قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

موفقیت‌ یک‌شبه؛ تصوری اشتباه درباره‌ی استارتاپ‌ها

با وجود حقایق بسیاری که درحال‌حاضر درباره‌ی استارتاپ‌ها می‌دانیم و داستان‌های بسیاری که درباره‌ی تجربیات بنیان‌گذاران آن‌ها به‌اشتراک گذاشته شده، هنوز تصورهای اشتباه و افسانه‌های رایجی درباره‌ی دنیای استارتاپ وجود دارد. این تصورهای اشتباه و افسانه‌های رایج به‌نظر نمی‌رسد به‌آسانی از بین بروند و همچنان تأثیرات نامطلوب این تصورات، واقعیت را تهدید و متضرر می‌کند. این تفکرات می‌تواند طرزفکر کارآفرینان درباره‌ی کسب‌وکار خود و حتی نحوه‌ی رفتار و تصمیم‌گیری آن‌ها را تحریف کند. در این مطلب، یکی از افسانه‌های اشتباهی را بررسی می‌کنیم که درباره‌ی استارتاپ‌ها وجود دارد.

تصور «موفقیت یک‌شبه» یکی از افسانه‌های آرمانی دنیای استارتاپ‌ها است که همچنان ادامه دارد. پروراندن ایده‌ی شرکتی درک‌کردنی است که بتواند دربرابر مشکلات و شکست‌های احتمالی و همچنین تلاش‌ها و پیشرفت‌های دیگر استارتاپ‌ها به سودآوری و رشد بسیار سریع و جایگاه دائمی در بازار دست یابد. اگر شرکتی بتواند این کار را انجام دهد، مطمئنا شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند این موفقیت را با ترکیب مناسب الهام و عمل تکرار کنند. به‌همان اندازه که بنیان‌گذاران ممکن است بخواهند بخش‌های سخت کار را کنار بگذارند تا مستقیم به نتیجه و اصل مطلب برسند، باید بگوییم شواهد زیادی از موارد گذشته برای پشتیبانی از این رؤیا وجود ندارد.

Success

برای مثال، شرکت آمازون را در نظر بگیرید. درحالی‌که شرایط کنونی آن می‌تواند به این برداشت منجر شود که موفقیت این شرکت ازقبل تعیین‌شده بوده است، درواقع، سال‌ها طول کشید تا به موقعیت کنونی خود برسد. این شرکت در سال ۱۹۹۴ و سال‌ها قبل از اینکه بسیاری از ما به دنیای اینترنت قدم بگذاریم، به‌عنوان کتاب‌فروشی آنلاین شروع به‌کار کرد و چهار سال دیگر طول کشید تا علاوه‌بر فروش کتاب، به فروش DVD و CD نیز روی آورد. باتوجه‌به اینکه عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) آن در سال ۱۹۹۷ اتفاق افتاد و در همان زمان هم از هرنظر موفقیت‌آمیز بوده، هنوزهم نشان‌دهنده‌ی سال‌ها تلاش لازم برای رشد آمازون به موقعیتی است که اکنون می‌شناسیم و این حتی شامل تفکر و برنامه‌ریزی لازم قبل از تشکیل رسمی هر شرکت هم نمی‌شود.

تولد گوگل نمونه‌ی دیگری از سازمانی عظیم است که یک‌شبه به این جایگاه نرسیده است. گوگل در ابتدا، با خزنده‌ی وب اولیه شروع به‌کار کرد که در سال ۱۹۹۶، لری پیج و سرگئی برین در اوقات اضافی خود در دانشگاه استنفورد ساخته بودند و درنهایت، این ایده را به شرکتی تبدیل کردند که به‌نظر می‌رسد هر بخش از زندگی دیجیتال ما را لمس کرده باشد. باوجوداین، سفر به این جایگاه برتر سفری طولانی بود. بیش از یک سال طول کشید تا این شرکت تازه‌تأسیس نام گوگل را برای استفاده از پروژه‌ی BackRub خود انتخاب کند و ظهور مجموعه محصولاتی که برای بسیاری از ما ضروری شده، سال‌ها به‌طول انجامید. این بدین معنی است که شرکت و بنیان‌گذاران گوگل همواره تلاش خود را به‌سوی آینده ادامه دادند.

