به نسخه‌های جدیدتر ویندوز کوچ کنند.

مهاجرت به نسخه‌های جدیدتر ویندوز چندان ارزان نخواهد بود و کاربران خانگی باید مبلغ ۱۴۰ دلار را برای گذر از ویندوز 7 به ویندوز 10 پرداخت کنند؛ درحالی‌که این مقدار برای مشتریان سازمانی ۲۰۰ دلار خواهد بود. همچنین اگر سازمان‌ها علاقه داشته باشند تا هم‌چنان به استفاده از ویندوز 7 ادامه دهند باید مبلغ ۷۰۰ دلار پرداخت کنند تا امکان استفاده از سیستم‌عامل فعلی خود را تا ۳ سال پس از تاریخ انقضای آن داشته باشند. هم‌اکنون ۶۴۲ میلیون کامپیوتر با ویندوز 7 در جهان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در بازه‌ی زمانی ۱۲ ماه آینده باید به‌روزرسانی شوند. در سوی دیگر اپل توانسته است با فروش ۱۸.۲۱ میلیون دستگاه مک در سال ۲۰۱۸ به درآمد ۲۵.۴۸۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند. حال فرض کنید اگر اپل بتواند تنها ۵ درصد از کاربران فعلی ویندوز 7 را به خریداری کامپیوترهای مک ترغیب کند، می‌تواند چه میزان درآمد از این راه داشته باشد.

windows support end timeline

چرا یک مک خریداری نکنیم؟

همان‌طور که می‌دانیم بازار کامپیوترهای شخصی وضعیت چندان مساعدی ندارد و حتی این پدیده در بازار گوشی‌های هوشمند هم در حال رخ دادن است. بسیاری از کاربران علاقه‌ای به خرید محصولات جدیدتر ندارند و قابلیت‌های تازه‌ای برای ترغیب خریداران، معرفی نشده است. اما وضعیت برای مشتریان بزرگ و سازمان‌ها بسیار متفاوت است. بسیاری از کاربران معمولی بیش از ده‌ها گیگ اطلاعات شخصی و ضروری روی کامپیوترهای خود ندارند؛ اما برخی مؤسسه‌ها باید از هزاران ترابایت‌ داده‌ی خود حفاظت کنند. امن‌ترین روش برای حفاظت از چنین حجم عظیمی از اطلاعات تنها ازطریق به‌روزرسانی ویندوز به نسخه‌ی جدید حاصل خواهد شد زیرا جا‌به‌جایی اطلاعات و احتمال از دست رفتن آن‌ها در فرایند مهاجرت وجود دارد و تنها ۱۲ ماه برای انجام این کار فرصت باقی مانده است.

در گذشته‌ی نه چندان دور انتظار می‌رفت که کاربران عادی سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند یا اینکه یک محصول مبتنی بر ویندوز جدید خریداری کنند. اما در سال‌های اخیر رقبای زیادی برای کامپیوتر‌های شخصی یا حتی ویندوز به بازار عرضه شده‌اند. اکنون خریداران میان طیف انبوهی از محصولات مانندآیپد‌های اپل، سرفیس و کروم‌بوک‌ها حق انتخاب دارند و تمامی دستگاه‌های گفته‌شده، می‌توانند نیازهای روزمره‌ی کاربران را تأمین کنند که بیشتر مشتریان نیز در همین دسته قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که میلیون‌ها نفر نه‌تنها به ارتقای ویندوز خود فکر نخواهند کرد بلکه ممکن است جذب محصولات غیر ویندوزی سایر شرکت‌ها شوند. دراین‌میان نقش اساسی اپل، کمک به مهاجرت کاربران از پلتفرم ویندوز به مک خواهد بود تا بتواند تعداد بیشتری از مشتریان را جذب اکوسیستم خود کند.

اما سازمان‌های بزرگ و مخصوصاً شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن می‌توانند دلایل کافی برای مهاجرت به‌سوی مک داشته باشند. با نگاهی ساده می‌توان آیفون‌ها و آیپدها را در دست طیف وسیعی از افراد جامعه دید که شامل کارکنان همین مؤسسه‌ها نیز می‌شود. اما چه چیزی بهتر از یک کامپیوتر مک می‌تواند با آیفون سازگاری داشته باشد؟ یکسان‌سازی پلتفرم‌ها می‌تواند فواید زیادی برای چنین مؤسسه‌هایی داشته باشد و حتی موجب افزایش بهره‌وری آن‌ها شود. به‌زودی ممکن است که قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های iOS در مک ایجاد شود که نویدبخش طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های گوناگون از جمله بازی‌های سرگرم‌کننده است. اما در ادامه به چندین دلیل دیگر برای مهاجرت از ویندوز 7 به مک عنوان می‌کنیم.

