قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

رابط کاربری اینستاگرام برای چند ساعت کاملا تغییر کرد

اینستاگرام

اینستاگرام تایید کرده که به دلیل یک باگ، برای چند ساعت اسکرول افقی مشابه استوری جایگزین اسکرول عمودی شده است. چند ماه قبل، گزارشی مبنی بر آزمایش مشخصه اسکرول افقی در بخش Explore اینستاگرام منتشر شد. اما ساعاتی قبل، بعد از اینکه بسیاری از کاربران اینستاگرام این اپلیکیشن را باز کردند، با رابط کاربری جدیدی روبرو شدند که به‌سرعت اعتراضات زیادی را به همراه داشت.

به دلیل یک باگ، این مشخصه برای تعداد بسیار بیشتری از کاربران فعال شده است.

سخنگوی اینستاگرام در این رابطه گفته: «به‌دلیل وجود یک باگ، برخی از کاربران با این تغییر رابط کاربری روبرو شده‌اند و ما به سرعت این مشکل را برطرف کردیم و در حال حاضر همه چیز به حالت عادی برگشته است.» این کمپانی همچنین گفته که همچنان مشغول بررسی این مشخصه در بخش Explore است. اینستاگرام می‌خواسته این قابلیت را تنها برای عده‌ی محدودی از کاربران ارائه کند که به دلیل یک باگ، این مشخصه برای تعداد بسیار بیشتری از کاربران فعال شده است.

در این رابط کاربری جدید، کاربران برای مشاهده‌ی پست‌ها یا باید به‌صورت افقی اسکرول کنند یا مانند استوری، بر لبه‌های راست و چپ عکس ضربه بزنند. برای مشاهده کامنت‌ها هم باید به طرف بالا اسکرول کرد. با توجه به اینکه کاربران این پلتفرم در ۸ سال گذشته به یک نوع رابط کاربری عادت کرده‌اند، این تغییر ناگهانی اصلا مورد استقبال قرار نگرفته است و اینستاگرام‌ هم خیلی زود به مشکل مربوطه اعتراف کرد.

شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور، اینستاگرام‌ دوباره این مشخصه را ارائه کند اما با توجه به واکنش‌های کاربران، مدیران اینستاگرام باید وسواس زیادی برای این موضوع به خرج دهند مگر اینکه بررسی‌های آن‌ها نشان دهد این رابط کاربری می‌تواند زمان استفاده از اینستاگرام را بیشتر کند. در ادامه، می‌توانید چند اسکرین‌شات ثبت شده از این رابط کاربری جدید را مشاهده کنید.

منبع: TechCrunch

بیکسبی سامسونگ به‌زودی از اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی می‌کند

بیکسبی

اگرچه دستیار دیجیتالی بیکسبی از زمان معرفی تا حالا نتوانسته توجه کاربران را به‌صورت گسترده جلب کند، اما سامسونگ نشان داده که در این زمینه ثابت‌قدم است و همواره قابلیت‌های جدیدی برای این دستیار هوشمند به ارمغان می‌آورد. این کمپانی کره‌ای شب گذشته در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که بیکسبی به‌زودی پشتیبانی از از اپلیکیشن‌های گوگل پلی، یوتیوب و گوگل مپس را آغاز می‌کند. علاوه بر این اپلیکیشن‌ها، باید به iHeartRadio، Uber و Ticketmaster هم اشاره کنیم که با این دستیار دیجیتالی سازگاری بیشتری پیدا می‌کنند.

سامسونگ می‌خواهد بیکسبی‌ را به یک پلتفرم هوش مصنوعی همه‌فن‌حریف تبدیل کند.

این نشان می‌دهد که بیکسبی دیگر یک دستیار دیجیتالی صرف نیست و سامسونگ می‌خواهد آن را به یک پلتفرم هوش مصنوعی همه‌فن‌حریفی که می‌تواند با انواع و اقسام سرویس‌ها و گجت‌ها سازگار باشد، تبدیل کند. سامسونگ در بیانیه خود آورده: «بیکسبی در ابتدا به‌عنوان یک دستیار هوشمند برای گوشی‌های گلکسی کار خود را آغاز کرد. اما حالا، بیکسبی در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم هوش مصنوعی بی‌حصار است که روزبه‌روز از گجت‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.»