startup

با وجود این عامل‌ها و ریشه‌ها، به‌سادگی می‌توان آن شرکت‌ها را به‌خاطر موقعیتشان به‌عنوان داده‌های خارج از محدوده، به‌نحوی خارج از مسیرهای عادی توسعه دید. درعین این واقعیت که گوگل و آمازون و دیگرانی که به‌عنوان برندهای جهانی به‌رسمیت می‌شناسیم، به سطحی رسیده‌اند که فقط تعداد اندکی می‌توانند به آن دست یابند، در نقطه‌ای از تاریخ خود به‌صورت عملیاتی کوچک شروع به‌کار کردند. باوجوداین پس‌از‌آن، باید زمان‌های بسیار طولانی را هر بنیان‌گذار برای رشد آن صرف کند. پس، چرا با وجود سهولت ردکردن آن، ایده‌ی موفقیت یک‌شبه هنوز به‌قوت خود باقی است؛ به‌خصوص باتوجه‌به اطلاعاتی که درباره‌ی هریک از این شرکت‌ها دردسترس عموم قرار دارد؟

ایده‌ی موفقیت یک‌شبه برای عده‌ای امیدواری محسوب می‌شود و بسته به شخصیت کارآفرین، نوعی جاه‎‌طلبی یا دلیلی برای تلاش‌های مداومشان است. برای فرد خوش‌بین، شبیه داشتن بلیت بخت‌آزمایی یا پیداکردن فرمولی جادویی است. برعکس، با مشاهده‌ی موفقیت آمازون یا گوگل، کارآفرین بدبین یا شکست‌خورده می‌تواند بخت و اقبال شرکت خود را (درواقع هر شرکتی) به‌عنوان تابعی از سرنوشت به‌جای نتیجه‌ی نهایی مجموعه‌ای از تصمیمات خوب و بد شکل دهد.

استارتاپ کلاودفلر ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارتاپ CloudFlare یک شبکه‌ی تحویل محتوا و ارائه‌دهنده خدمات DNS (سامانه نام دامنه) و سرویس‌های امنیتی اینترنت است و در آخرین دور سرمایه‌گذاری، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این یعنی کلودفلر فعلا نمی‌تواند برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام برنامه‌ریزی کند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند اما به‌دلیل کم بودن سرمایه مجبور است مدت زمان دیگری به شکل خصوصی فعالیت کند. این استارتاپ اعلام کرده است که سرمایه‌ی جذب‌شده برای رشد بین‌المللی کسب‌وکار، استخدام و توسعه‌ی محصولات جدید هزینه خواهد شد.‌  

استارتاپ CloudFlare با شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) شناخته می‌شود و به وب‌سایت و اپلیکیشن سایر کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سریع‌تر بارگذاری شوند. این استارتاپ همچنین از مشتری‌های خود دربرابر هکرها محافظت می‌کند و اخیرا فعالیت‌های خود را به ارائه‌ی خدمات حریم خصوصی و محافظت دربرابر حملات سایبری گسترش داده است.

CloudFlare در آخرین دور سرمایه‌گذاری خود در سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و بعد از آن اطلاعات جدیدتری در مورد ارزش خود منتشر نکرده است. این استارتاپ تا امروز ۳۳۰ میلیون دلار سرمایه از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، بایدو، کوالکام و کپیتال جی (گوگل کپیتال سابق) دریافت کرده است.

cloudflare کلودفلر

استارتاپ CloudFlare همچنین اعلام کرده است که ماریا ایتل، رئیس کمیته‌ی نایک و استن مرسمن، مشاور و سرمایه‌گذار باتجربه به اعضای هیئت مدیره‌ی آن‌ پیوسته‌اند.

سال جاری میلادی، سالی است که شاهد عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) شرکت‌های بزرگی از جمله اوبر،لیفت و اسلک خواهیم بود بااین‌حال به نظر می‌رسد CloudFlare هنوز هم نمی‌تواند برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود برنامه‌ریزی کند.

