قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

10 نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

زمانیکه قصد خرید لوازم الکترونیکی از تلفن همراه و تبلت گرفته تا کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ  دارید؛ تحقیق درباره وسیله موردنظر یه اصل اساسی محسوب می‌شود. در این گزارش به ذکر چند نکته کاربردی که باید قبل از خرید لپ تاپ به آنها توجه کنید می‌پردازیم.

 

1. گارانتی یا ضمانت نامه

در نظر گرفتن گارانتی یکی از نکاتی کلیدی است که در زمان خرید هر قطعه الکترونیکی باید به آن توجه شود. زمانیکه شما قصد خرید لپ تاپ را دارید اهمیت این موضوع چند برابر می‌شود. بسیاری از شرکت ها برای تمامی محصولات خود اقدام به ارائه گارانتی معتبر می‌کنند، اما چیزی که ممکن است ذهن هر خریداری را درگیر کند این است که آیا در صورت بروز صدمه‌های بیشتر و فراگیرتر به دستگاه باز هم میتوان به گارانتی دستگاه امید داشت یا نه؟ 

 

2. ویژگی ‌های امنیتی

از آنجایی که ممکن است شما بسیاری از اطلاعات خود را روی لپ تاپ ذخیره و نگهداری کنید؛ این گزینه یکی از مهمترین نکاتی است که باید در زمان خرید لپ تاپ به آن توجه کنید؛ چرا که امنیت بالای دستگاه خیال شما را از بابت اطلاعاتتان راحت می کند.

 

3. آیا شما به یک DVD درایو نیاز دارید؟

این سوال شاید در درجه اول برای بسیاری از کاربران فاقد اهمیت باشد و در نگاه اول نسبت به آن نظری نداشته باشند. پس از پایان عمر فلاپی دیسک ها، به طور کلی رسانه های ذخیره سازی نوری یا به عبارت ساده تر DVD  درایوها هنوز هم برای برخی کاربران به عنوان یکی از اجزای مهم کامپیوترها به شمار می روند با این حال باورود تکنولوژی های جدیدتر همچون حافظه های فلش و یا فضای ذخیره سازی ابری به نظر می‌رسد زمان انقضای DVD درایوها هم فرا رسیده است و بسیاری از کاربران دیگر تمایلی به استفاده از آنها ندارند اما شاید باشند کاربرانی که هنوز هم این گزینه برایشان اهمیت داشته باشد.

 

4. تعداد پورت ها( درگاه های اتصال) دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تعداد پورت های (درگاه) ورودی لپ تاپ است. گوشی هوشمند، دوربین، فلش مموری و انواع پلیرهای پرتابل از جمله لوازم الکترونیکی هستند که هر کاربری از حرفه ای گرفته تا مبتدی با آن سر و کار دارد. حال اگر از جمله افرادی هستید که مدام در حال انتقال اطلاعات از حافظه های گوناگون به لپ تاپ هستید بهتر است در زمان خرید توجه ویژه ای به تعداد پورت های آن داشته باشید. 

 

5. میزان حافظه دستگاه

یکی دیگر از مولفه های کلیدی در زمان خرید لپ تاپ میزان حافظه دستگاه جهت ذخیره اطلاعات و نصب نرم افزارهای گوناگون است. طبیعتا میزان حافظه ای که یک فایل متنی یا یک بازی ذخیره می‌کند یکسان نیست؛ اگر به این فکر کنید که حافظه پایین لپ تاپ‌تان شما را مجبور به تهیه یک هارد اکسترنال کرده تا بتوانید اسناد ارزشمند و یا فایل های پشتیبان را روی آن ذخیره کنید و مدام نگران مفقود شدن آن باشید بیشتر به اهمیت آن پی می برید. 

 

6. پردازنده و گرافیک

شاید در ابتدا این موضوع برای یک کاربر مبتدی که تنها برای انجام کارهای روزمره از لپ تاپ استفاده می‌کند بی ارزش به نظر برسد؛ اما لزوم و اهمیت آن زمانی نمایان می‌شود که بخواهید به عنوان یک طراح یا گرافیست حرفه ای و یا شاید یک گیمر از لپ تاپ‌تان استفاده کرده و یا نرم افزارهای نسبتا سنگینی را روی آن اجرا کنید. اطمینان داشته باشید میزان قدرت پردازنده و البته گرافیک دستگاه تاثیر به سزایی در کارایی آن خواهد داشت.

