قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

SEO

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل پیوسته صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از فعالیت هایی است که بدست سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.




اوایل آغاز سئو

در اوایل سنه 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را ابتدا کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر بنیاد حروف الفبا اتمام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست هستی داشتند.


با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری نما می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری کاربرد می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه کاربرد شده تقسیم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که برای پیمان گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو بهره‌گیری می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این واژه ها کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.


همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن موعد قرار دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.


اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه می‌دهد.


بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند فرهنگ و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.


بسته به اینکه چگونه واژه ها کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.


این جای شگفتی نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر وب سایت میموس نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی همنشین دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می طاقت بصورت ذیل چکیده نمود:


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین افزار برای تبلیغات است.



سئو تو صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این طریق پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی پیش از روش SEO Off Page سپریدن شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف طریق SEO On Page که توسعه وب سایت با مهار مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما اتمام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با به کارگیری روش‌هایی که در بیرون از وب سایت اتمام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.


SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت توسط آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.


سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بهره‌گیری می‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به هدف فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با قصد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از لیست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


مقالات در مقوله بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در گویه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:


پژوهشی در راهبرد های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی تارنما به سرانجام می رسد مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خویش را در اینترنت معرفی نماید که بهترین طریق برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر پای بست، 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:


بهبود ساختار سایت

استراتژی واژه ها کلیدی

استراتژی URL

بهینه سازی کد

پردازش کردن متن

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام پهنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و روشنگری داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز پیمان دیتا است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده محقق عبارتند از:


اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش شفا دید وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:


شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و کمپانی های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با به کارگیری یکسری آلت و مهارت ها کوشش می کنند رتبه تارنما ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را سپریدن می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو آگاه باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و وانگهی از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی سایر می بایست اطلاعات خویش را در سه دسته بندی بالا همش بروز نگه دارند.

خبر نیم روز

رپورتاژ خبری نوعی اعلان تبلیغاتی است که برای شناسایی محصولات، خدمات، کسب و کار و … نوشته شده و در خبرگزاری ها و وبسایتهای خبری که از بازدیدکنندگان فراوان برخوردارند به انتشار در می آید.


رپورتاژ خبری یا آگهی تبلیغاتی از موثرترین روشها برای درمان سئو و رتبه سایتها می باشد که در بالابردن و شفا بخشیدن واژه ها باره نظر در گوگل زیاد کارساز است.


از این شیوه برای بالا بردن اعتبار شرکتها برای جلب مشتری، بازاریابی و برندسازی نیز بهره‌گیری می شود.


رپورتاژ چیست؟

Reportage کلمه ای فرانسوی و به معنی گزارش است که از کلمه “ریپورت” گرفته شده است.


رپورتاژ خبری یا رپورتاژآگهی یک مصاحبه یا گزارش است که برای شناسایی اشخاص یا برندها در وبسایت های خبری و خبرگزاری ها استفاده شده و در دسته سئو سایت و تبلیغات اینترنتی تاثیر فراوانی در معرفی این موارد دارد انتشار و لینک بعضی کلمات و تصاویر در آن به سایت اصلی باعث معرفی و سبد درمان رتبه گوگل می شود.


یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی همین رپورتاژ خبری یا رپورتاژآگهی است که در دانش تبلیغات روز جهان برای معرفی محصولات و خدمات جدید متعلق به استفاده می شود.


دلیل اینکه رپورتاژ خبری کارایی بسیاری دارد این است که یک تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان اعتماد زیادی به آن دارد و آن را با علاقه تعقیب می کنند.


رپورتاژ خبری چه تاثیری می تواند بر محصولات ما داشته باشد؟

آیا این گفته که “هر رسانه ای یک رسانه خوب است” حقیقت دارد؟ اگر یک شغل رسانه ای همانند یک ارکستر سمفونیک به صورت منظم و با دقت فراوان ارائه شود نتیجه نهایی و اشکالات آن زمانی بارز می شود که یک برند تجاری بتواند با استفاده از تازه ها تولید شده یا همان رپورتاژ خبری بر سایر رقبا مستولی شده و بازارهای قصد را در دست گیرد.


در پژوهش اتمام شده روی 7 برند نه چندان مطرح مشخص شد که هر چه میزان استفاده از رپورتاژآگهی با لینکهای هدفمند بیشتر باشد تعداد بازدیدها از محصول، ترافیک سایت و بک لینکهای سایت محصول باره عقیده افزایش مکشوف و برآیند اینکه باعث سفارش و سوددهی بیشتر محصولات و خدامت ارائه شده می شود.


تمایل80 درصدی مردم برای استفاده از تازه ها آنلاین

چیزی که هیچ گاه به افول نخواهد گرائید رغبت نوع آدمی به احضار تازه ها و رویدادها یومیه است. این روزها مردم اغلب از اخبار آنلاین بهره‌گیری می کنند، مطابق آمار و بررسی های سپریدن شده از مطبوعات، بیش از 80 درصد ملت ترجیح می دهند تازه ها باره بیچارگی خویش را از طریق روزنامه ها و روزنامه ها آنلاین مطالعه کنند، شگفتی آور نیست که بدانیم بیش از 60 درصد خبرنگاران و صاحبان حرف و مشاغل نیز برای دستیابی به منابع خبری و اقتصادی خود از منابع و تازه ها آنلاین در اینترنت چه از طریق گوشی تلفن به اتفاق و یا سیستم های کامپیوتری خانگی بهره‌گیری می کنند که این مورد استفاده از رپورتاژ خبری یا انتشار رپورتاژ را بیشتر از گذشته برای شناسایی محصولات و خدمات اشخاص، سازمانها و شرکتهای بزرگ و حقیر بایسته تر می کند.


نکاتی که در رپورتاژ خبری مورد پروا ما هستند

توسط یک تیم کارآزموده دارای خبرنگار حرفه‌ای، رایزن بازاریابی و برند سازی و یک کارآزموده سئو مسئولیت تهیه رپورتاژ خبری یا رپورتاژآگهی را بر عهده دارند و در این میانی یک ناظر با سابقه نیز بر آنها نظارت دارد.

وب سایتهای خبری و خبرگزاری ها متن فرآوری شده را منتشر می کنند.

خبر فرآوری شده بر اساس دربایستن مشتری و با پروا به مخاطبان وبسایتهای منتشر کننده فرآوری می شود الی بتواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.


همان طور که از اسم این محصول بر می آید پودری است که به بچه ها می زنند تا در هوای گرم عرق سوز نشوند؛ اما حتماً نباید بچه دار شوید تا به گسترش صنعت پودر بچه سازی کمک کنید. تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم پودر بچه مصارف زیادی در خانه دارد که شاید تاکنون خبر نداشتید. در ادامه با مجله بامیلو همراه باشید تا ببینید پودر بچه تا چه حد می تواند کاربردی باشد.

 

کاربردهای این پودر به قرار زیر است :

• تمیز کردن حیوانات خانگی: اگر گربه ی خانگی تان بوی سگ مُرده گرفته است و آبگرمکن تان هم در حال کشیدن نفس های آخرش است، بجای اینکه حیوان زبان بسته را در آب یخ بشویید تا علاوه بر اینکه ۷ تا جانش را از دست بدهد، ۷ تا جان دیگر نیز بدهکار شود، می توانید از پودر بچه به عنوان یک شوینده ی خشک استفاده کنید. بوی خوبی هم می دهد و حیوانات را اذیت نمی کند.

 

• تمیز کردن ملحفه ها: در شب های گرم تابستان، روی ملحفه هایتان پودر بچه بپاشید تا عرق جذب شده در پارچه را به خود بکشد و تمیزشان کند. می توانید بقیه ی تابستان را بدون تحمل بوی عرق راحت بخوابید.