این هفته برای سایر استارتاپ‌های بزرگ دیگری که در پشت صحنه فعالیت کرده و به‌نوعی اینترنت را اداره می‌کنند، مانند Nginx، هفته‌ی بزرگی بوده است. انجینیکس که در زمینه‌ی ارائه‌ی وب‌سرور رایگان با حجم پایین فعالیت می‌کند، در هفته‌ی جاری ۶۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

استارتاپ کلاودفلر ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارتاپ CloudFlare یک شبکه‌ی تحویل محتوا و ارائه‌دهنده خدمات DNS (سامانه نام دامنه) و سرویس‌های امنیتی اینترنت است و در آخرین دور سرمایه‌گذاری، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این یعنی کلودفلر فعلا نمی‌تواند برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام برنامه‌ریزی کند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند اما به‌دلیل کم بودن سرمایه مجبور است مدت زمان دیگری به شکل خصوصی فعالیت کند. این استارتاپ اعلام کرده است که سرمایه‌ی جذب‌شده برای رشد بین‌المللی کسب‌وکار، استخدام و توسعه‌ی محصولات جدید هزینه خواهد شد.‌  

استارتاپ CloudFlare با شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) شناخته می‌شود و به وب‌سایت و اپلیکیشن سایر کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سریع‌تر بارگذاری شوند. این استارتاپ همچنین از مشتری‌های خود دربرابر هکرها محافظت می‌کند و اخیرا فعالیت‌های خود را به ارائه‌ی خدمات حریم خصوصی و محافظت دربرابر حملات سایبری گسترش داده است.

CloudFlare در آخرین دور سرمایه‌گذاری خود در سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و بعد از آن اطلاعات جدیدتری در مورد ارزش خود منتشر نکرده است. این استارتاپ تا امروز ۳۳۰ میلیون دلار سرمایه از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، بایدو، کوالکام و کپیتال جی (گوگل کپیتال سابق) دریافت کرده است.

cloudflare کلودفلر

استارتاپ CloudFlare همچنین اعلام کرده است که ماریا ایتل، رئیس کمیته‌ی نایک و استن مرسمن، مشاور و سرمایه‌گذار باتجربه به اعضای هیئت مدیره‌ی آن‌ پیوسته‌اند.

سال جاری میلادی، سالی است که شاهد عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) شرکت‌های بزرگی از جمله اوبر،لیفت و اسلک خواهیم بود بااین‌حال به نظر می‌رسد CloudFlare هنوز هم نمی‌تواند برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود برنامه‌ریزی کند.

این هفته برای سایر استارتاپ‌های بزرگ دیگری که در پشت صحنه فعالیت کرده و به‌نوعی اینترنت را اداره می‌کنند، مانند Nginx، هفته‌ی بزرگی بوده است. انجینیکس که در زمینه‌ی ارائه‌ی وب‌سرور رایگان با حجم پایین فعالیت می‌کند، در هفته‌ی جاری ۶۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

10 نکته از بهترین کتاب آموزش سئو – بهبود رنک سایت

اگر به تعقیب این هستید همیشه در کورس تخصصی سئو بمانید، باید به طور روزانه نکته های سئو را مطالعه کنید.


این تارنگار را برای این ایجاده کرده ام که به طور روزانه نکات زیاد کاربردی و سودمند سئو را همانند بهترین کتاب آموزش SEO در گزین کردن شما خوبان قرار دهم. 


مطلب مرتبط: 10 شیوه عالی برای افزایش بازدید سایت بدون گوگل




در دنیای سئو ، همش سعی کنید بهترین باشید

در پیوستگی 10 نکته ریز اما کاربردی را خواهید خواند که از مراجع معتبر SEO استخراج شده اند.


یک: از # در آدرس سایت یا URL بهره‌گیری نکنید. ربات گوگل یا Googlebot یو آر ال نمایه URL index را حمایت نمی کند.

دو: با در نظر دریافت اینکه ، طراحی رسپانسیو برای گوگل به شدت مهم شده و سایت ها باید برای موبایل بهینه شوند Mobile-first index، از Google Search Console’s Fetch and Render کاربرد کنید لغایت سازگاری صفحات سایت خود با گوگل را چک کنید. 