 

نکات مهم در خرید لپ تاپ,نکات خرید لپ تاپ

اندازه صفحه نمایش یکی از جنبه های اساسی برای خرید لپ تاپ محسوب می‌شود

 

7. اندازه صفحه نمایش و رزولوشن

اندازه صفحه نمایش و رزولوشن یکی دیگر از جنبه های نسبتا اساسی برای خرید لپ تاپ محسوب می‌شود. صفحه نمایش کوچک فشار بیشتری را روی چشم ها وارد می‌کنند اما از طرف دیگر صفحه نمایش بزرگ هم مشکلات خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال فضای زیادی را اشغال می‌کند و این مساله زمانی نمود پیدا می‌کند که بخواهید هر روز لپ تاپ را به محل کار یا دانشگاه ببرید.

میزان رزولوشن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر کیفیت آن مطلوب نباشد در مدت زمانی نسبتا طولانی می تواند منجر به خستگی چشمان شما شود. حال اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد و از طرفی بودجه کافی برای تهیه لپ تاپ با کیفیت نمایش بهتر را دارید، درنگ نکنید.

 

8. اندازه و وزن

ممکن است تا کنون به اهمیت این موضوع فکر نکرده باشید؛ اما قطعا می دانید وزن زیاد لپ تاپ حمل آن را دشوارتر می کند و فشارهای زیادی را مخصوصا زمانیکه مجبور باشید هر روز آن را با خود حمل کنید به شما وارد می‌کند. پس درباره این گزینه نیز به خوبی فکر کنید.

 

9. عمر باتری

مانند گوشی های هوشمند، میزان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ برای کسانی که در طول شبانه روز مدام می‌خواهند از آن استفاده کنند و شاید در مواقعی به پریز برق دسترسی ندارند اهمیت دارد.  اگرچه عمر باتری با گذشت زمان کاهش می‌یابد اما بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید طول عمر باتری بیشتری دارند و در نهایت در صورت کاهش بازدهی به مرور زمان، بتوانید آن را تعویض کنید.

 

10. نیازهایتان را تجزیه و تحلیل کنید

برخی برای وبگردی و ذخیره تصاویر و یا چت با دوستان و خانواده از لپ تاپ استفاده می کنند و برخی دیگر برای ویرایش فیلم ها و یا انجام کارهای گرافیکی؛ بنابراین نمی توان انتظار داشت که میزان توقع افراد از کارکرد لپ تاپ یکسان باشد پس سعی کنید قبل از خرید انتظار خود را از دستگاه روی یک برگه بنویسید تا با آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنید. در این گزارش سعی شد به نکاتی مهم برای خرید لپ تاپ اشاره کنیم.

 

در پایان چند راهکار ساده را برای نگهداری از لپ تاپ به شما آموزش می‌دهیم:

1. قبل از اتصال به اینترنت و پس از آن و نیز اتصال هرگونه حافظه خارجی به لپ تاپ از یک آنتی ویروس خوب برای اسکن دستگاه استفاده کنید.

 

2. پس از شارژ کامل باتری، آداپتور را از دستگاه جدا کنید زیرا قرار دادن دائم باتری در حالت شارژ به آن آسیب وارد می‌کند.

 

3. اگر سیستم عامل اورجینال نصب کرده اید حتما از آن یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

با چند روش ساده بر اساس سیستم عاملی که گوشی همراهتان پشتیبانی می کند می توانید تماس های تلفنی را ضبط کنید.

ضبط مکالمات تلفنی ممکن است برای هر فردی با توجه به نوع نیازش از اهمیت برخودار باشد، این کار با نرم افزارهای مختلفی که در مارکت ها وجود دارد امکان پذیر است و شما با دسترسی به چند برنامه کاربردی می توانید به آنچه مدنظر دارید با توجه به نوع سیستم عامل موبایل خود، برسید.