 

• جذب روغن و گریس: دفعه ی بعدی که خواستید با لباس پلوخوری از کاپوت ماشین وارد شوید و از اگزوز آن خارج شوید، آن هم در حالی که سر تا پایتان با گریس و روغن موتور یکی شده است، اصلاً نگران هزینه های سرسام آور خشکشویی نباشید. کمی پودر بچه روی روغن و گیریس بریزید تا جذب شان کند.

 

• تمیز کردن کتاب ها: اگر آنقدر یزید بودید که گربه ی بدبخت را داخل آب یخ انداختید و شستید، دیگر کتاب دست نویس پدربزرگ زمان قاجارتان که شوخی نیست. نمی توانید آن را با آب بشویید. کمی پودر بچه لای برگ های کتاب بپاشید تا رطوبت و کثیفی آن را بگیرد.

 

• مژه ی چشم: قبل از اینکه به مژه های خود ریمل بزنید، کمی پودر بچه به مژه هایتان بمالید تا ریمل را بهتر جذب کنند.

 

• ضد عرق سوز: قبل از اینکه به خاطر عرق سوز شدن مجبور شوید مثل پنگوئن راه بروید، پودر بچه به کشاله ران هایتان بمالید.

 

• خوشبو کننده ی کفش: اگر کفش تان بوی گیوه های میرزا نوروز گرفته، آن را پر از پودر بچه کنید و شب بگذارید بماند. فردا صبح پودر بچه را خالی کنید و از کفش های نو نوار شده ی خود لذت ببرید.

 

• صدا خفه کن: اگر کفِ کلبه ی محقرتان چوبی است و دائم صدای قیریژ قیریژ آن به هواست، پودر بچه را ضماد کنید تا آلودگی صوتی ایجاد نکند.

 

• مورچه دور کن: مورچه ها زیاد میانه ی خوبی با پودر بچه ندارند. می توانید جلوی در و پنجره ها یک خط پودر بچه بریزید تا مورچه ها راهشان را بکشند و بروند. موقع پیک نیک رفتن هم می توانید دور تا دور زیلوی خود را پودر بچه بریزید تا از ورود مهمانان ناخوانده جلوگیری کنید.

 

• کاهش سوختن ناشی از اپیلاسیون: قبل از اینکه پاهای خود را به دست اپیلاسیون کار بسپارید، لایه ای از پودر بچه بر روی آن ها بمالید تا کارتان به بیمارستان سوانح و سوختگی نکشد.

 

• جایگزین فیکساتور: فیکساتور، پودری است که برای نگه داشتن مواد آرایشی روی صورت می ریزند. اگر دلتان نیامد پول پای فیکساتور بدهید، می توانید از پودر بچه برای همین منظور استفاده کنید.

قبل از هر اقدامی برای رفع بوی بد خانه پنجره ها را باز بگذارید و هود را روشن کنید تا دود از بین برود. قبل از آمدن مهمان ها اگر حس می کنید فضای خانه بوی سیگار می دهد، یک حوله را درون ترکیب آب گرم و سرکه فرو کرده و پس از آغشته شدن، آن را بچلانید و آن را در بالای سر خود و در ارتفاع بالاتر فضای خانه بچرخانید تا بوی دود سیگار را جذب کند و از بین ببرد.

 

 روشن کردن شمع در فضای خانه باعث خنثی شدن بوی سیگار و از بین رفتن بوی آن می شود.

 استفاده از سرکه سفید می تواند بوی دود و سیگار را از بین برود. مقداری سرکه را درون کاسه ای بریزید و آن را روی اپن آشپزخانه قرار دهید تا بوی سیگار را جذب کند.

 

 روش دیگری نیز برای از بین بردن بوی بد سیگار در خانه وجود دارد و آن روشن کردن زغال است. چند زغال گداخته و روشن را در ظرف فلزی و در قسمتی از فضای خانه قرار دهید که دیده نشود، ولی در عین حال در نزدیکی منبع سیگار باشد.


چند نکته مهم در دادن پول توجیبی به کودکان

هستند والدینی که به فرزندان خود مبالغ نجومی می‌دهند و همچنین والدین دیگری هستند که مبلغ خاصی برای فرزند در نظر نمی‌گیرند. عملکرد هیچ کدام درست نیست. کار صحیح را والدینی انجام می‌دهند که مبالغی معقول به فرزند خود می‌دهند، اما فلسفه پول توجیبی چیست؟

 

درس اقتصاد

پول توجیبی،‌ نوعی درس اقتصاد در دوران نخست زندگی است. یک کودک دوست دارد برای خود اسباب بازی خاصی بخرد که به طور معمول برای او نمی‌خرند. او یاد می‌گیرد اگر آن اسباب بازی خاص را می‌خواهد، باید پول توجیبی اش را پس انداز کند و یک سری خرج ها را فراموش کند تا به خواسته خود برسد. این بهترین کلاس درس برای اوست.

 

حقیقت دنیا

دلیل نمی‌شود اگر والدین بسیار ثروتمندند، مبلغی کلان به عنوان پول توجیبی بدهند یا هر از گاهی مخارج مختلف او را متقبل شوند. هر پدر و مادری در هر شرایط اقتصادی باید مبلغی معقول به فرزندان خود بدهد تا او از همان دوران کودکی حقیقت زندگی را بشناسد. مبلغ پول توجیبی باید به نحوی باشد که فرزند با رعایت اقتصاد بتواند آن را مدیریت کند؛نه آن قدر زیاد که کار به ولنگاری برسد و نه آن قدر کم که بودونبودش فرق چندانی نداشته باشد.

 

هفتگی یا ماهانه؟

برخی والدین به فرزند خود به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه پول می‌دهند، اما بهترین طریق آن ماهانه است. حقوق ماهانه است و مدیریت آن تا آخر ماه دانشی است که هرکس باید در سنین کم بیاموزد. پس بهتر است، والدین پول توجیبی فرزند را به صورت ماهانه بدهند.

 

پس‌ انداز هدفمند

بچه‌ها اگر بخواهند، می‌توانند خوراکی را از خانه به مدرسه ببرند و از بوفه چیزی نخرند. بجز خوراکی هم خرج خاص دیگری ندارند. پس والدین باید آنها را تشویق به جمع کردن پول توجیبی کنند تا بعدها بتوانند هر چه را که دلخواهشان می‌خواهد،‌ بخرند. والدین برای تشویق بیشتر می توانند وعده کنند، اگر فرزند پولش را جمع کرد و قصد خرید داشت، به او کمک کنند و مابقی پول را بپردازند. این کار فرزند را تشویق به پول جمع کردن می‌کند.

 

بعد از آن هم بارها و بارها به افراد کمک کردم تا از این چالش، موفق و سربلند بیرون آیند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با رازهایی آشنا شویم که به کمک آنها بتوانیم به بسته بندی سریع تر وسایل و سختی کمتر در حین انجام آن برسیم.

 

۱- نترسید!

اگر نگران باشید و بترسید قطعا به موفقیت دست نخواهید یافت، پس نفس عمیقی بکشید و کار خود را شروع کنید. بعد از این کار به دنبال تهیه لیستی باشید که در طول بسته بندی وسایل خود به چه چیزهایی احتیاج دارید؛ از جعبه گرفته تا چسب و... . قطعا وجود چنین لیستی در افزایش سرعت شما در عملیات بسته بندی بسیار کارآمد خواهد بود. اینکه لیستی کامل و جامع ترتیب دهید به شما کمک می کند تا ذهن خود را مدیریت کرده و دقیقا بدانید که به دنبال چه چیزهایی هستید؛ بنابراین خیال راحت تری نیز خواهید داشت.

 

۲- وسایل خود را پاکسازی کنید

بعد از تهیه کردن فهرست از لوازم و کارهایی که به آنها احتیاج دارید، نوبت به پاکسازی وسایل و لوازم می رسد. از تمام وسایل اضافه، قبل از بسته بندی کردن آنها خلاص شوید! کیسه زباله ای به دست بگیرید و در تمام خانه بچرخید و از شر تمام وسایلی که به آنها احتیاجی ندارید راحت شوید. چراغ قوه های خراب، اسباب بازی های شکسته، پازل هایی که تکه هایشان گم شده و هر آن چیزی که دیگر به دردتان نمی خورد. به این نکته هم دقت کنید که باید حواستان باشد که بعد از انجام این کار، هیچ وسیله ای ناقص نماند.