۱- به‌روزرسانی‌های رایگان سیستم‌عامل

اپل تاکنون ثابت کرده است که متعهد به انتشار به‌روزرسانی‌های رایگان نرم‌افزاری و بسته‌های امنیتی برای سیستم‌های عامل‌ خود از جمله مک و iOS خواهد ماند. کاربران قدیمی ویندوز می‌توانند با خرید یک کامپیوتر مک مطمئن باشند که در طول عمر دستگاه خود دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای به‌روزرسانی نخواهند داشت.

۲- عمر طولانی

همان‌طور که در قسمت قبلی گفته شد، طول عمر دستگاه یکی از عامل‌های مهم برای خرید یک محصول جدید به‌شمار می‌رود. البته منظور از طول عمر، مدت زمان مفید استفاده از دستگاه است که از سوی شرکت سازنده، بسته‌های به‌روزرسانی و امنیتی دریافت می‌کند. این روند برای محصولات شرکت اپل به‌صورت میانگین ۵ سال در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی اگر کاربری کامپیوتر مک نسخه‌ی ۲۰۱۹ را خریداری کند تا سال ۲۰۲۴ می‌تواند از به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند شود؛ اگرچه ممکن است در آن زمان برخی از قابلیت‌های جدید روی دستگاه‌های قدیمی‌تر قابل اجرا نباشند. این ۵ سال می‌تواند یکی از نقاط برجسته برای خرید کامپیوترهای مک برشمرده شود.

۳- TCO یا کل هزینه‌ی مالکیت

باور عموم جامعه این است که محصولات اپل گران هستند؛ اما می‌توان این گرانی را از جنبه‌های متفاوتی توجیه کرد. در حالت عادی یک کامپیوتر مک نسبت به رقیب ویندوزی خود گران‌قیمت‌تر خواهد بود اما این هزینه‌ی اضافی موجب بهره‌مندی خریدار از بسته‌های نرم‌افزاری، عمر مفید طولانی‌تر و برنامه‌های جانبی عرضه‌‌شده درکنار سیستم‌عامل مک مانند Swift، iWork و Xcode می‌شود؛ درحالی که برای خرید چنین برنامه‌هایی در سایر پلتفرم‌ها باید هزینه‌ی بسیار بالایی پرداخت شود. شرکت IBM ادعا دارد که در مدت زمان مفید استفاده از هر کامپیوتر مک در سازمان خود، ۵۰۰ دلار نسبت به ویندوز صرفه‌جویی می‌کند. بنابراین پرداخت هزینه بیشتر در ابتدا می‌تواند به‌نوعی یک سرمایه‌گذاری تلقی شود که در آینده موجب صرفه‌جویی می‌شود.

۴- امنیت

از ابتدای پیدایش انسان، امنیت گزینه‌ای دلچسب و جذاب برای آدمی به‌شمار می‌رفته است. نمی‌توان گفت که محصولات اپل غیرقابل نفوذ هستند اما این شرکت توانسته ثابت کند که پلتفرم آن نسبت به سایر رقبا، امن‌تر است. همچنین پدیده‌ی امنیت به زمان خاصی محدود نمی‌شود و با پیشرفت بیشتر فناوری، تلاش‌های گسترده‌تری نیز برای تأمین امنیت کاربران مورد نیاز خواهد بود. کاملاً مشهود است که در عصر حاضر، دستیابی به اطلاعات و حفظ آن‌ها اولویت اول سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ است. به‌همین دلیل چنین مشتریانی ترجیح می‌دهند از پلتفرمی استفاده کنند که در حفاظت از داده‌های آن‌ها، مطمئن‌تر است. حتی دو سوم از کاربران به‌دلایل امنیتی حاضر هستند به پلتفرم اپل مهاجرت کنند زیرا از جمع‌آوری اطلاعات شخصی خود توسط ویندوز ۱۰ نگران هستند.

