آموزش سئو وردپرس ، امری که از همان ابتدای تاسیس سایت باید به اندیشه آن بود و تنظیمات مربوط به سئو را در وردپرس اعمال کرد تا بتوان بهترین نتیجه را از بهینه سازی سایت گرفت. وبمستران زیادی به پیگیری افزایش ورودی گوگل از راه بهینه سازی سایت و فرآوری محتوا هستند ولی قبل از نگارش مطالب بهینه باید نکات کلیدی سئو وردپرس را بر روی سایت اعمال کرد تا بتوان بهترین نتیجه ممکن را گرفت. در این تعلیم وردپرس از ایران تمز به شناسایی نکات کلیدی و تعلیم سئو سایت وردپرسی جهت بهینه سازی سایت و افزایش ورودی گوگل به صورت مرحله به مرحله یا گام به گام میپردازیم پس الی منتهی به اتفاق ما باشید.آموزش افزایش سئو وردپرس جهت بهینه سازی سایت و افزایش ورودی گوگلسئو وردپرس چیست ؟
تمام کارهایی که برای افزایش ورودی گوگل و موتورهای جستجو چهره میگیرد سئو یا بهینه سازی وردپرس میگویند.
در این میانی شیوه هایی موسوم به سئو کلاه سفید و کلاه سیاه مطرح میشوند که به طور چکیده به روشنگری هر کدام از آنها میپردازیم. به تمام شیوه های بنیادین که بدون فریب گوگل و موتورهای جستجو مایه افزایش ورودی از آنها میشود، سئو کلاه سفید میگویند. در روبرو آن به تمام روشهایی که با فریب گوگل و موتورهای جستجو مایه افزایش ورودی از آنها میشود سئو کلاه سیاه میگویند. در این نوشتار شیوه های سئو کلاه سفید در وردپرس را آموزش میدهیم لغایت بتوان بهترین نتیجه را از بهینه سازی سایت گرفت.
پیدا کردن مشتری و فروختن محصول به آنها کار راحتی نیست و از دست دادن هر یک از آنها ضربهی بزرگی به کسبوکار وارد خواهد کرد. مخصوصا در شرکتهای نرمافزار بهعنوان خدمات (SaaS) نرخ ریزش مشتری یا Churn تهدید بزرگی برای آنها خواهد بود، بهطوریکه تفاوت بین مثبت و منفی بودن نرخ ریزش مشتری تفاوت بین موفقیتآمیز بودن یا نبودن کسبوکار را مشخص خواهد کرد.
نرخ ریزش یا رویگردانی مشتری، درصد مشتریانی است که طی یک دورهی معین از دست رفتهاند. نرخ ریزش مشتری برای تمام کسبوکارها مخصوصا کسبوکارهای SaaS بسیار مهم است به همین دلیل بهتر است صفر یا حتی منفی باشد. در مدل کسبوکار SaaS نرمافزار بهصورت یک سرویس یا خدمت به کاربر عرضه میشود. در این مدل کاربران بسته به میزان استفادهی خود از محصول هزینه پرداخت میکنند.
ضربالمثل «پیشگیری بهتر از درمان است» در تمام ابعاد زندگی از جمله پیشبینی ریزش مشتری کاربرد دارد و بهتر است پیش از دیر شدن با شاخصهای مناسب سنجیده شود.
نرخ ریزش مشتری معمولا هنگام تمدید قرارداد قابل اندازهگیری است اما نشانههای آن از چند ماه قبل و در ۹۰ روز اول رابطه با مشتری قابل تشخیص است. سه موردی که باید همیشه در نظر داشته باشید عبارتاند از:
نحوهی آشنایی با محصول: زمانیکه صحبت از نرخ ریزش مشتری به میان میآید، ۹۰ روز اول بعد از خریداری محصول بسیار حیاتی هستند. رفتار مشتری و نحوهی استفاده از محصول باید در این مدت بهطور دقیق بررسی شوند. تعداد مجوزهای فروختهشده و همچنین افرادی که از محصول استفاده میکنند را تحت نظر داشته باشید. هر تفاوتی میان این دو عدد نشاندهندهی مشکل بزرگی است. همچنین وظایف مشخصی را برای بهرهگیری کاربران از محصول تعریف کنید، انجام نشدن وظایف نشانهی خوبی نیست.
