این ایام 94 درصد کاربران پیش از اینکه فرآورده یا سرویسی یا خریداری کنند، در موتورهای جستجو در مورد آن جستجو میکنند. آنها یک فهرست از وبسایتهای مرتبط با کلماتی که در موتور جستجو وارد کردهاند میخواهند. مردم وب سایتهایی را بازدید میکنند که در رأس این لیست باشند، زیرا این سایت بیشترین ارتباط را با کلمات واردشده در موتور جستجو دارند. اکثر شما میتوانید رقبای تجاریتان را در رأس این لیستها ببینید. مطالعات نشانه دیتا که تقریباً غیرممکن است شما به مشتریان اغلب دسترسی داشته باشید اگر وبسایتتان بالای این لیست نباشد. اگر در شگفتی هستید که چرا رقیبتان در بالای این لیست قرار دارد دلیلش یک تکنیک بازاریابی به نام سئو است کلمهٔ SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو چیست میموس یعنی بهینهسازی برای موتورهای جستجو. این تکنیک سایت شمارا توانا میسازد وقتی کسی واژه ها معینی را وارد میکند، سایت شما بالاتر از میلیونها وبسایت در نتایج نخست جستجو دیده شود. سیستم موتور جستجو اطلاعات هر صفحه را جمعآوری میکند و کمک میکند تا مردم چیزهایی که دنبالش هستند پیدا کنند. وقتی صفحات سایت شما بالاتر باشد امکان دسترسی افراد بیشتری به آن هستی دارد. برای اینکه وبسایت شما در اوایل لیست باشد، وبسایت شما باید تمام درونمایه و مواردی که موتور جستجو درخواست میکند را کاملاً دارا باشد. سئو میتواند در این مورد به شما کمک کند. سئو کوشش میکند متنها، فهرستها، لینکها، عناوین صفحات و تمام اطلاعات کدهای html وبسایت شمارا پیدا کند. برای نمونه وقتی کسی واژه کتاب را جستجو میکند، موتور جستجو در بین صفحات برای نتایجی میگردد که این واژه را داشته باشند. بهمنظور اینکه شما مشتریان نهفته خویش رابدست بیاورید و آنها را به مشتری بالفعل خود تبدیل کنید، باید وقتیکه واژه ها مرتبط با بازرگانی شما در موتورهای جستجو نوشته میشود در نتایج نخست صفحات جستجو باشید. بدون سئو وبسایت شما آنطور که باید دیده نخواهد شد.