 

۳- ظروف شکستنی را دسته بندی کنید

ظروف شکستنی در دکوراسیون آشپزخانه احتیاج به توجه بیشتری دارند، تا حدی که توصیه می کنیم کار بسته بندی خود را از این قسمت آغاز کنید. با این کار یک تیر و چند نشان زده اید، علاوه بر اینکه سامان و ترتیبی به کار خود می دهید و مانع شکستن ظروف می شوید از صرف هزینه های اضافی در این خصوص نیز جلوگیری نموده اید.

 

برای جلوگیری از ضربه به جعبه های ظروف شکستنی خود، از حوله های بزرگ استفاده کرده و آنها را در کف و دیواره های جعبه قرار دهید. بعد از آن هم می توانید از یک لباس یا حوله دیگری بر روی ظروف در جعبه استفاده نمایید.

 

نکته: پیشنهاد مفید دیگری که برایتان داریم این است که بر روی جعبه هایی که مربوط به ظروف شکستنی هستند یادداشتی بزنید که یادتان نرود. این کار به شما کمک می کند تا در زمانی که به منزل جدید خود رفتید و خواستید جعبه ها را باز کنید، بتوانید با سرعت بیشتری جعبه مورد نظر خود را باز نمایید.

غلبه بر غول وسوسه خرید

فروشگاه داران از شیوه های تبلیغاتی خیلی خوبی برای جلب توجه مشتری ها استفاده می کنند، این مسئله را به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا بعضی فروشگاه ها در همان نگاه اول تاثیر خوبی روی شما می گذارند و بعضی ها فضای خسته کننده و دکوراسیون جالبی ندارند.

 

اگر هر بار که به مراکز خرید می روید بیشتر از حد نیاز خرید می کنید این مطلب را از دست ندهید. به شما نشان می دهیم که چه طور گول تبلیغات وسوسه کننده را نخورید :

 

1- چرخ های خرید بزرگ

سبدهای خرید بزرگتر باعث می شوند که تا 37 درصد بیشتر خرید کنید، سعی کنید به جای چرخ های سبد از سبدهای خرید قابل حمل استفاده کنید، وقتی وزن سبد را حمل می کنید کمتر خرید می کنید. وقتی از سبد استفاده می کنید بلافاصله که احساس سنگینی را حس کنید یادتان می آید که قرار بوده وسوسه نشوید !

 

2- آهنگ های شاد

 اگر توجه کنید تو کراکز خرید هیچوقت آهنگ های آرام و یا غم انگیز پخش نمی شود، می دونید چرا ؟! چون وقتی شما آهنگ های شاد گوش می کنید تا 17 درصد تمایل بیشتر برای خرید دارید. اگر فکر می کنید که آهنگ ها روی شما هم تاثیر می گذارند هندزفری را فراموش نکنید.

 

3- آینه های وسوسه برانگیز

چند بار تا حالا شده که لباسی را در فروشگاه بپوشید و احساس کنید که خیلی به شما می آید ولی وقتی تو خانه می پوشید تازه عیب هایش را می بینید؟!  اگر این اتفاق برایتان افتاده، خودتان را شرزنش نکنید این یکی دیگه از ترفندهای بازاریابی است! فروشگاه های لباس معمولا از آینه هایی استفاده می کنند که شما را کشیده تر نشان بدهد و لباس بیشتر به تنتان بشیند! و واضح است که وقتی خودتان را زیباتر ببینید به مقدار بیشتری خرید می کنید! سعی کنید اگر چند آینه در لباس فروشی هست خودتان را در همه آن ها ورانداز کنید!

 

4- نمونه ها

حتما تا حالا با غرفه هایی که نمونه غذاهایی را به شما تعارف می کنند برخورد داشتید و شاید هم تست کرده باشید، تحقیقات نشان داده 40 درصد از افرادی که خوراکی ها را تست می کنند بدون این که به آن ها نیازی داشته باشند آن ها را می خرند! سعی کنید به غرفه هایی که به آن ها نیازی ندارید نزدیک نشوید و گرنه مبارزه سختی در پیش رو دارید!

سوال: به تازگی دیوار مجاور حمام خانه ی ما چند ترک بزرگ برداشته است چه طور می توانیم این ترک ها را رفع کنیم لطفا راهنمایی کنید؟

 

پاسخ: برای رفع ترک روی دیوار ابتدا باید علت ترک را پیدا کنید، این ترک ها می تواند بر اثر ترکیدن لوله آب، رطوبیت بیش از حد محیط و یا رنگ آمیزی سریع دیوار پس از گچ کاری ایجاد شوند، پس به منظور جلوگیری از تکرار این روند بهتر ابتدا عامل ترک را بشناسید و سریع تر آن را برطرف کنید.

 

برای پوشاندن ترک روی دیوار ابتدا با یک کاردک و یا وسایل این چنینی ترک موجود را کمی عمیق کنید تا ترمیم ترک دیوار گچی برای تان راحت شود، سپس برای آنکه ترمیم تمیزتری داشته باشید به کمک یک دستمال گرد و خاک های موجود در اطراف ترک را از بین ببرید، در مرحله بعد روی ترک را با توری فایبر گلاس چسبنده بپوشانید، سپس روی آن را با ملات بپوشانید، بعد از خشک شدن ملات با یک سنباده نسبتا سخت روی آن را بکشید تا قسمت های اضافی ملات از بین برود و سطح دیوارتان صاف شود، حالا پس از خشک شدن ملات می توانید روی آن را دوباره رنگ بزنید تا هم رنگ دیوارهای تان شود و ترک ها به راحتی برطرف شود. روش ارائه شده تنها یکی از روش های ترمیم ترک دیوار گچی است.


این موضوع واقعیت دارد که هر رنگی قابلیت تبدیل شدن به رنگی دیگر را ندارد و نمی‌توان رنگ سبز را به زرد لیمویی تبدیل‌ کرد. بنابراین دربایستن است به شناخت و تصمیماتی هوشمندانه در باره طیف‌های مختلف رنگی در دنیای اطرافمان مجهز شویم.


 


1# روانشناسی رنگ در بازاریابی و تصورات اشتباه در مورد آن

اغلب به انگیزه اولویت‌های شخصی، تجارب، نوع تربیت، مقوله و تفاوت‌های فرهنگی، هر کدام از رنگها روی ما کارایی خاصی می‌گذارند. مثلا رنگهایی همانند زرد یا بنفش قادرند احساسات ویژه‌ای را در شما ایجاد کنند، ولی هنوز چیزهای زیادی در این رابطه برای یادگیری وجود دارد و ما می‌پذیریم که پاسخ کل سوالات را نمی‌دانیم. کلید اصلی این مساله، جستجوی راههای عملی برای تصمیم‌گیری در مورد رنگ و برگزیدن آنهاست، اما هرگز فراموش نکنید که رنگ ها به انفرادی پرونده شما را خوب نمی کنند.


 

وبسایت میموس

2# روانشناسی رنگ در برندها و تجارت آنلاین

نام تجاری یا همان برند یکتا از مهمترین موارد پیوسته با پی بردن رنگ است و مقالات بسیاری در رابطه با آن شکل گرفته‌ است.



دیوارپوش قسمتی از خانه ما کاشی است ولی می خواهم آن را کاغذ دیواری کنم. با چه روشی می توان درز بین کاشی ها را پوشاند تا برای نصب کاغذ دیواری سطح صاف و یکدست حاصل شود؟

 

برای پوشاندن درز کاشی باید از مواد جامد و صلب استفاده کنید، پس چسب آکواریوم یا چسب های مشابه برای این منظور کارساز نیست. پس باید به سراغ بتونه بروید. بتونه کاری برای همسطح شدن کاشی ها اغلب نیاز به تکرار آن در چند مرحله دارد.