دریافت بک لینک های بی ارزش مایه پنالتی می شود

سه: اخذ بک لینک و برپایی تبلیغ بک لینک مجانی برای سایت های مختلف ، برخلاف قوانین گوگل است.


چهار: گوگل ایموجی Emoji ها را در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد. این نکته می تواند در افزایش تعداد کلیک سایت موثر باشد.


پنج: درونمایه سلطان است، بک لینک ملکه است و ویدیو احتمالا فرزند این دو باشد. گوگل ویدیو را در گوگل مپ پیمان می دهد. پس اگر راهبرد ویدیو ندارید، همین الان دست به کار شوید.

جستجوی صوتی را برای سئو جدی بگیرید

شش: اثناء جستجو برای کلمات کلیدی، Keyword هایی را گزینش کنید که اغلب پیوسته با جستجوی صوتی Voice Search باشد. اکنون که Google Voice Search به 30 زبان گیتی در دسترس است، بدست بیش از یک میلیارد انسان در گیتی مورد استفاده قرار میگیرد. شک نکنید که در دنیای سئو ، جستجوی صوتی مهمتر نیز خواهد شد.

هفت: از هنگامیکه الگوریتم پنگوئن Penguin گوگل به چهره Real-time اجرا می شود، افزایش بازدید در گوگل زیاد مهم است که بک لینک های ورودی به سایت خویش را در Google Search Console رسیدگی کنید و لینک های ویرانگر را Disavow کنید. برای رسیدگی لینک های ورودی به سایت ، از این مسیر بهره‌گیری کنید: Search Traffic>Links to Your Site

هشت: لینک سازی یا ایجاد بک لینک خویش را به صورت کلاه سفید پیش ببرید. از روش های پرداختی برای بک لینک اجتناب کنید که شدنی است با پنالتی گوگل مواجه شوید. 

رپورتاژ اعلان بهترین مسیر برای گرفتن بک لینک مناسب

نه: برای دریافت لینک از سایت ها و تارنگار های مختلف ، به روی لینک های فوتر و ویجت حساب مفتوح نکنید. وزن لینک های سایدبار و فوتر کم هستند. کوشش کنید لینک به سایت خود را در بدنه متن و محتوا قرار بدهید. از رپورتاژ آگهی کاربرد کنید تا وزن لینک های دریافت شما برای سئو بالا برود.

ده: سرعت لود سایت خود را به 2 تا 3 ثانیه تفریق دهید. کاربران سررسید بیشتری را صرف بالا آمدن سایت شما نمی کنند. برای بررسی و تست سرعت لود سایت خود از Google Page Speed و GTMetrix سهم برید.

این 10 نکته برای درمان رنک سایت شما بسیار سودمند خواهند بود.


لازم نیست تمام این 10 نکته را اعمال کنید، ولی لغایت می توانید به این موارد تقریبا  شوید و در صفحه اول گوگل پیمان بگیرید.

رازهایی از زبان طراح نوزادان اژدها در سریال بازی تاج و تخت

هر چه به زمان پخش فصل پایانی اثر جذاب و پربیننده بازی تاج و تخت نزدیکتر می شویم، شایعات درباره سرنوشت شخصیت هایی چون جان اسنو، لنیستر و اریا استارک بیشتر و بیشتر می شود. اما انسان ها تنها شخصیت های نیستند که می بایست برای رسیدن به هدف مبارزه کنند.
اژدهایان تارگارین-دروگون، راگال و ویسریون که حالا اژدهای یخی هولناکی شده است هم نقشی مهم در حوادث داستان دارند.