تعامل هر کاربر با محصول: علاوهبر بررسی نحوهی آشنایی کاربر با محصول در ۹۰ روز نخست، به نحوهی استفاده از محصول نیز دقت کنید. آیا کاربران بهطور مرتب از محصول استفاده میکنند؟ آیا ویژگیهای جدید و پیشرفتهی آن را با گذشت زمان پیدا میکنند؟ ماهیت تیکتهایی که برای پشتیانی استفاده میکنند چیست؟ سوالات آنها مربوطبه ویژگیهای ابتدایی است یا ویژگیهای پیشرفتهی محصول؟ آیا بعد از استفاده از ویژگی خاصی تعداد کاربران کاهش پیدا کرده است؟
وسعت استفاده از محصول در سازمان مشتری: یکی دیگر از مواردی که بعد از فروش محصول باید در نظر گرفته شود، ردپای استفاده از آن است. البته این موضوع به ماهیت نرمافزار بستگی دارد اما بهطور کلی اگر میبینید تنها گروه مشخصی از کاربران با محصول تعامل میکنند، مخصوصا زمانیکه محصول برای همهی کارمندان خریداری شده باشد نشانهی خوبی نیست. همچنین اگر عمق استفادهی کاربران از محصول زیاد نباشد یعنی جای نگرانی وجود دارد.
چگونه میتوان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد؟ زمانیکه متوجه چنین واکنشی از سوی مشتری شدید، باید چه کاری انجام دهید؟ راههای جلوگیری از ریزش مشتری عبارتاند از:
ارزشها را بهطور واضح تعریف کنید: اینکه مشتری چگونه ارزشهای کسبوکار شما را تعریف میکند و اینکه انجام چه کارهایی باعث تولید این ارزشها میشود را مشخص کنید. برای تعیین ارزشها میتوانید از نحوهی رفتار بهترین مشتریهای خود و تشویق سایر مشتریها به انجام آن استفاده کنید.
زمان ارزیابی را کاهش دهید: هنگام ارزیابی نحوهی یادگیری مشتریهای جدید خیلی مهم است که گزینهی زمان را در نظر بگیرید. تعیین زمان مناسب برابر است با سرمایهگذاری عاقلانه در تجربهی کاربری، ایمیلهای آموزشی، راهنماییهای داخل برنامهای و آموزش مشتریها. برای انجام این کار از تیم فنی و بازاریابی کمک بگیرید و بهترین زمان برای فرایند یادگیری مشتری را مشخص کنید.
تهیهی آموزش شخصیسازیشده: برای آموزش نحوهی استفاده از محصول، نباید بیش از اندازه روی محصول تمرکز کرد بلکه باید هدف آن یعنی کمک به مشتری را در نظر گرفت. با سفارشی کردن مسیر یادگیری هر شخص باتوجهبه سمت و دانشی که دارد، میتوان نرخ ریزش مشتری را کاهش داد.
آموزش مشتری را بهطور مرتب ادامه دهید: اگرچه ۹۰ روز اول استفاده از یک محصول بسیار مهم و حیاتی است اما تجربهی کاربری بعد از گذشت یک سال بهدلیل استخدام نیروی جدید یا تغییر سمت کارمندان بهطور کامل تغییر میکند. بنابراین بهترین کار این است که مشتریها را بهطور پیوسته آموزش دهید. بهعنوان مثال هر موقع کاربر جدیدی به سیستم اضافه شد آموزش استفاده از محصول را بهطور خودکار برای او ارسال کنید.