 

مهارت های پوشاندن درز کاشی,نحوه پوشاندن درز کاشی

برای درزگیری کاشی از ملات بندکشی و درزگیری کاشی ها نیز می توانید استفاده کنید

 

زمانی که از این روش برای پوشاندن درز کاشی استفاده می کنید، مانند دیوار گچی خلل و فرج را پر می کند و سطحی صاف و یکدست را برای شما بر جای می گذارد. از ملات بندکشی و درزگیری کاشی ها نیز می توانید استفاده کنید. اگر بعد از انجام کار دیدید که سطحی کاملا صاف مانند دیوار حاصل شده است

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

همه ما درباره مضرات اشعه ماوراء بنفش روی پوست آگاه هستیم اما نمی دانیم که این اشعه به همان اندازه روی چشم ها نیز تاثیر می گذارد و اگر چشم در طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گیرد دچار مشکلاتی چون آب مروارید، برف کوری و سرطان خواهد شد. حتی اگر چشم ها در کوتاه مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد سطح رویه لنز چشم را می سوزاند. یک عینک آفتابی خوب ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوی تشعشع UVA و UVB را می گیرد. پس هنگام انتخاب عینک دقت کنید تا از چشم ها به خوبی محافظت کنید.

 

100 درصد محافظ اشعه UV

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید عینک آفتابی باید در نظر داشته باشید برچسبی است که نشان دهنده محافظت ۱۰۰ درصد عینک ها از اشعه ماوراء بنفش است. اما کمتر کسی هنگام خرید عینک آفتابی به خودش زحمت چک کردن محافظت اشعه UV لنز عینک را می دهد.

 

عینک هر چه بزرگ تر باشد بهتر است

هر چه پوشش عینک بیشتر باشد آفتاب کمتر می تواند به چشم ها آسیب برساند. بنابراین هنگام خرید عینک سعی کنید عینک بزرگ انتخاب کنید.

 

عینک های تیره تر درجه حفاظت بالاتر ندارند

تیره بودن شیشه عینک به این معنی نیست که از چشم ها بیشتر در مقابل نور خورشید محافظت می کنند.

 

رنگ لنز عینک اهمیت زیادی ندارد

بعضی عینک ها شیشه سبز، خاکستری یا بنفش دارند. این عینک ها آنچنان که باید جلوی نور آفتاب را نمی گیرند اما کنتراست را بالا می برند و این برای ورزشکارانی که بیسبال و گلف بازی می کنند مفید است.

 

لنزهای پولاریزه جلوی نور را می گیرند نه اشعه UV

عینک های پولاریزه تشعشع نوری که از سطوح صافی مثل آب و سنگفرش منعکس می شود را کم می کنند  اما از چشم ها به اندازه کافی در مقابل نور خورشید محافظت نمی کنند اما رانندگی و رفتن به جایی که آب هست را امن تر و لذت بخش تر می کند.

بسیاری از کسانی که برای ماشین خود دنبال روکش می گردند در انتخاب بین روکش چرمی و یا پارچه ای تردید داشته و نمی توانند محصول مطابق با نیاز خود را انتخاب کنند. در صورتی که چرم و یا پارچه از مواد خوب و درجه ۱ تهیه شده باشد و مراحل برش و دوخت با کیفیتی را تجربه کرده باشد، هر دو دوام زیادی خواهند داشت و از لحاظ تعریق بدن در تماس با آن ها برتری و مزیت غالبی نسبت به هم نخواهند داشت. در صورتی که از کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید اطمینان حاصل کردید، می توانید روکش صندلی چرمی و یا پارچه ای مطابق سلیقه خود را انتخاب و خریداری نمایید. در زیر برخی از مهمترین ویژگی های روکش های صندلی چرم و پارچه ای را می خوانید:

 

مزایای روکش صندلی پارچه ای خودرو

مهمترین مزیت روکش های پارچه ای تنوع در رنگ و طرح آن هاست ضمن آن که این دسته از روکش های صندلی در مقایسه با روکش های چرم متفرقه که اکثر تولیدات موجود در بازار را شامل می شود دارای دوام بیشتر، تعریق کمتر و راحتی بالاتری خواهد بود.

شیر تقلبی را با این روشها به راحتی تشخیص دهید

شیر و سایر محصولات لبنی برای سلامت بدن بسیار مفید است اما در برخی کشورهای خارجی تقلب در زمینه تولید شیر صورت می گیرد که می تواند سبب ابتلای افراد به انواع بیماری های گوارشی، مشکلات قلبی عروقی یا واکنش‌های شدید آلرژیک شود به همین دلیل باید قبل از مصرف شیر از سالم بودن آن مطمئن شویم.

 

کارشناسان حوزه بهداشت هشدار می دهند در تکنیک های شناسایی سلامت شیر به دلیل استفاده از اسید تنها افراد متخصص در محیط آزمایشگاهی به انجام این کار بپردازند زیرا استفاده از وسایل آزمایشگاهی در محیط خانه کار بسیار خطرناکی محسوب می‌شود.

 

کارخانجات تولید شیر انواع افزودنی ها و مواد شیمیایی را به این محصول و سایر محصولات لبنی اضافه می‌کنند که از جمله این مواد افزودنی می‌توان به آب، نشاسته، پارافین، انواع روغن های حیوانی اشاره کرد که با آزمایش هایی ساده و در عین حال دقیق می توان به وجود آنها پی برد.

 

تست وجود آب در شیر

یک قطره شیر را روی یک سطح صیقلی و شفاف که حالت مورب و اریب دارد بریزید. حرکت قطره شیر را بررسی کنید، شیر واقعی از خود ردی به جای نمی گذارد اما شیر تقلبی که به آن آب اضافه شده است یک خط سفید کمرنگ از خود باقی می گذارد.

فصل هندوانه های شیرین و آبدار رسیده و هم اکنون که در بازار این میوه جالیزی به عنوان نوبرانه به فروش می رسد، انتخاب یک هندوانه شیرین کار بسیار دشواری است و نیاز به تجربه و آگاهی دارد. اما بهترین راه تشخیص هندوانه رسیده چیست؟

 

چندین راه برای تشخیص رسیدگی و شیرینی هندوانه

 معمولا بهترین علامت رسیدگی هندوانه تغییر رنگ پوست آن است. اگر دقت کرده باشید اغلب هندوانه های راه راه در قسمتی از پوست شان لکه بزرگ تغییر رنگ یافته ای دیده می شود که نشان دهنده سطح تماس پوست هندوانه با زمین است. اگر رنگ این قسمت سفید متمایل به سبز باشد، هندوانه نارس است اما اگر به رنگ زرد روشن متمایل به کرم باشد و خطوط هندوانه موازی و صاف و تیره تر باشد نشاندهنده رسیدگی میوه است. معمولا هندوانه های راه راه رسیده هرچه گردتر باشند شیرین تر و هر چه کشیده تر باشند آبدارتر هستند و هندوانه های با پوست مات از انواع براق آن بهترند.

 

 در مورد هندوانه های بیضی با رنگ سبز کمرنگ که به هندوانه سفید معروفند هر چه رنگ میوه روشن تر و به سفیدی بزند، شیرین تر و آبدار تر هستند. اما انواعی از هندوانه هایی که رنگ سبز پررنگ دارند خیلی خوشمزه و ترد نیستند اما تخمه های خوبی برای برای بو دادن دارند.

 

 روش دیگر برای تشخیص یک هندوانه خوب، توجه به دم یا همان ساقه متصل به هندوانه است. اگر دم هندوانه خشک باشد یعنی رسیده است اما اگر سبز باشد به این معناست که هندوانه زود چیده شده و نارس است.

 

 هر چه هندوانه سبک تر باشد پوست نازک تری دارد و اگر در اثر ضربه زدن به هندوانه، صدای بم و خفه ای شنیدید آن هندوانه نارس و پوست کلفت یا خیلی رسیده و پوک است که بسته به فصل عرضه آن این موضوع قابل تشخیص است، اما اگر ارتعاشات ضربه وارده به پوست هندوانه در تمام بافت آن پخش شد نشاندهنده تردی و آبدار بودن هندوانه است.