 

دارندگان سیستم عامل ios به دلیل امنیتی که سیستم برای موبایل طراحی کرده امکان ضبط خودکار را ندارند اما می توانید با JailBreak کردن (عملی که موجب می شود شما به فایل های سیستمی موبایل خود دسترسی داشته باشید) و استفاده از توئیک ها (بسته های نرم افزاری که در موبایل تغییرات ظاهری یا سیستمی ایجاد می کند) مانند iOS Call Recorder یا AudioRecroder 2 به ضبط مکالمات تلفنی در آیفون بپردازید.

 

اگر از سیستم عامل ویندوز فون استفاده می کنید در قسمت سیستم تنظیمات گوشی phone را انتخاب کنید سپس وارد Default apps و Voice recorder شوید، پس از انتخاب Voice recorder در زمان مکالمه گزینه record فعال می شود و با لمس آن می توانید تماس های تلفنی را ضبط کنید.

 

اگر سیستم عامل شما ویندوز 10 باشد ویژگی ضبط تماس به صورت پیش فرض برای شما فعال است و نیاز به طی مراحل یاد شده ندارید.

در سیستم عامل اندروید نیز این کار به راحتی انجام می شود مگر در برخی از مدل های تلفن همراه که نوعه پردازنده آن امکان ضبط تلفن وجود ندارد، به دلیل اینکه اندروید طرفداران بسیاری دارد به راحتی بدر مارکت های اندروید نرم افزارهای ضبط تماس را خواهید یافت اما پیشنهاد می شود نرم افزار ACR را نصب کنید.

 

ویژگی این نرم افزار فهرست کردن تماس های ضبط شده به ترتیب تاریخ است و می توانید به راحتی هر کدام از تماس ها را که نیاز دارید مجدد گوش دهید و حتی آن را به اشتراک بگذارید.

نرم‌افزار Adobe Acrobat Reader DC برای بسیاری از کاربران شناخته شده است و نیازی به توصیف ندارد. این نرم‌افزار معروف‌ترین و قدرتمندترین برنامه برای نمایش و مدیریت فایل‌های پی‌دی‌اف (PDF) به‌شمار می‌رود که در نسخه‌های مختلف خود امکانات بی‌شماری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

خوشبختانه این نرم‌افزار از روز اول انتشار تا به این لحظه همچنان به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و همین رایگان بودن آن موجب شده همچنان جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای مشاهده فایل‌های پی‌دی‌اف باشد.

 

یکی از تغییراتی که نرم‌افزار ادوبی ریدر در نسخه‌های جدید خود داشته، نمایش نواری در سمت راست محیط کاربری و در کنار محتوای فایل به‌نمایش درآمده است. این نوار در شرایطی که کاربران صفحاتی با محتوای عمودی را باز می‌کنند چندان مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما هنگامی که محتوای فایل به‌نمایش درآمده به‌صورت افقی باشد، نوار موردنظر فضای زیادی از صفحه را اشغال می‌کند و کاربران ترجیح می‌دهند آن را غیرفعال کنند.

 

متاسفانه با غیرفعال‌سازی حالت نمایش این نوار نیز بسیاری از کاربران با اجرای مجدد نرم‌افزار مشاهده می‌کنند که نوار موردنظر دوباره به‌صورت پیش‌فرض فعال شده و این فعال شدن‌های پیش‌فرض نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشته است.

 

دوست دارید نوار کناری به‌نمایش درآمده در این نرم‌افزار را برای همیشه غیرفعال کنید؟ انجام این کار بسیار ساده است:

 

ابتدا نرم‌افزار Adobe Acrobat Reader DC را اجرا کرده و از منوی View به گزینه Show/Hide مراجعه کرده و با کلیک روی Tools Pane علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید تا نوار کناری پنهان شود.

 

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که مانع از نمایش مجدد نوار کناری در اجرای بعدی نرم‌افزار شوید. برای انجام این کار به منوی Edit مراجعه کرده و گزینه Preferences را انتخاب کنید.

 

در ادامه از سمت چپ گزینه Documents را انتخاب کرده و از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده در سمت راست، علامت چک‌مارک مربوط به گزینه Remember current state of Tools Pane را فعال کنید.