سامسونگ محصولات متنوعی را روانه‌ی بازار می‌کند و به همین خاطر این دستیار دیجیتالی در بسیاری از آن‌ها از جمله تلویزیون‌ها هوشمند، یخچال‌ها و ماشین‌های لباسشویی قرار دارد. با وجود اینکه بیکسبی در مقایسه با رقبای قدرتمندی همچون الکسا و گوگل اسیستنت حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما سامسونگ با اقداماتی مانند باز کردن دسترسی برای توسعه‌دهندگان و همکاری با بسیاری از شرکت‌ها، می‌خواهد حداقل بخشی از بازار رو به رشد دستیارهای هوشمند را از آن خود کند.


سئو چیست و چرا به سئو نیاز داریم؟

سئو مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization و شامل تکنیک و اصولی است که برای بهینه‌سازی و افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده شود.


سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.


با افزایش تعداد سایت‌ها و به‌خصوص فروشگاه‌های اینترنتی، اهمیت سئو برای قرارگرفتن سایت آن‌ها در صفحه اول گوگل و افزایش فروش، بیشتر از ماضی مورد توجه قرار گرفته است.


چرا سئو اهمیت پیدا کرد؟

تا چندی پیش، اگر شخصی قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی داشت، با به کاربردن تعداد واژه ها زیاد در سایت و بدون در عقیده گرفتن هیچ‌گونه اصولی، به راحتی رتبه سایت خویش را افزایش می‌داد؛ اما با افزایش تعداد سایت و تکنولوژی گوگل، اصول و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت به‌شدت تغییر پیدا کرد و دیگر مثل گذشته نمی‌توان در درازا یک شب به جایگاه برتر گوگل دست پیدا کرد. از این‌رو، اگر فروشگاهی قصد دارد سایت خویش را به‌صورت بنیادی بهینه کند الی به فروش بیشتری دست باید، باید با اصول و تکنیک‌های سئو آشنایی داشته باشد.


گوگل تکنیک‌ها و بنیادین را برای بهینه‌سازی سایت بیان کرد که کل آن‌ها در قالب سئو ذکر می‌شود. سئو تنها دربرگیرنده یک تکنیک خاص نیست، بلکه شامل اقدامات و تکنیک‌هایی متعددی است که همه آن ها در کناره هم در افزایش رتبه سایت تأثیرگذار است. سئو چیست میموس؟ هدف اصلی سئو، بهینه‌سازی سایت از نظر تگ و ساختارهای به‌کاررفته به‌منظور افزایش رتبه در گوگل است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشت، فعالیت‌های سئو کاملا زمان‌بر است و برای به دست آوردن نتیجه مطلوب وهدف باید صبر و تلاش کرد.


افزایش بازدید سایت

افزایش فروش

برندسازی سریع

افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو

انواع سئو چیست؟

سئو را در حالت کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:


سئو کلاه سفید شامل تکنیک‌های و بنیادین است که از قوانین اصلی معرفی‌شده توسط گوگل پیروی می‌کند.


سئو کلاه سیاه دربرگیرنده تکنیک‌ها و بنیادی غیر قانونی است و از آن‌ها برای فریب و دستکاری الگوریتم‌ها کاربرد قرار می‌شود. در واقع سئو کلاه سیاه همان تکنیک‌های است که به یک‌شبه سرشناس هستند و گوگل هیچ رابطه احسان با این تکنیک‌ها ندارد و سریعا استفاده از آن ها را تشخیص می‌دهد و سایت را سریعا جریمه می‌کند.


سئو داخل صفحه چیست؟

سئو تو صفحه به راستی همان تکنیک و عملیاتی است که به‌منظور دستکاری و بهینه‌سازی کدها و تگ‌های داخلی سایت باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. این گونه سئو کاملا یک کار و جنبش فنی است و تنها کسان متخصص سئو می‌توانند از عهده آن به‌خوبی بربیایند.


