گوشی پی ۳۰ پرو پرچمدار آیندهی هواوی است که حدودا یک ماه تا رونمایی رسمی آن فاصله داریم. این گوشی هوشمند که در دستهی موردانتظارترینهای ۲۰۱۹ جای میگیرد، بیشک به سختافزار قدرتمندی مجهز خواهد بود تا ازاینطریق درمقابل رقبایی چون گلکسی اس ۱۰ پلاس قدعلم کند.
درحالیکه منتظر بودیم در هفتههای آتی کمکم برخی اطلاعات از این گوشی افشا شوند، وبسایت دیجیتالترندز با انتشار مطلبی مدعی شد به پی ۳۰ پرو دسترسی پیدا کرده است. البته طبق آنچه نویسندهی این وبسایت در ابتدای مقالهاش گفته، این دستگاه هنوز مدل نهایی نیست و نمایشگر آن کار نمیکند. ظاهرا بهدلیل همین موضوع، تحریریهی این وبسایت اجازهی عکسگرفتن از پنل جلویی دستگاه را نداشتهاند.
بهعلاوه، رنگ دستگاهی که در تصاویر میبینید، هنوز نهایی نیست و امکان دارد تا زمان عرضهی رسمی، دستخوش تغییراتی شود. این درحالی است که تحریریهی دیجیتالترندز با اطمینان از نهاییبودن طراحی کلی این دستگاه حرف میزنند و میگویند محصول نهایی دقیقا شبیه این تصاویر خواهد بود.
اگر با نگاهی به این تصاویر از دیدن برخی علائم روی بدنهی پی ۳۰ پرو متعجب شدهاید، بد نیست بدانید Vogue مخفف کدنامی است که هواوی استفاده میکند. درضمن، عبارت Link هم در محصول نهایی با Leica جایگزین خواهد شد. حال که بحث لایکا پیش آمد، بهتر است بدانید تصاویر جدید منتسب به پی ۳۰ پرو درزمینهی دوربین پشتی، تناقضهای زیادی با آنچه پیشتر در اخبار شنیده بودیم دارند. درواقع، شایعات اخیر میگفتند پی ۳۰ پرو قرار است به دوربین چهارگانه مجهز شود؛ اما دستگاهی که در نگاه نزدیک دیجیتالترندز میبینیم، سه دوربین دارد.
ممکن است با خود فکر کنید این تصاویر به نسخهی معمولی پرچمدار بعدی هواوی، یعنی پی ۳۰مربوط میشود؛ اما اینگونه نیست. نمایندهای از هواوی گفته دستگاه موجود در این تصاویر، همان پی ۳۰ پرو است. درضمن، ممکن است برخی افراد معرفی گوشی جدیدی برای سری پی را پیشبینی کنند که رخداد این اتفاق امری منطقی بهنظر میرسد.
درواقع، خانوادهی Huawei P30 دقیقا همچونگوشیهای سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ قرار است شامل ۴ دستگاه باشند: مدل لایت، مدل معمولی، مدل پرو و درنهایت قدرتمندترین مدل. گوشی چهارم بیشک به فناوری 5G نیز مجهز خواهد بود.
ظاهرا پی ۳۰ پرو قرار است از همان زبان طراحی گوشیهای پیشین سری پی بهره بگیرد؛ اما اینبار تفاوتهای بین سری پی و میت هواوی کمتر حس میشود. بهعبارتِدیگر، نویسندهی دیجیتالترندز میگوید وقتی این گوشی را در دست بگیرید، حسی شبیه میت ۲۰ پرو را بهشما منتقل میکند؛ اما در حالت کلی شباهت زیادی به پی ۲۰ پرو دارد.
در نگاه نزدیک این وبسایت به پرچمدار جدید هواوی، چیزی از مشخصات فنی این گوشی گفته نشده است. درضمن، نمایندهی هواوی نیز هیچ تمایلی برای ارائهی اطلاعات دراینباره از خود نشان نداد. شما کاربران محترم میتوانید مقالهی کامل وبسایت دیجیتال ترندز را ازطریق این لینکمطالعه کنید.