 بی  شک وردپرس احد از بهترین سیستم های  مدیریت محتوای مجانی دنیاست. و به انگیزه ساده بودن و کارکرد راحت آن  از اینرو در ایران گرد از دوست داشتنی ترین سیستم های مدیریت درونمایه در ایران به حساب می آید. بر پای بست، آمار های گزارش شده  بیش از 7 میلیون نصب پرکار وردپرس لغایت سنه 2017 گزارش شده که پرتو دهنده قدرت و محبوبیت این سیستم مدیریت درونمایه  مجانی و متن باز دارد. وردپرس علاوه بر  دارا بودن توان ساختاری ، امنیتی ، سازگاری و امکانات در بخش  سئو نیز عملکرد زیاد جالبی  دارد. به همین خاطر  تصمیم  گرفتیم تا در این مطلب  آموزش سئو وردپرس  ( Wordpress SEO ) را بصورت کامل برای شما کاربران عزیز فراهم کنیم.


آموزش سئو در وردپرس

وردپرس  ساختاری دارد که  می طاقت بهترین و بیشترین سهم ورری را در ضمینه سئو وردپرس متعلق به بهره‌گیری کرد.  علاوه بر توانایی های خود اشخاص یکسری از افزونه سئو وردپرس  وجود دارد  که  به عنوان مثال میتوان  به   افزونه سئو وردپرس Yoast  اشاره کرد که قادر خواهند بود توان سئو سایت WordPress را به یک سایت قوی تبدیل کند . در این تعلیم گردآور مباحث پیوسته با سئو وردپرس مطرح خواهد شد.


برای سئو وردپرس چه کارهایی را باید اتمام داد

برای سئو وردپرس بهتر است کل موارد را  قبل از راه اندازی یک سایت  وردپرسی رسیدگی کنید.  حال اگر  اگر سایت شما در حال حاضر نیز در دسترس است عیبی د ندارد. برای استفاده از  خدمات هاست ، بهینه سازی وب اولین قدم تاثیر گذار در سئو وردپرس  آماده کردن زیرساخت لازم برای سئو وردپرس است. لازم است که  حتما  و پیش از خرید هاست پارامترهای کارایی گذار  هاست بر  روی سئو را بررسی کنید. سرعت، امنیت و پایداری بالا از آنگونه مواردی است که به طور  سر راست در سئو وردپرس کارایی خواهد گذاشت. بعید از این مرحله میتوانید سئو سازی وردپرس را انجام دهید


حذف نوشته و مطالب نامرتبط از محتوای درونی سایت هدف همان مطالب و پست های آزمایش در وردپرس است

تغییر دستبه بندی و نام های پیش فرض وردپرس به نام ها ب مرتبط 

حذف برگه مثال از تقدیر مدیریت  برگه ها

انتخاب و نصب قالب خوب و متناسب با سئو وردپرس

برای سئو بهتر مطالب در وردپرس بهتر است  ادرس صفحات برپایی شده از عنوان پست باشد

نصب افزونه  سئو وردپرس Yoast SEO و تنظیم پارامترهای سایت  با کمک افزونه سئو وردپرس

با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و با بستن و اجرای مجدد نرم‌افزار مشاهده خواهید کرد که نمایش نوار کناری به‌طور پیش‌فرض غیرفعال شده است.

در ویندوز 10 حالتی به نام Quiet Hours یا ساعات آرام وجود دارد که در صورت فعال بودن آن، در ساعات بین 12 نیمه‌شب تا 6 صبح پیام‌های اطلاع‌رسانی ویندوز و نرم‌افزارها از حالت نمایش خارج شده و می‌توانید این ساعات را با آرامش سپری کنید. به عنوان مثال اگر تلگرام را بر روی ویندوز نصب کرده باشید، در این ساعات پیام‌های اطلاع‌رسانی آن نمایش داده نمی‌شود و مزاحمتی برای‌تان ایجاد نخواهد شد.