۵- مهاجرت آسان

اپل از سال‌ها پیش مهاجرت به مک را برای کاربران سابق ویندوز آسان کرده است. حتی این شرکت برنامه‌ای با نام Windows Migration Assistant ارائه کرده است که فایل‌ها، مخاطبان، بوک‌مارک‌ها، ایمیل‌ها و اطلاعات مربوط‌به تقویم را از کامپیوتر‌های مبتنی بر ویندوز 7 یا جدیدتر به مک منتقل می‌کند. کاربران می‌توانند ازطریق شبکه‌ی مشترک نیز داده‌های خود را میان یک کامپیوتر ویندوزی و یک مک جابه‌جا کنند یا حتی به کمک برنامه‌هایی مانند Boot Camp یاParallels، نسخه‌ای از ویندوز را روی کامپیوتر مک خود اجرا نمایند.

۶- حتی مایکروسافت نیز به مهاجرت کاربران کمک می‌کند

پس از آنکه سکّان هدایت مایکروسافت به‌دست ساتیا نادلا سپرده شد، وی سعی کرد تا مایکروسافت را به شرکت چندپلتفرمی تبدیل کند که هدف اصلی آن‌، ارائه‌ی سرویس‌های پیشرفته‌ی مبتنی بر وب است. در این مدل تجاری، سیستم‌عامل مورد استفاده توسط کاربر اهمیت چندانی ندارد و مایکروسافت علاقه‌مند است تا کاربران از سرویس‌های متعدد آن استفاده کنند. به‌همین دلیل است که مایکروسافت در سال گذشته توانست با Jamf به توافق برسد تا مهاجرت مشتریان ویندوزی به سوی مک و iOS، آسان‌تر صورت بگیرد.

۷- مشتریان خوشحال و خندان!

طبق شاخص منتشرشده توسط سازمان رضایت مشتری ایالات متحده (ACSI) در سال ۲۰۱۸، خریداران کامپیوتر‌های مک در بخش لوازم خانگی و الکترونیکی بیشترین رضایت را داشته‌اند. همچنین میزان رضایت خریداران آیفون‌ها و آیپدهای اپل نیز در بالاترین سطح در هر بخش مختص به خود قرار داشته است.

گزارش سازمان رضایت مشتری ایالات متحده ۲۰۱۸ بخش لوازم خانگی و الکترونیک / ACSI 2018 report

جنگ اعداد به‌زودی شروع می‌شود

با اتمام مهلت مایکروسافت برای کاربران ویندوز 7 و همچنین درصورت معرفی نسخه‌های جدید مک از سوی اپل، ممکن است شاهد تحولات بسیاری در آینده‌ای نزدیک باشیم. نمی‌توان برنده‌ی قطعی این جدال را مشخص کرد و عوامل بسیار زیاد دیگری در جذب مشتریان به‌سوی یک اکوسیستم خاص از جمله عادت چندین ساله به یک پلتفرم وجود دارد. اما درنهایت اگر اپل بتواند حتی درصد کوچکی از کاربران ویندوز را به‌سوی خود جلب کند، می‌تواند درآمد هنگفتی در سال مالی ۲۰۱۹ به ثبت برساند.

کامپیوتر تک برد Orange Pi 3 از رقیب خود رزبری پای 3 پیشی می‌گیرد

شرکت چینی Shenzhen Xunlong، کامپیوتر تک برد جدید خود موسوم به Orange Pi 3  که در اصل رقیب اصلی رزبری پای ۳ محسوب‌می‌شود، معرفی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه‌ی پایه‌ی این سیستم ماژولار را با قیمت ۲۹.۹۰ دلار برابر با ۲۳.۵۹ پوند و نسخه‌ی با مشخصات بالاتر آن را با قیمت ۳۹.۹۰ دلار برابر با ۳۱.۴۸ پوند ازطریق AliExpress خریداری کنند.

 Orange Pi 3

ابعاد این سیستم تک‌بورد ۹۰در ۶۴ میلی‌متر و وزن آن تنها ۷۵ گرم بوده و از PCB آبی رنگ بهره می‌برد. این سیستم تک بورد از سیستم روی تراشه‌ی  Allwinner H6 چهار هسته‌ای ARM Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ARM Mali-T720 بهره می‌برد. Orange Pi 3 دارای حافظه‌ی یک گیگابایتی LPDDR3 است که با افزایش قیمت ۵ دلاری (۳.۹۵ پوندی) می‌تواند تا ۲ گیگابایت افزایش یابد. با پرداخت همین هزینه، کاربران می‌توانند گزینه‌ی خرید دیگری با حافظه‌ی ۸ گیگابایتی eMMC را در اختیار داشته باشند. در مجموع Orange Pi 3 در چهار مدل مختلف به بازار عرضه شده است.