 

فراهم می‌کنند.


پلتفرم‌های موفق با کاهش خرج و/یا ایجاد امکان نوآوری‌های بیرونی، تبادل‌ها را تسهیل می‌کنند. این اکوسیستم‌ها با به کارگیری تکنولوژی‌های ارتباطی، پلتفرم‌ها را توانا می‌سازند مقیاسی پیدا کنند که کسب‌وکارهای سنتی نمی‌توانستند به آن دست پیدا کنند.


پلتفرم‌ دربرگیرنده چه چیز‌هایی نمی‌شود؟

باید به‌یاد داشته باشید که پلتفرم‌، مدلی برای کسب‌وکار است و نه فقط نوعی تکنولوژی. بسیاری از افراد، پلتفرم‌ را با اپلیکیشن‌های موبایل یا وب‌سایت‌ها اشتباه می‌گیرند؛ پلتفرم‌ فقط نوعی نرم‌افزار نیست، بلکه نوعی مدل کسب‌وکار است که با گردهم‌آوردن مشتری‌ها و تولید‌کننده‌ها ارزش ایجاد می‌کند.


رایج‌ترین سوءاستفاده از اصطلاح «پلتفرم»‌ زمانی است که برای توضیح بسته‌‌های نرم‌افزاری متعلق به استفاده می‌کنند. درواقع در این موارد، از واژه‌ی «پلتفرم‌» صرفا برای بازاریابی کاربرد شده است. ما این شرکت‌های سنتی و غیرپلتفرمی را «کسب‌وکارهای خطی» می‌نامیم، چراکه فعالیت‌های آنها را از طریق زنجیره‌ی تأمینِ خطی به‌خوبی می‌توان توضیح داد.


به‌طورکلی شرکت‌های خطی ارزش را به‌صورت گونه ها یا خدمات برپایی می‌کنند و سپس آن‌ را به افرادی می‌فروشند که در پایین‌دست زنجیره‌ی تأمین‌شان پیمان دارند.


پلتفرم کسب و کار دست نویس چه کارخانه‌ی تولید اتومبیل باشند، مثل جنرال‌موتور، چه فراهم‌کننده‌ی محتوا، مثل HBO، برخلاف پلتفرم‌ها موجودی خودشان را دارند و این سوژه در ترازنامه‌هایشان پرتو دیتا می‌شود. همچنین شرکت‌های فناورانه‌ای همانند نت‌فلیکس که برای محتوایش پول پرداخت می‌کند یا خودش مجوز آن را صادر می‌کند، در این تقسیم پیمان می‌گیرند. هرچند نت‌فلیکس، شرکتی فناورانه است، کماکان کسب‌وکاری خطی محسوب می‌شود و پلتفرم‌ نیست.


به‌یاد داشته باشید: طراحی پلتفرم‌ فقط به ایجاد تکنولوژی‌های بنیادی مربوط نمی‌شود، بلکه به این مربوط می‌شود که همه کسب‌وکار چگونه فهم و ایجاد می‌شود، چگونه فرآوری ارزش می‌کند و چگونه شبکه می‌سازد.

اگر شما هم در خرید هدیه این روز خاص دچار مشکل می شوید، این راهنما احتمالا می تواند کار راه انداز باشد چون با وسواس و سلیقه از میان کلی محصول مختلف انتخاب شده است.

 

به غیر از عطر که انتخاب همیشگی است، شما می توانید روی خرید ابزارهایی تازه که به هیچ وجه کاربری آنها پیچیده نیست حساب باز کنید.

 

مثلا با انتخاب ابزارهای مدرن آشپزخانه می توانید زمان بیشتری به مادرتان هدیه دهید. اگر او از جمله افرادی است که زیاد کار می کند و معمولا از درد ناحیه شانه و گردن گلایه دارد، ماساژورهای مخصوص را توصیه می کنیم. یک کفش و فر کننده مو هم جزو هدیه های مخصوص دسته بندی می شود که باید با توجه به سلیقه خودتان درباره اش تصمیم بگیرید.

 

شیشه پاک کن 

شیشه پاک کن شبیه هیچ کدام از ابزارهایی که تا به حال دیده اید نیست؛ این محصول می تواند به عنوان یک دستگاه شستشو و خشک کردن کارآمد برای پنجره ها، کاشی ها، سطوح شیشه و آینه استفاده شود.

 

فر کننده مو

فر کننده مو به کمک گیره تعبیه شده داخل مخزن حرارتی و موتور چرخشی دستگاه، موها به دور میله داغ جمع می شوند. برای این کار باید یک دسته مو را داخل مخزن قرار داده و انبر را بست تا موتور شروع به چرخیدن کند و موها را به دور میله بپیچد. جهت چرخش میله را می توان در سه وضعیت چپ، راست و حالت خودکار تنظیم کرد.

 

ماساژور کتف و گردن

ماساژ قسمت گردن و شانه یکی از لذت بخش ترین و البته حساس ترین ماساژهاست. به دلیل حساسیت گردن، ماساژ این قسمت از بدن باید با دقت و به طور کاملا اصولی انجام شود؛ به همین جهت استفاده از دستگاه ماساژور بهتر خواهد بود.

 

کفش راحتی

کفش راحتی کفشی مناسب برای استفاده روزمره است. این کفش دارای قابلیت تهویه هوا است و شرایطی برای شما فراهم می کند تا در استفاده طولانی مدت و مستمر از این کفش، فضای داخلی آن بوی نامطبوع به خود نگیرد و پای شما خشک و خنک بماند.

 

انواع عطر

اگر دارید با خودتان فکر می کنید که خرید عطر به فکر هر کسی می رسد و به هیچ وجه خلاقانه نیست، سخت در اشتباهید. بخش خلاقانه این انتخاب در انجام عملیات خرید توسط فروشگاه های آنلاین خلاصه می شود. بعضی از آنها نه تنها در این ایام خاص بلکه در کل سال بخشی برای فروش عطر با تخفیف ویژه دارند که گاهی ممکن است تا 40 یا 50 درصد هم برسد.

 

جارو شارژی 

جارو شارژی، سبک و کارآمد است. استفاده از جارو شارژی آزادی عمل و راحتی بیشتری برای نظافت منزل به شما می دهد. این دستگاه ابعاد کوچک و وزن کمی دارد. در نتیجه باعث می شود تا کار کردن با آن آسان شود. جاروی شارژی به صورت دستی کار می کند.

جالب است بدانید طبق شواهدی که از قدیم وجود دارد وجود ماهی قرمز در سفره هفت سین از سنت های دیرین ما نیست! می گویند ماهی قرمز ۸۰ سال پیش با ورود چای به ایران آمده و تا آن زمان در ایران پرورش داده نمی شده است. در تابلوی نقاشی کمال الملک که سفره هفت سین را نشان می دهد هم اثری از ماهی قرمز دیده نمی شود.

 

تعدادی از افرادی به دلیل حمایت های محیط زیستی که نسبت به حیوانات دارند، برای نخریدن ماهی قرمز تلاش می کنند و اعتقاد دارند که ماهی های کوچکی که عمر کوتاهی دارند را نباید به دلیل خودخواهی های خودمان به سفره هفت سین آورد و به همین دلیل کمپین نه به ماهی قرمز را راه اندازی کرده اند. گفته می شود زمانی که ماهی قرمز بعد از اتمام عید نوروز و سیزده به در، در رودخانه و یا دریاچه ها رها می شوند به عنوان گونه مهاجم تخم ماهی های دیگر را می خورند.

 

راه های شناسایی مرغ سالم از فاسد

چگونه می توان یک مرغ تازه و سالم را از انواع کهنه و مانده آن تشخیص داد؟ در این زمینه باید به این نکات بهداشتی توجه کنید:

 

 پوست مرغ بسته بندی شده تازه، باید درخشنده، مرطوب، یکدست، صاف، بدون تورم و خون مردگی باشد.