سئو برون صفحه چیست؟

این نوع سئو دربرگیرنده تکنیک‌هایی است که در بیرون از سایت برای بهینه‌سازی باره استفاده می‌گیرد. تبلیغات اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، کمپین و غیره از نمونه‌های seo offpage هستند. هر کدام از این‌ها، یک کار و جنبش کاملا تخصصی است و احتیاج به یک برنامه‌ریزی و راهبرد خاصی برای به دست آوردن نتیجه دلخواه دارد.

آیا تلگرام می‌خواهد یک ملت دیجیتال ایجاد کند؟

ارز دیجیتال تلگرام

این روزها سرویس‌های پیام‌رسان در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به «وی‌چت» (WeChat) اشاره کنیم که میلیاردها دلار در آن رد و بدل می‌شود. اما آیا یک سرویس پیام‌رسان می‌تواند در زمینه‌ی ارز دیجیتال به موفقیت برسد؟ «پاول و نیکلای دورف» (Pavel and Nikolai Durov)، دو برادری که تلگرام را تأسیس کردند، قصد انجام چنین کاری را دارند. اگر این دو برادر موفق شوند، بلندپروازی آن‌ها کم‌وبیش منجر به ایجاد معادلی دیجیتال برای یک سیستم اقتصادی مستقل خواهد شد.

برادران بلندپرواز

تاکنون، تمام تلاش‌ها برای تبدیل بیت کوین و سایر انواع ارز دیجیتال به یک نوع روش پرداخت همگانی و بی‌دردسر، به در بسته خورده است. از جمله دلایل این شکست‌ها می‌توان به کارمزد بالای تراکنش‌ها و نیاز به زمان زیاد برای پردازش اشاره کرد. حتی اگر اکوسیستم بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتالی دیگری بتواند مشکلات مقیاس‌پذیری را حل کند، به دلیل تعداد پایین کاربران، خرده‌فروش‌های بزرگ جذب این اکوسیستم‌ها نخواهند شد. در این میان ایده‌ای که برادران دورف قصد دارند آن را از طریق بزرگ‌ترین «عرضه‌ی اولیه‌ی پول دیجیتالی» (ICO) تا کنون آزمایش کنند، ایجاد یک ارز دیجیتالی برای اکوسیستمی است که از قبل حدود ۱۷۰ میلیون کاربر فعال دارد. بر اساس تخمین مدیران تلگرام، این رقم در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی به حدود ۲۰۰ میلیون کاربر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: پاول دورف؛ خالق تلگرام، پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها

این اقدام تلگرام، بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه‌ی پول دیجیتالی محسوب می‌شود و به همین خاطر توجه زیادی را جلب کرده است. پاول دورف طرفدار آزادی‌های فردی است و برنامه‌های او برای ایجاد «شبکه‌ی باز تلگرام» یا به اختصار TON را می‌توان به‌عنوان طرح کلی ایجاد یک ملت دیجیتالی به‌حساب آورد. ملتی که اعضای آن را کاربران تلگرام تشکیل خواهند داد.

ارز دیجیتالی تلگرام

بنا به وعده‌ی نیکلای دورف، مغز متفکر تلگرام و شبکه‌ی اجتماعی Vkontakte، «بلاک‌چین» (blockchain) تلگرام کاملا مقیاس‌پذیر و پرسرعت خواهد بود. البته در اسنادی که تلگرام منتشر کرده، توضیحات دقیقی در مورد نحوه‌ی ایجاد این اکوسیستم ذکر نشده و به همین خاطر برخی از کارشناسان با دیده‌ی تردید به این موضوع نگاه می‌کنند. برخی از افراد هم نگران نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در تلگرام و در این پروژه هستند. با این حال ما در اینجا نمی‌خواهیم به این نگرانی‌ها بپردازیم. بلکه می‌خواهیم در مورد این پروژه‌ی بلندپروازانه، گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کنیم.

ویژگی‌های اکوسیستم تلگرام

اپلیکیشن پیام‌رسانی را تصور کنید که به‌عنوان یک گذرنامه برای یک اقتصاد نیمه خودکفا انجام‌وظیفه می‌کند. در چنین سناریویی، کاربران از طریق شناسنامه‌ی مجازی شناسایی می‌شوند. نسخه‌ی اصلی این شناسنامه‌ی مجازی، رمزگذاری شده و فقط در دسترس صاحبش قرار دارد. در چنین اکوسیستمی، کاربران برای انجام کارهای مختلف می‌توانند از چنین شناسنامه‌ای بهره ببرند. در حال حاضر، رسانه‌های زیادی به شکل کانال‌های تلگرامی در حال فعالیت هستند. اما پلتفرم ارز مجازی و قرارداد هوشمند تلگرام، به صاحبان این کانال‌ها اجازه خواهد داد که راحت‌تر از قبل تبلیغ بگیرند و درآمد کسب کنند.