شاید کمتر کسی به اندازه اسون مارتین، سرپرست جلوه های ویژه در فرانکفورت المان، از اژدها اطلاعات داشته باشد.
در سابقه کاری او می توان به سوپر۸ ، هانگر گیمز و بازی تاج و تخت که برای ان موفق به کسب دو جایزه امی شد اشاره کرد.
به گفته او، این کار به تنهایی توسط او انجام نشد، بلکه تیمی متشکل از ۳۰ تا ۴۰ هنرمند نیز به او یاری رساندند. به این افراد می بایست سازندگان قلعه ها، کشتی ها، سایر ابزار و بیش از سیصد نفر دیگر را هم اضافه کنیم. کار طراحی اژدها به دست طراح نواور و پراوازه، دن کچر، انجام شد.
مارتین تجربه خوبی در این زمینه دارد.
مارتین در گفتگویش با من به این نکته اشاره کرد،«حقیقت جالب این است که فیلم فارغ التحصیلی من از دانشکده فیلمسازی، اثری کوتاه درباره یک اژدهای پدر بود که شیوه مبارزه را به پسر خود اموزش می داد.من مطالعات زیادی درباره تمام اژدهایان اساطیری انجام دادم که در انجام این کار برایم بسیار مفید بود.»

‪اژدهاها در این مجموع واقعی به نظر می رسند، اما باید بدانیم که همه رایانه ای هستند. بنابرگفته های مارتین، « از هیچ عروسکی در سریال بازی تاج و تخت استفاده نشد.»

اما گاهی نیاز به ساخت قسمتی از بدن اژدها وجود داشت، بویژه زمانی که امیلیا کلارک می بایست سوار بر این موجودات دیده می شد. کلارک نیاز به اژدهایی سه بعدی داشت، بنابراین از پلتفرم هایی متحرک که نمایشگر پشت اژدها باشند استفاده به عمل امد. این موجودات شبیه به تصویر ان ها در داستان های اساطیری بودند زیرا مارتین سعی در هر چه واقعی تر نشان دادن فضای سریال بازی تاج و تخت داشت. بر اساس گفته های او، « نکته ویژه در رابطه با اژدهاها در سریال بازی تاج و تخت این است که نه هیولا هستند و نه حیوان و نه نقشی کسالت اور و بی تاثیر در مجموعه دارند. موجوداتی زنده و دارای قدرت تکلم که بیننده امکان برقراری ارتباط با ان ها را خواهد داشت و تصور می کنم همین نکته دلیل علاقه مردم، بویژه طرفداران اثار تخیلی، به مجموعه باشد.»
بر اساس گفته های مارتین ان ها سر از تخم بیرون می اوردند، نوزاد می شدند، به سرعت رشد می کردند و بدل به موجوداتی عظیم الجثه می شدند. باید تغییر را در ان ها ایجاد می کردیم. در هر فصل مجبور به طراحی دوباره سه اژدها می شدیم زیرا ان ها بزرگتر و بزرگتر می شدند. سینه یک اژدهای بالغ به اندازه اژدهای نوزاد در فصل دوم سریال است. علاوه بر این هنرمندان می بایست به داخل مغز اژدها هم فکر می کردند. بر اساس گفته های مارتین، در فصل چهار ان ها بزرگتر می شوند اما مثل نوجوان ها از توانایی و قدرت خود بی اطلاع هستند و شروع به مخالفت با مادر خود می کنند. اگر با دقت سریال را دنبال کنید متوجه تغییرات در ان ها می شوید.نشستن دنی بر پشت دروگون از چالش برانگیزترین کارها بود که از طرح های خلاقانه ای برای نمایش ان بهره بردیم.

، ‪نکاتی دیگر درباره بازی تاج و تخت
در پایان فصل هفتم، ویسریون تبدیل به یک اژدهای یخی و در نتیجه  ظاهر او دستخوش تغییراتی می شود. پوست او تیره بود اما حالا به رنگ یخی تغییر یافته است. چشمهایش هم ابی یخی شده اند که نماد تولد دوباره او هستند‌. اگرچه مارتین اسرار زیادی را افشا نمی کند اما همین نکات هم اشاره به جذاب بودن فصل نهایی دارند. مارتین در انتها به این موضوع اشاره کرد که،«شخصا به این امر که توانستیم نحوه رشد ان ها در بلندمدت را نشان بدهیم افتخار می کنم.»
بازی تاج و تخت در ۱۴ اوریل به HBO باز می گردد. جهت مشاهده خبرهای دیگر می توانید به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.