 

 ماهیچه‌های ران و ساق و گوشت سینه مرغ باید از زیر پوست برجسته و محکم باشد و درهیچ قسمت ازمرغ، خون مردگی وجود نداشته باشد.

 

 لازم است بدانید، کبودی‌ها به ‌طور معمول هنگام گرفتن مرغ بر اثر ماندن زیر دست و پای کارگران در مرغداری یا ارسال مرغ به کشتارگاه ایجاد می‌شود که در صورت وجود خون مردگی در بال و ران و هر قسمت دیگر از بدن مرغ، حتما آن را جدا کنید و دور بیندازید.

 

 قسمت شکمی و زیر بال مرغ را بو کنید. این قسمت‌ها سریع تر از نواحی دیگر بدن مرغ، علایم فساد را نشان می‌دهد. بوی تعفن و گندیدگی این قسمت‌ها نشان‌دهنده فساد یا کهنگی مرغ است.

 

 پوست و بدن مرغ تازه به رنگ زرد کهربایی است. برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند، بدن مرغ باید سفید باشد. به همین دلیل، برخی کشتارگاه‌ها مرغ‌ها را برای سفید شدن، مدتی در آب های حاوی درصد بالایی از کلر نگهداری می‌کنند که تقلب محسوب می‌شود.

 

 از نظر بهداشتی، درون شکم مرغ باید فاقد ته روده، تخمدان، مقعد، دل، جگر و طحال باشد و حفره شکمی باید به رنگ سفید یا متمایل به زرد و شفاف باشد. لازم است بدانید، حفره شکمی در مرغ کهنه و فاسد تغییر رنگ می‌دهد و متمایل به آبی و سبز است.

بخار گرفتن آینه ی حمام بعد از استحمام با آب گرم یک اتفاق طبیعی است، ولی اگر بخواهید از همان آینه مثلاً برای اصلاح صورت استفاده کنید، بخار متراکم تقریباً این کار را غیر ممکن می سازد. حتی تلاش کردن برای پاک کردن بخارها بی فایده است چون بخار سریعاً جایگزین می شود.

 

استفاده از آب برای از بین بردن بخار شیشه علاوه بر اینکه راه حل کاربردی نیست، مصرف آب را نیز بالا برده و باعث هدر رفت آب می شود. برای اینکه از بخار آینه حمام جلوگیری کنید، قبل از باز کردن دوش آب مقدار کمی شامپو را روی انگشت خود بریزید و آن را روی سطح آینه بزنید.

 

توجه داشته باشید که تمام آینه باید با همان یک قطره شامپو پوشش داده شود. اگر فکر می کنید یک قطره برای تمام آینه شما کم است می توانید مقدار کمی آب هم برای پوشش دهی استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که نباید باعث کف کردن سطح آینه شود.

چند کاربرد جالب شامپوهای تاریخ مصرف گذشته که پیشنهاد می کنیم بدانید

پاک کردن چرم

کت چرم، کیف یا کاناپه چرم دارید و واکس مخصوص برق انداختن و پاک کردن آن را تمام کرده‌اید؟! اصلا نگران نباشید چون نیازی هم به آن نیست. کمی شامپو بچه یا حتی شامپوی معمولی روی یک پارچه بریزید و روی چرم بکشید. چرم شما تمیز و براق می‌‌شود.

 

برق انداختن شیرآلات

بعد از هر بار حمام لیف شامپویی خود را به شیرآلات بکشید و آب بکشید. این کار باعث تمیزی و درخشندگی شیر می‌‌شود.

 

پاک کردن سطوح

برای پاک کردن سطوح توالت و حمام الزاما نیاز به کف‌شوی ندارید. می‌توانید از شامپو که با کمی بی‌کربنات سود مخلوط شده نیز برای پاک کردن دستشویی استفاده کنید.

 

شستن بدن

اگر شامپویی که خریده‌اید با موهای شما سازگار نیست و به کاهش چربی سر کمک نمی‌کند یا باعث ریزش مو شده از آن برای شستشوی بدن استفاده کنید.

 

شستشوی لباس‌های زیر یا حساس

برای شستشوی لباس‌ها با بافت و جنس خاص یا لباس‌های زیر دنبال شوینده‌های ملایم نباشید. شامپو بهترین شوینده در دسترس است که نه تنها آسیبی به بافت پارچه نمی رساند بلکه آن را ملایم و لطیف خواهد کرد.

 

روان کردن زیپ

اگر زیپ سفت شده، به سختی بالا و پایین می‌رود یا گیرکرده، کمی شامپو به آن بزنید تا مثل روز اول روان شود.

 

از بین بردن لک روی یقه لباس

اگر یقه لباس خیلی کثیف شده قبل از شستشو مقداری شامپو روی آن بزنید و به هم بمالید بعد مثل معمول بشویید.

 

پاک کردن آرایش

اگر آرایش پاک کن ندارید با خیال جمع صورتتان را با شامپو بچه بشویید و مطمئن باشید باعث خشکی پوست و آسیب آن نمی‌‌شود.

4 راز برای ارتقای شغلی در محل کار

بیشتر ما این تجربه را در مجموعه کاری خود داشته ایم که یک نفر از همکاران ارتقای شغلی پیدا می کند و در کار خود ترفیع می یابد. ممکن است گاهی از خود پرسیده‌ باشیم چرا در محیطی که تعداد زیادی نیرو مشغول به‌ کارند، تنها افراد معدود و خاصی در شغل خود ترفیع می‌یابند؟ حتی شاید متعجب شده باشیم و این سوال در ذهن مان ایجاد شده‌باشد که چرا با وجود توانمندی های برابر یا حتی بیشتر ما و سایر همکاران از شخص ارتقا‌ یافته، این اتفاق برای ما رخ نمی‌دهد؟ در هفته های پیش رو درباره ویژگی های افرادی صحبت خواهیم کرد که در شغل خود ارتقا می یابند.

 

مهره های کلیدی

به طور تقریبی در همه مجموعه های کاری، به جز مدیر یا مدیران ارشد، حداقل یک نفر وجود دارد که حکم مهره کلیدی را دارد؛ کسی که در مجموعه می‌شود روی توانمندی ها و کارهایش حساب کرد، پیش بینی های خوبی می‌‍‌‌کند، در مواقع ناسازگاری ها و چالش ها رفتار به جایی اتخاذ می‌کند، مشکلات احتمالی پیش روی مجموعه یا سازمان را به موقع یادآور می‌شود و به طور کلی، کسی است که مدیران روی حرف او حساب می کنند.

 

انجام کارهای داوطلبانه

انجام کارهای داوطلبانه در کنار وظایف محوله، یکی از کارهایی است که زمینه‌ساز ارتقای شغلی می‌شود. با انجام فعالیت های داوطلبانه، دیگران به سایر مهارت های شما پی می‌برند و متوجه می شوند در زمینه‌های دیگر هم می توانید حل کننده مشکلات باشید. از سوی دیگر، این کار علاقه مندی و توجه ویژه شما را به سازمان و مجموعه یادآور می‌شود.

 

دوست داشتن همکاران خود

به طور معمول افرادی که ترفیع شغلی می‌گیرند، کسانی هستند که روابط مناسبی با سایر همکاران دارند، با آن‌ها یکرنگ و صمیمی هستند وخود را تافته جدا بافته فرض نمی کنند. بنابراین از داشتن روابط خشک با اطرافیان در محیط کار بپرهیزید، به نیازهای همکاران خود اهمیت دهید و امور را به شکل خشک و غیر قابل انعطاف انجام ندهید.


در دنیای مجازی که یومیه میلیون ها تن از سراسر ایران و جهان از آن کاربرد می کنند شرکتی هستی دارد به اسم گوگل که به انفرادی بیش از 45 درصد پهنای باند اینترنت عالم را به خویش اختصاصی می دهد و این نکته به انفرادی ارزش گوگل را از منظر مردم جهان نشان می دهد.