از نظر اتصالات، Orange Pi 3 از چهار پورت USB 3.0 Type-A، یک پورت USB 2.0 و یک پورت micro-USB 2.0 OTG با پشتیبانی از ورودی پاور بهره می‌برد. با این وجود از منبع تغذیه‌ی micro-USB پشتیبانی نمی‌کند. درنتیجه مصرف‌کنندگان نیاز به خرید شارژر DC با ولتاژ ۵ ولت و شدت جریان ۳ آمپر خواهند داشت.

مدل قیمت به دلار آمریکا قیمت به پوند 
Orange Pi 3 with 1GB LPDDR3۲۹.۹۰دلار۲۳.۵۹ پوند
Orange Pi 3 with 1GB LPDDR3 and 8GB eMMC۳۴.۹۰ دلار ۲۷.۵۴ پوند
Orange Pi 3 with 2GB LPDDR3۳۴.۹۰ دلار۲۷.۵۴ پوند
Orange Pi 3 with 2GB LPDDR3 and 8GB eMMC۳۹.۹۰ دلار۳۱.۴۸ پوند

شرکت چینی Shenzhen Xunlong، کامپیوتر تک برد جدید Orange Pi 3 را با پورت HDMI 2.0a با خروجی صوتی، خروجی HDCP 2.2 و خروجی ویدئویی Composite معرفی کرده است. Orange Pi از میکروفون یکپارچه و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

تاریخچه مک؛ سرگذشت ۳۵ ساله کامپیوترهای اپل

چندی پیش، سی و پنجمین سالگرد معرفی اولین کامپیوتر مکینتاش اپل بود؛ کامپیوتری که آغازگر انقلاب کامپیوترهای شخصی امروزی شد. از زمان عرضه در ۲۴ ژانویه‌ی سال ۱۹۸۴،مکینتاش و دیگر مک‌هایی که پس از آن عرضه شدند، تأثیر بزرگی بر کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌هایی که استفاده می‌کنیم داشتند. به مناسبت این رویداد، در این مطلب به تاریخچه‌ی این کامپیوترهای همواره در حال پیشرفت Apple می‌پردازیم که اولین کامپیوترهای شخصی تیراژ بالا با رابط کاربری گرافیکی بودند.

۱۹۸۴ - سال‌های اولیه‌ی کامپیوترهای All-In-One

روز بیست و چهارم ژانویه، استیو جابز اولین کامپیوتر مک را به دنیا معرفی کرد؛ کامپیوتری All-In-One با پردازنده‌ی ۸ مگاهرتزی 68k موتورولا، به همراه نمایشگر ۹ اینچی، فلاپی درایو ۳.۵ اینچی و ۱۲۸ کیلوبایت رم. بزرگ‌ترین عامل فروش این محصول رابط کاربری گرافیکی آن بود که با موس کنترل می‌شد و شامل المان‌هایی از شرکت تحقیقاتی افسانه‌ای پالو آلتو، زیراکس پارک(Xerox PARC، که اکنون PARC یا Palo Alto Research Center نام دارد) بود. همچنین اولین مک دو نرم‌افزار MacPaint و نرم‌افزار پردازش متن MacWord را به همراه داشت که در آن زمان انقلابی بودند.

Apple Macintosh Steve Jobs اپل مکینتاش استیو جابز

استیو جابز به همراه اولین مک

قیمت مکینتاش ۲۴۹۵ دلار بود و ۳۵ سانتی‌متر ارتفاع و ۷.۵ کیلوگرم وزن داشت، که با جعبه‌ی حمل آن که به‌صورت جداگانه عرضه می‌شد، به حدود ۱۰ کیلوگرم می‌رسید. در ادامه قسمتی از اولین نمایش مکینتاش را می‌بینیم؛ پیش از این مردم تنها تصاویری از آن را دیده بودند و در این ویدئو می‌بینید که چقدر از توانایی‌های آن شگفت‌زده می‌شوند.

دانلود

علاوه‌براین معرفی مکینتاش با تبلیغ معروف یک و نیم میلیون دلاری سوپر بول، ساخته‌ی ریدلی اسکات، همراه بود.

دانلود

۱۹۸۵ - آفیس برای مک عرضه می‌شود

بسیاری مایکروسافت را دشمن مک می‌دانند. اما این شرکت درواقع یک سال پس از عرضه‌ی مک، یکی از اولین شرکای بزرگ آن بود. مایکروسافت دو اپلیکیشن را، با نام‌های ورد و اکسل، برای مک عرضه کرد (در آن زمان اکسل به‌طور اختصاصی برای مک عرضه شد). همچنین مایکروسافت در این زمان، پاورپوینت را از شرکتی به نام Forethought خرید.