 

اما ممکن است زمانی که نیاز به آرامش داشته باشید خارج از 12 تا 6 صبح باشد. در قسمت تنظیمات ویندوز گزینه‌ای برای تغییر این ساعات وجود ندارد و برای این کار بایستی از طریق ویرایشگرهای رجیستری یا Group Policy اقدام نمایید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

فعال کردن Quiet Hours

برای فعال‌سازی ساعات آرام در ویندوز 10 کافی است ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+A را فشار دهید تا نوار Action Center نمایان شود. سپس با انتخاب Quiet Hours آن را فعال کنید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

ساعات ساکت ویندوز

 

تغییر زمان Quiet Hours از طریق ویرایشگر رجیستری

بر روی دکمه‌ی Start کلیک کرده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 فعال کردن Quiet Hours در ویندوز 10

 

در محیط رجیستری به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

فعال‌سازی ساعات آرام در ویندوز 10 

 

اکنون بر روی کلید CurrentVersion راست‌کلیک کرده و از منوی New بر روی Key کلیک کنید. نام این کلید جدید را QuietHours قرار دهید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

حالا بر روی کلید QuietHours راست‌کلیک کرده و از منوی New بر روی DWORD (32-bit) Value کلیک کنید. نام این مقدار جدید را EntryTime قرار دهید. برای بار دوم نیز یک DWORD (32-bit) Value ایجاد کنید و نام آن را ExitTime قرار دهید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

مقدار موجود در EntryTime بیان‌گر زمان آغاز ساعات آرام و ExitTime بیان‌گر زمان پایان ساعات آرام خواهد بود. بر روی EntryTime دوبارکلیک کنید. در پنجره‌ی بازشده، Decimal را فعال نمایید. سپس در قسمت Value data، میزان دقیقه بعد از نیمه شب که مایلید ساعات آرام فعال شود را وارد نمایید. به عنوان مثال اگر مایلید زمان خاموش از ساعت 2 نیمه شب آغاز شود، بایستی عدد 120 را وارد نمایید (120 دقیقه بعد از نیمه شب برابر با ساعت 2 نیمه شب). سپس روی OK کلیک کنید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

همچنین در خصوص پایان زمان نیز روی ExitTime دوبار کلیک کنید،‌ Decimal را انتخاب کنید و زمان را بر حسب دقیقه بعد از نیمه شب وارد نمایید. به عنوان مثل عدد 600 به معنای 600 دقیقه بعد از نیمه شب و برابر با ساعت 10 صبح خواهد بود. در پایان روی OK کلیک کنید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

تغییرات بلافاصله اعمال خواهد شد. در این مثال زمان ساعات آرام به 2 نیمه شب الی 10 صبح تغییر داده شد.

برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است کلید QuietHours که ایجاد کردید را Delete نمایید.

تغییر زمان Quiet Hours از طریق ویرایشگر Group Policy در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

در محیط ویرایشگر Group Policy به مسیر زیر بروید:

User Configuration > Administrative Templates > Start Menu and Taskbar > Notifications

 

در قسمت سمت راست دو تنظیم Set the time Quiet Hours begins each day برای تنظیم زمان آغاز ساعات آرام و Set the time Quiet Hours ends each day برای تنظیم زمان پایان ساعات آرام موجود است.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

بر روی Set the time Quiet Hours begins each day دوبارکلیک کنید. در پنجره‌ی بازشده ابتدا Enabled را انتخاب کنید. سپس Minutes after midnight را بر حسب دقایق بعد از نیمه شب تنظیم کنید. به عنوان مثال برای قرار دادن زمان آغاز ساعات آرام بر روی 2 نیمه شب در این قسمت عدد 120 را وارد کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

این کار را برای Set the time Quiet Hours ends each day نیز جهت تنظیم زمان پایان ساعات خاموش تکرار کنید. به عنوان مثال عدد 600 به معنای 600 دقیقه بعد از نیمه شب (10 صبح) خواهد بود.

 

ساعات ساکت ویندوز , آموزش ویندوز

 

تغییرات بلافاصله اعمال خواهند شد و ساعات آرام بر حسب زمان جدید تنظیم خواهد شد.

برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است این دو تنظیم را بر روی Not Configured تنظیم کنید.

دقت کنید این روش بر روی نسخه‌ی Home ویندوز به دلیل نبود Group Policy Editor قابل اجرا نیست.