حدود 92 درصد جستجوهای جهان از راه موتور جستجوگر گوگل اتفاق می افتد و بهره بینگ ، یاهو و دیگر موتورهای جستجوگر فقط 8 درصد است.


گوگل قویترین ربات هوشمند جهان است که همواره در حال دویدن به سمت جلو بوده و سرعتش از مجموع تمام کارشناسان سئو عالم اغلب است و این مهم است که تیم نیو سئو را همواره علاقه مند به کسب این فرهنگ ، نگاه داشته است.


برهمین اساس به نظر می رسد ، اینکه سایت ما با هر موضوعی در رتبه های نخست گوگل انجام سئو بی گمان به افزایش فروش و بازدید سایت ما می انجامد و برآیند اینکه آن تجارت ما رونق می گیرد.


طی دو سنه ماضی و با دگرگونی ها بنیادین الگوریتم گوگل ، احد از مهمترین دغدغه های مدیران سایت ها ، قرارگیری سایت آن ها در رتبه های نخست جستجو است چرا که گوگل می تواند در توسعه سوداگری نقش فوق العاده ای داشته باشد.

در استفاد از یخچال فریزرتان مراقب این اشتباهات باشید

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از یخچال قرار دادن غذای داغ یا ولرم در یخچال است. چون گرمای غذای داغ یا حتی ولرم دمای داخل یخچال را بالا می برد و در نتیجه در وظیفه نگهداری از مواد غذایی دیگر اختلال به وجود می آید. به این ترتیب خطر آلوده شدن مواد غذایی که به درستی بسته بندی نشده اند افزایش پیدا می کند. همه افراد بخصوص خانم‌ها روزانه زیاد با یخچال سر و کار دارند. در واقع یخچال یکی از لوازم ضروری هر آشپزخانه ای است که بدون آن کمیت کارهای خانه لنگ می شود.

 

این وسیله به قدری دم دستی شده است که کسی تصور نمی کند نتواند درست از آن استفاده کند. در حالی که خیلی از عادت‌های ما به وسیله ضروری و حتی مواد غذای داخل آن آسیب می زند. در واقع قرار دادن غذای داغ در یخچال، نبستن در آن، تمیز نکردن یخچال و غیره جزو اشتباهاتی است که اکثر خانم‌ها در استفاده از یخچال مرتکب می شوند. در این مطلب لیستی از اشتباهات رایج استفاده از یخچال را ارائه می دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

قرار دادن غذای داغ یا ولرم در یخچال

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از یخچال قرار دادن غذای داغ یا ولرم در یخچال است. چون گرمای غذای داغ یا حتی ولرم دمای داخل یخچال را بالا می برد و در نتیجه در وظیفه نگهداری از مواد غذایی دیگر اختلال به وجود می آید. به این ترتیب خطر آلوده شدن مواد غذایی که به درستی بسته بندی نشده اند افزایش پیدا می کند. بنابراین لازم است که قبل از قرار دادن باقیمانده غذا داخل یخچال آن‌ها را کاملاً سرد کنید. اگر عجله دارید و یا هوای داخل آشپزخانه گرم است می توانید ظرف غذا را داخل ظرف بزرگتری که حاوی آب سرد و یخ است قرار دهید تا دمای آن با سرعت بیشتری پایین بیاید و خنک شود.

 

مواد غذایی را همانطور که خریده اید داخل یخچال قرار می دهید

هر قدر هم که عجله داشته باشید باید توجه کنید که چیدن مواد غذایی خریداری شده در یخچال اهمیت دارد. بهتر است قبل از قرار دادن خریدهایتان داخل یخچال آن‌ها را از پلاستیک ها یا کارتن ها خارج کنید. چون ممکن است که این پلاستیک ها یا کارتن ها تمیز نباشند و یخچال نیز به میکروب های موجود در آن ها آلوده شود. پلاستیک مواد غذایی امکان آلوده شدن مواد غذایی دیگر را بالا می برد و همچنین مانع از چرخش هوای سرد در داخل یخچال می شود.

 

در یخچال جای هر ماده غذایی نیست

در یخچال برای چیدن هر ماده غذایی مناسب نیست. این قسمت از یخچال برای نگهداری تخم مرغ، سس ها و نوشیدنی ها اختصاص داده شده است. بنابراین نمی توان هر ماده غذایی که دم دستتان باشد در این قسمت قرار دهید. چون دمای این قسمت مانند بخش های دیگر یخچال نیست. بنابراین از قرار دادن سوسیس کالباس، گوشت و غیره در این قسمت بپرهیزید و آنجا را مواد غذایی اشاره شده اختصاص دهید.

 

در یخچال را باز نگه می دارید

برخی از افراد در یخچال را با در کابینت یا کمد اشتباه می گیرند. چون در آن را باز گذاشته و به کارهای دیگرشان می رسند. البته گاهی در یخچال دچار مشکل شده و به خودی خود خوب بسته نمی شود که در این صورت نیاز به تعمیر دارد. یا اینکه برخی افراد در چیدن مواد غذایی دقت نمی کنند و تراکم مواد غذایی مانع از بسته شدن در یخچال می‌شود. در هر حال این کار باعث خراب شدن مواد غذایی می شود که در آن‌ها به خوبی پوشانده نشده است. توصیه می شود از باز و بسته کردن زیاد در یخچال نیز خودداری کنید چون تعادل دمای داخل آن به هم می ریزد. همچنین از باز نگه‌داشتن طولانی در آن خودداری کنید.

 

غذاها را دیر به یخچال منتقل می کنید

درست است که گفته شد ابتدا باید غذاها را خنک کنید بعد به یخچال انتقال دهید. اما نباید زمان خنک کردن و انتقال آن‌ها را به یخچال طولانی کنید. در واقع نباید زمان انتقال مواد غذایی به یخچال بیش از 2 ساعت طول بکشد. چون برخی بعد از پخته و آماده شدن مستعد هاگ هستند که ممکن است کپک زده و در دمای محیط باعث ایجاد ترکیبات سمی شود.

چند نکته مهم در خرید آنلاین که بهتر است بدانید!!

1- هر روزه مشتریان و مصرف کنندگان بیشتری علاقه مند به خرید محصولات به صورت آنلاین با استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت های خود هستند. به این ترتیب مدیران و مالکان کسب و کارهای آنلاین باید بر روی ساخت و توسعه وب سایت های پاسخگو به این نیاز تمرکز داشته باشند. 

 

بد نیست به این پیش بینی از سوی یک کارشناس مرتبط با این حوزه توجه داشته باشیم که "از آنجایی قدرت پردازش زیاد، عمر باطری بهتر، سرعت های اتصال به شبکه‌های بسیار ارتقاءیافته و صفحات نمایش بزرگ‌تر بر روی گوشی‌های تلفن همگی در حال سرعت بخشیدن به جدا شدن از دستگاه‌های کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ هستند، در چند سال آینده گوشی های هوشمند تنها چیزی خواهند بود که مصرف کنندگان به آن نیاز خواهند داشت.

 

2- مصرف کنندگان ترجیح می دهند به صورت آنلاین و از طریق دستگاه‌های موبایل اقدام به خرید کنند، چراکه خیلی راحت قادر به مقایسه قیمت‌ها و پرداخت و نهایی کردن خرید خود هستند. همچنین در بین جوانانی که علاقه‌مند به خرید آنلاین هستند، استفاده از گوشی‌های موبایل از ارجحیت بیشتری برخوردار است، و این خود دلیلی است برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین تا اگر تاکنون اقدام به بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای نمایش بر روی گوشی‌های موبایل نکرده‌اند، جهت سود بردن از این فرصت خوب و مناسب، حتماً به این موضوع هم توجه خاصی داشته باشند.

 

3- در حدود یک سوم از مصرف کنندگان در منطقه آمریکای شمالی تمایل به ترک کیف پول‌های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول‌های دیجیتالی دارند. سی‌وچهار درصد از مصرف‌کنندگان با حدود سنی 25 سال تا 34 سال نیز تمایل به این موضوع دارند که عددی قابل توجه در این منطقه است.