با ابزارهای تعبیه‌شده در این سیستم، کاربران می‌توانند به‌صورت ناشناس در محیط وب گشت‌وگذار کنند. کاربران این اکوسیستم می‌توانند ارز مجازی «گرام» (Gram) را که ارز اختصاصی تلگرام خواهد بود، با سایر کاربران یا فروشندگان حاضر در این پلتفرم رد و بدل کنند و حتی می‌توانند این ارز را به پول حقیقی تبدیل کنند. بر اساس وعده‌ی برادران دورف، تمام این فرایندها ساده خواهد بود و کاربران عادی به‌راحتی از پس انجام آن‌ها برخواهند آمد.


یک سوم کاربران گوشی هوشمند قربانی بدافزار بانکی می‌شوند

گوشی هوشمند امنیت سایبری
بر اساس نتایج پژوهش شرکت امنیت سایبری اواست، ۳۶٪ از کاربران گوشی هوشمند نمی‌توانند تفاوت بین یک اپلیکیشن بانکی واقعی و یک بدافزار بانکی را تشخیص دهند.

نتایج یک پژوهش بین‌المللی که توسط شرکت امنیت سایبری «اواست» (Avast) انجام شده است، نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که از گوشی هوشمند برای انجام عملیات بانکی استفاده می‌کنند در خطر قربانی شدن توسط بدافزارها هستند. بر اساس نتایج این پژوهش که در جریان نمایشگاه MWC 2018 اعلام شد، ۳۶٪ از افرادی که در این تحقیق شرکت کرده داده شده بوده‌اند، نتوانسته‌اند تفاوت بین یک اپلیکیشن بانکی واقعی و یک اپلیکیشن بانکی جعلی را تشخیص دهند. این یعنی حدودا از هر سه کاربر گوشی هوشمند، یک نفر در خطر دزدیده شدن اطلاعات مالی (و صد البته پول‌هایش) قرار دارد.

در این پژوهش ۴۰ هزار نفر از ۱۲ کشور مختلف شرکت داشته‌اند. اپلیکیشن‌های بانکی مورد استفاده در این پژوهش از میان آن دسته از اپلیکیشن‌های بانک‌های بین‌المللی انتخاب شده بود که پیش از این هدف مجرمان قرار گرفته بودند. کشورهایی که این پژوهش در آن‌ها انجام شده عبارتند از: امریکا، انگلیس، آلمان، روسیه، ژاپن، مکزیک، آرژانتین، اندونزی، جمهوری چک، برزیل و اسپانیا.

۴۰٪ از افرادی دخیل در پژوهش از اپلیکیشن‌ها برای انجام کارهای بانکی استفاده می‌کنند. ۳۰٪ از افرادی که از اپلیکیشن‌های بانکی استفاده نمی‌کنند، دلیل خود را ترس از نبودن امنیت کافی در برابر فعالیت‌های کلاه‌برداران اعلام کرده‌اند. ۵۸٪ از کاربران حاضر در این پژوهش به اشتباه یک اپلیکیشن بانکی رسمی را به عنوان اپلیکیشن جعلی تشخیص داده‌اند. و همان‌طور که در ابتدا گفتیم، ۳۶٪ افراد هم یک اپلیکیشن جعلی را با اپلیکیشن واقعی اشتباه گرفتند. جالب این که در امریکا تعداد افرادی که اپلیکیشن اصلی را جعلی تشخیص داده‌اند کمتر (۴۰٪) و تعداد افرادی که اپلیکیشن جعلی را اصلی تشخیص داده‌اند بیشتر (۴۲٪) است. اواست همچنین به این اشاره کرده که هم کاربران گوشی‌های اندرویدی و هم کاربران آیفونباید در این زمینه هوشیار باشند.