حدود پنج سال پیش گوگل از سرویس گوگل‌درایو رونمایی کرد و در آن زمان وعده داد بزودی این سرویس برای لینوکس نیز عرضه می‌شود، اما امروز بعد از گذشت پنج سال همچنان نسخه رسمی از این ابزار برای سیستم‌عامل لینوکس ارائه نشده و کاربران لینوکسی برای استفاده از سرویس گوگل‌درایو باید از نسخه تحت وب این سرویس در آدرس drive.google.com بهره‌مند شوند.

 

دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری گوگل‌درایو از سرویس وب چندان دشوار نیست، اما هنگامی که این دسترسی به‌صورت مستمر و مداوم باشد، کاربران ترجیح می‌دهند از یک نرم‌افزار کمک بگیرند یا همچون دیگر فایل‌ها با استفاده از مرورگر فایل سیستم‌عامل به مشاهده و مدیریت فایل‌ها و پوشه‌های ذخیره شده در این سرویس بپردازند. اگر شما نیز جزو همین دسته از کاربران هستید و به‌دنبال روشی برای دسترسی به این فایل‌ها روی سیستم‌عامل لینوکس می‌گردید استفاده از این ترفند را در توزیع‌های مجهز به میزکار گنوم و سیستم‌عامل اوبونتو پیشنهاد می‌کنیم.

 

سیستم‌عامل اوبونتو

این سیستم‌عامل به میز کار یونیتی مجهز است که این میزکار بخشی از گنوم 14/3 به‌شمار می‌رود. در این نسخه از گنوم پشتیبانی از گوگل‌درایو به‌طور پیش‌فرض وجود ندارد و شما ‌باید با طی مراحلی این قابلیت را به آن اضافه کنید. برای انجام این کار ابتدا GNOME Control Center و GNOME Online Accounts را نصب کنید. پس ابتدا پنجره ترمینال را فراخوانی کرده سپس این فرمان را در آن وارد کنید:

 sudo apt install gnome-control-center gnome-online-accounts

 

در صورتی که رمز عبور کاربر مدیر سیستم از شما درخواست شد، رمز را وارد کرده و هنگامی که از شما مجوز نصب خواسته شد کلید Y را از روی صفحه کلید فشار دهید.

پس از اجرای این فرمان و نصب پکیج‌های موردنظر، به ابزار دش (Dash) مراجعه کرده و عبارت GNOME Control Center را جست‌وجو کنید.

 

در فهرست نتایج روی Settings کلیک کرده و در ادامه گزینه Online Accounts را انتخاب کنید.

روی گزینه Add Account کلیک کرده و از فهرست موجود گزینه Google را انتخاب کنید.

 

به حساب کاربری خود در گوگل وارد شوید و مجوز دسترسی میزکار گنوم به حساب کاربری را نیز صادر کنید.

در پایان مطمئن شوید در سمت راست در بخش Use for گزینه Files در وضعیت فعال قرار دارد.

اکنون می‌توانید با مراجعه به مدیریت فایل (File Manager) حساب کاربری گوگل خود را در زیر گزینه Computer در نوار سمت چپ مشاهده کنید. با کلیک روی این گزینه فایل‌های موجود در سرویس گوگل‌درایو برای شما به‌نمایش درآمده و می‌توانید ضمن مشاهده یا اعمال تغییرات در آنها، نسبت به افزودن فایل جدید نیز اقدام کنید.

 

توجه: برای دسترسی به فایل‌ها و اعمال تغییرات روی آنها ‌باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و پیشمایش آفلاین فایل‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

میز کار گنوم

در توزیع‌های لینوکسی مجهز به میزکار گنوم نسخه 18/3 یا بالاتر، مراحل کار بسیار ساده است و شما به افزودن هیچ ابزار اضافه‌ای برای مدیریت حساب کاربری خود در سرویس گوگل‌درایو نیاز ندارید. برای انجام این کار کافی است GNOME Control Center یا Settings را اجرا و روی Online Accounts کلیک کنید.

 

در ادامه با انتخاب گزینه Google اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کرده و در پایان با مراجعه به ابزار مدیریت فایل، به مجموعه فایل‌های ذخیره شده در این سرویس دسترسی یابید.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.