 

4- درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاین بر شیوه خرید مردم به‌صورت آنلاین تأثیرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن محصولاتی در دسته  لوازم الکترونیک، لوازم خانه و لوازم دکوری و … استفاده از این نظرات آنلاین برای آن‌ها حیاتی هست. اما در رابطه با خریداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور می‌کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند.

 

5- در ابعاد جهانی، بیشترین محصولاتی که مصرف کنندگان به صورت آنلاین تهیه می کنند، عبارت اند از کتاب، فیلم، موسیقی و بازی‌های ویدئویی.

خیلی ‏ها معتقدند بهتر است خرید عید را زودتر و با تمرکز و دقت بیشتری انجام داد و این کار را تا روزهای پایانی سال که خیابان ها شلوغ و پرتردد می‌شوند و وقت کافی وجود ندارد، به تعویق نینداخت. پرونده این هفته به موضوع «خرید» اختصاص دارد و خواندنش را به همه افرادی که قصد خرید دارند، توصیه می ‏کنیم.

 

● ۸ قدم به سوی خرید

۱) اول از همه باید تلاش کنید تا خرید‌تان به روزهای پایانی سال موکول نشود (البته برای خرید میوه و شیرینی چاره دیگری ندارید) اما می‌توانید سایر خرید‌ها را از چند هفته قبل به تدریج انجام دهید.

 

۲) در صورت امکان، ساعات اولیه روز را به خرید اختصاص دهید؛ چون هم خیابان ها و مراکز خرید خلوت ترند، هم فروشندگان صبر و حوصله بیشتری دارند. در نتیجه می توانید اجناس مورد نیازتان را راحتتر تهیه کنید و مهم تر از همه اینکه گیر افتادن در گره های کور ترافیکی، اعصاب تان را خرد نمی کند.

 

۳) برای خرید شب عید مراکز خرید مناسب و معتبر را در نظر بگیرید و به فروشگاه های بی نام و نشان و غیرمعتبر اطمینان نکنید.

 

۴) اگر فرصت و بودجه شما برای خرید محدود است، با برنامه ریزی به خرید بروید. لیستی از احتیاجات تان را تهیه کنید و بعد بر اساس اولویت ها راهی بازار شوید.

 

۵) حساب جیب تان را داشته باشید و عاقلانه خرید کنید.

۶) هنگام خرید دقت کنید تا اجناس کم دوام را به خانه نبرید.

 

۷) چشم و هم چشمی‌ را کنار بگذارید و فقط آنچه را که واقعا نیاز دارید، بخرید.

۸) با عجله به خرید نروید و همیشه برای خرید‌هایتان زمان بندی داشته باشید. اول کالاهایی را بخرید که انتخاب آنها به زمان بیشتری نیاز دارد و بعد برای اجناس جزیی تر وقت بگذارید.

 

● خرید هدیه

شروع سال نو بهانه ای است تا به کسانی که دوست شان دارید هدیه بدهید و البته این کار گاهی آسان و گاهی بسیار دشوار است. یکی از هدایای رایج عطر و اودکلن است. در خرید عطر و اودکلن هیچ گاه به زیبایی شیشه توجه نکنید و بیشتر بوی آن را در نظر بگیرید. هنگام خرید عطر، بینی شما به سرعت اشباع می‌شود؛ بنابراین بعد از امتحان چند رایحه کمی قهوه بو کنید یا چند لحظه به شامه‌تان استراحت دهید تا بتوانید رایحه عطر را درست تشخیص دهید.

 

خرید کتاب یا اشتراک مجلات هم هدیه نوروزی مناسبی است. اگر هم دلتان می‌خواهد هدیه شما نقدی باشد، بد نیست بدانید که در برخی از بانک‌ها، کارت های اعتباری هدیه موجود است که هدیه نقدی خوبی به شمار می رود. به هر حال مهم ترین نکته این است که سعی کنید هدیه را با توجه به علایق اشخاص بخرید و جنبه کاربردی بودن آن را هم مدنظر قرار دهید.

 

● خرید؛ در طول تاریخ

آن قدیم ها، کالاها و مایحتاج را به وسیله پول خریداری نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردند. آن وقت ها مردم قسمتی از دارایی خود را برای به دست آوردن یک کالا یا یک خدمت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداختند که به آن معامله پایاپای گفته می‏شد. از ۹ هزار تا ۶ هزار سال قبل از میلاد مسیح، مردم به این طریق مایحتاج خود را تهیه می‏ کرده ‏اند. در این میان احشام یا گاو و گوسفند و دیگر چهارپایان به عنوان یک کالای با ارزش و شاخص معاملات پایاپای شناخته می شده است. بعد از آن محصولات کشاورزی بیشترین تبادل را داشته اند. به طور مثال یک کیلوگرم موز در برابر یک کیلوگرم سیب مبادله می ‏شده است.

● راهنمای خرید آجیل

آجیل یکی از خوراکی‏های پرطرفداری است که همیشه در لیست خرید عید جای دارد. آجیل، کلسترول خون را پایین می آورد و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می کند. همچنین منبع پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. در عین حال آجیل ها پرکالری هستند و هر گرم آنها ؟ کالری انرژی غذایی تولید می کند. از نظر ارزش تغذیه‌ای، یک نعلبکی آجیل دارای تقریبا ؟؟؟ کالری انرژی است. در تهیه انواع آجیل‌ از مقادیر زیادی نمک استفاده می شود و بنابراین مصرف بی رویه آن، ممکن است عوارضی را به خصوص برای بیماران قلبی عروقی، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران کلیوی به همراه داشته باشد. هنگام خرید آجیل این نکات را به خاطر داشته باشید:

 

۱) تا حد امکان آجیل عید خود را از فروشگاه های معتبر که اجناسی با کیفیت مرغوب و تازه عرضه می‌کنند، بخرید. از خرید گذری یا خرید از دست فروشان خودداری کنید.

 

۲) هنگام خرید آجیل به تازگی آن توجه داشته باشید. آجیل تازه نباید هیچ گونه بوی بدی داشته باشد. بوی ماندگی، بوی تند و یا بوی ترشیدگی نشانه ناسالم بودن آجیل است.

 

۳) رنگ آجیل را با دست‌تان کنترل کنید. اگر دست‌تان رنگی شد احتمال دارد آجیل‌ها را با رنگ‌های غیرمجاز یا خوراکی رنگ کرده باشند و باید از خرید آن خودداری کنید.

 

۴) از خرید پسته‌هایی که زیادی خندان هستند، خودداری کنید؛ زیرا فروشندگان آنها را در ظرف های آب جوش می‌ریزند و سپس ناگهان در آب سرد قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند تا در اثر شوک حرارتی سر بازکنند و خندان شوند البته این شوک حرارتی، کیفیت پسته را نیز پایین می آورد.

 

۵) از مضرات نمک هم که اطلاع دارید. پس بهتر است تا حد امکان آجیل های شور را انتخاب نکنید.

 

۶) در خرید مغز گردو باید خیلی دقت کنید که کهنه نباشد. روغن فراوان موجود در مغز گردو، در اثر کهنگی، تغییر حالت داده و طعم نامطبوع پیدا می‌کند.

۱. روزانه حملات زیاد زیادی به سایتهای وردپرسی می شود که چه بسا شما همین اکنون به سایت خودتان آگاه نباشید زیرا باید افزونه ها و ابزارهای تشخیص هک روی سایت شما نصب و تنظیم گردند. بسیاری از مشتریان پس از شروع همکاری با ما از سطح حملات به سایت خود متعجب می‌شوند.۲. در بسیاری از مواقع بعد از بروزرسانی افزونه یا قالب سایت تداخل ایجاد شده و سایت بالا نمی‌آید. تیم پشتیبان وردپرس با فرهنگ و تخصص بروز این کار را به خوبی اتمام می‌دهد.