تگ عنوان جزو مهمترین عوامل پیمان دریافت شما در صفحه اول گوگل است که توسط موتورهای جستجو باره پروا پیمان میگیرد و به آنها میگوید سایت شما آن صفحه مورد عقیده در ارتباط با چه چیزی هست. آموزش سئو وردپرس در نسخه های باستانی تر وردپرس به طور قبل فرض به عنوان ” نام وبلاگ اسم ” یا ” عنوان پست ” نمایش دیتا میشود ولی برای کسب رتبه بهتر است آن را تغییر دهید الی تارنما شما بتواند چشم وهمچشمی کند و در صفحه نخست گوگل نما شود اما لازم است این نکته را مدنظر داشته باشید که برای هر صفحه بیشتر از یکبار آن را بکار نگیرید.
برای تغییر تگ عنوان من توصیه میکنم از بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast seo برای آنالیز سئو سایتتان استفاده کنید.
برای تنظیمات عنوان دو نکته را مد نظر داشته باشید:
• موتورهای جستجو به کلماتی که در ابتدای عنوان قرار می گیرند وزن بیشتری می دهند ، طوری که اگر کلمات کلیدی خویش را در تقرب آغاز عنوان صفحه بهرهگیری کنید به شایستن زیاد رتبه بهتری کسب می کنید
• کسان اثناء روبرو شدن با صفحه نتایج جستجوی گوگل برای نخستین بار آغاز به اسکن نتایج می کنند و اگر کلمات کلیدی شما در ابتدای عنوان ظاهر شود نتیجه بهتری دارد و بیشتر بردباری دارد که روی لینک شما کلیک شود.
۵ . ۲ . ۱ . چطور عنوان ها را با به کارگیری افزونه یاست سئو چک کنیم
دو بخش در این افزونه وجود دارد که می توانید عنوان ها را کنترل کنید. نخست از همه پس از نصب و فعال سازی این افزونه شما می توانید در پنل وردپرس به تقدیر سئو بروید و این تنظیمات را انجام دهید. از قسمت سئو وارد تقسیم عنوان ها و متاها بروید در انجا تقدیر مختلف برای تنظیمات صفحه را تماشا می کنید.
در تقدیر پست ها الگوی عنوان را به چهره قبل فرض با عبارت پایین را می بینید
سئو عنوان در گوگل
که در تقدیر الگو می توانید آن را تغییر دهید. رهنمود ما این است که فقط دو تقدیر اول ان را باقی بگذارید و بقیه را پاک کنید (%%title%% %%page%%)
(%%%%sep علامت جداکننده است که در برگه نخست آن را مشاهده می کنید و می توانید آن را تغییر دهید.
تنظیمات آدرس و سئو سایت وردپرس
۵ . ۲ . ۲ . آموزش شخصی سازی عنوان ها برای سئو کردن سایت
روشی که در بالا اشاره کردیم حالت قبل فرض است برای سئو کردن عنوان های هر صفحه و یا نوشته سایت بصورت سفارشی و یا مد نظر نیز می توانیم عمل کنیم. بس است به تقدیر انتهای هر نوشته یا صفحه مراجعه کنید و خلاصه آنالیز سئو مقاله یا صفحه باره نظرتان را با افزونه سئو yoast seo بررسی کنید.
آنالیز سئو و رسیدگی بهینه سازی
اگر ویرایش اسنیپت را بزنید وارد سرنوشت تنظیمات سئوی عنوان سایت می شوید. در حالت پیش فرض شما همان چیزی را می بینید که در الگوها تنظیم شده بود که میتوانید ان را نادیده بگیرید و به مد نظر عنوان را مجدد بازنویسی کنید.
آموزش بهینه سازی و سئو سایت عنوان سایت
زیر عنوان یک نوار وجود دارد که پرتو دهنده تعداد کاراکترهای عنوان است و در صورتی که اغلب از محدوده مجاز شود علامت سبز رنگ ان قرمز می گردد.
برای داشتن عنوان سایت بهینه رعایت موارد زیر مهم است:
• نباید درازا عنوان شما اغلب ۶۵ کاراکتر گردد
• دقت داشته باشید برای سئو و بهینه سازی سایت در گوگل بهتر است دائم از واژه ها کلیدی تان در عنوان استفاده کنید
• عنوان را طوری بنویسید که افراد ترغیب شوند روی لینک شما کلیک کنند
در حالی که گوگل با سیستمعامل اندروید بر تخت پادشاهی دنیای گوشیهای هوشمند نشسته است؛ بهتازگی سیستمعاملی جدید سر از خاک بیرون آورده که برای فیچرفونها در نظر گرفته شده است. این سیستمعامل که KaiOS نام دارد، در بازارهای در حال توسعه و نوظهور، توانسته محبوبیت قابلتوجهی را بهدست آورد. KaiOS سال گذشته برای نخستینبار توسط نوکیا در نوکیا ۸۸۱۰ مورد استفاده قرار گرفت؛ همچنین تاکنون چندین دستگاه از گوشیهای تیسیال و میکرومکس از این سیستمعامل در ساختههای خود بهره بردهاند.
در نگاه اول، شاید سرمایهگذاری گوگل روی KaiOS با وجود سلطهی اندروید بر بازار موبایل و توسعهی پروژهی اندروید گو برای دستگاههای پایینرده، عجیب بهنظر برسد؛ اما مسلماً نگاهی استراتژیک در پشتِ این تصمیم وجود دارد.
سباستین کادویل، مدیرعامل KaiOS، دربارهی این همکاری میگوید:
گوگل و KaiOS توافق کردهاند که با همکاری یکدیگر، گوگل اسیستنت، گوگل مپ، یوتیوب و موتور جستجوی گوگل را برای کاربران این سیستمعامل توسعه دهند.
هستهی این سیستمعامل بهصورت تحتوب ساخته شده و توسعهدهندگان نیز برای توسعهی اپلیکیشنها خود باید از اچتیامال ۵، جاوا اسکریپت و سیاساس استفاده کنند؛ از این جهت، کارِ گوگل برای توسعهی اپلیکیشنها فوق بسیار آسانتر خواهد بود و غول جستجو از وجودِ سرویسهای خود در بین کاربران فیچرفونها نیز اطمینان حاصل میکند.
برطبق اطلاعات، تاکنون ۴۰ میلیون فیچرفون فروخته شده است که بیشک رقم قابلتوجهی برای این بازار محسوب میشود.
در سالهای اخیر، گوگل برای اجرای روان اندروید روی گوشیهای ارزانقیمت و پایینرده، تلاشهای بسیاری را انجام داده و با پروژهی اندروید گو، علاوهبر کاستن از تعداد اپلیکیشنهای از پیش نصبشده، حجم آنها را نیز کاهش داده است؛ با این وجود، همچنان برای اجرای سیستمعامل نیاز به ۳ گیگابایت فضای خالی است؛ این در حالی است که حافظهی کلی فیچرفونی مانند نوکیا ۸۸۱۰، ۴ گیگابایت است که در کنار حافظهی رم ۵۱۲ گیگابایت به فعالیت میپردازد.
در مراسم توسعهدهندگان اپل شاهد بودیم که این شرکت باهدف بهروزرسانی سرتاسری، نسخهای از iOS را به میدان آورد که هرچند قابلیت نرمافزاری زیادی نداشت اما بهبودهای زیادی را برای همه دستگاهها به ارمغان میآورد. این نسخه از iOS از ژستهای حرکتی بیشتری پشتیبانی میکند و در دستگاههای قدیمی شاهد تغییر نوع پردازش هستیم که درنهایت سرعت دستگاه را در بعضی از قسمتها تا ۷۰ درصد افزایش داده است.
همانند گذشته، در ابتدا نسخه توسعهدهندگان عرضه شد و بعد از حدود دو هفته، همزمان باعرضه نسخه دوم بتای توسعه دهندگان، نسخهای تحت عنوان پابلیک بتا برای کاربران در دسترس قرارگرفته تا هرکسی که به تجربه زودهنگام iOS ۱۲ تمایل دارد، بتواند بهصورت OTA آن را نصب کند. فراموش نکنید قبل از نصب، حتما از دستگاه خود پشتیبان تهیه کنید. در این ویدیو به سراغ iOS ۱۲ پابلیک بتا میرویم و جزئیات آن را بررسی میکنیم.
نظر شما در مورد این نسخه چیست؟ آیا آن را نصب کردهاید؟