دیدگاه شما کاربران زومیت دراینباره چیست؟ آیا پیشبینیهایی برای مشخصات فنی و قیمتگوشی هواوی پی ۳۰ پرو دارید؟
با نزدیکشدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای مردم برای سفر و رزرو هتل، رقابت برای کسب سهم بیشتری از سفرهای مردمی افزایش یافته است. این درحالی است که بهگفتهی مدیران اسنپتریپ، سِرورهای این سرویس ارائهی خدمات گردشگری و مسافری با حملات DDoS مواجه شد؛ بههمیندلیل، اختلالات متعددی تجربه کرده است. درواقع، حملات DDoS به ارسال حجم زیادی از تقاضاهای کاذب به سِرورهای وبسایت میگویند که هکرها و با هدف از دسترس خارجکردن سرویس برای کاربران انجام میدهند.
بهگفتهی مدیران سرویس اسنپتریپ، باتوجهبه کاهش سفرهای خارجی و افزایش نیاز و تقاضای مردم برای سفر داخلی، این سرویس از چندی پیش برای روزهای منتهی به سال برنامهریزی کرده تا نیازهای مسافران داخلی را به بهترین شکل تأمین کند. بااینحال، حملات DDoS برای دقایقی باعث ایجاد اختلال در وبسایت اسنپتریپ شد.
حسن منفرد، مدیر ارشد فنی اسنپتریپ، دراینباره گفت:
در ۸ ماه گذشته، دومینبار است که با حملات گسترده DDos روی سِرورهای اسنپتریپ مواجه شدهایم که برای دقایقی به ایجاد اختلالاتی در فرایند خدماترسانی به کاربرانمان منجر شد. تیم فنی اسنپتریپ با همکاری مرکز ماهر تمام تلاشش را برای مقابله با این حملات به کار بسته و درحالپیگیری برای بهحداقلرساندن آثار مخرب این اتفاق بر فرایند خدماترسانی به مشتریان است.
هنوز نظری دربارهی منبع یا منابع حملات اخیر اعلام نشده؛ با وجود این حملات، مدیران اسنپتریپ از ادامهی روند سرویسدهی خود خبر دادند.
اکوسیستم استارتاپی کشور درحال ساخت و تکمیل چرخهای خودجوش برای ایجاد اشتغال و پیشرفت تکنولوژی و افزایش رفاه مردم است و با وجود موانع و تحریمهای زیاد پیش رو، فعالیت خود را با سرعت مناسب و روبهرشدی ادامه میدهد. بااینحال متأسفانه در ماههای گذشته، موانع و حملات اینچنینی زیادی به کسبوکارهای داخلی این روزها را شاهد هستیم که حملات DDoS فقط برخی از آنها را تشکیل میدهند. اعمال قوانین جدید و فشارهای گسترده از دیگر موانع موجود بر پیشرفت و فعالیت استارتاپها است.
نتایج این حملهها بر استارتاپهای داخلی، نهتنها سبب متضررشدن و ایجاد مشکل برای کسبوکارهای آنلاین و استارتاپها میشود؛ بلکه در مقیاس بزرگتر، بر شرایط کسبوکار و اقتصادی کشور نیز تأثیرات مخربی خواهد گذاشت.
اگر لوازمخانگیتان خراب شده، نگران نباشید؛ چون آی.پی امداد بستری آموزشی و خدماتی فراهم کرده تا بتوانید در کمال آرامش و بدون دغدغه و مهمتر از همه، با اعتماد کامل لوازمخانگی خود را تعمیر کنید.
درادامه، خدمات وبسایت آی.پی امداد (استارتاپ خدمات لوازمخانگی در تهران) را برمیشماریم.
درادامهی مطلب، به ماشین لباسشویی سه برند مطرح و پرطرفدار در ایران اشاره میکنیم تا با وبسایت آی.پی امداد و خدماتش آشنا شوید.
تعمیرگاه و نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در تهران
آی.پی امداد در سراسر تهران ماشین لباسشویی بوش را تعمیر میکند. شایان ذکر است وقتی وارد لینک بالا شوید، از اطلاعاتی ازایندست مطلع میشوید: هزینهی تعمیر ماشین لباسشویی بوش، نحوهی عیبیابی، دلیل خطا و نحوهی رفع کد خطای آن، راهنمای فارسی استفاده از ماشین لباسشویی بوش، راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، تلفن خدمات نمایندگی تعمیرات و تعمیرگاههای مجاز ماشین لباسشویی بوش در سراسر تهران.
نمونههای از دلیل خطاهای ماشین لباسشویی بوش عبارتاند از:
در راهنمای فارسی لباسشویی بوش، به نحوهی راهاندازی و آموزش استفاده و نحوهی شستن صحیح لباسها اشاره و نیز نکات جذابی برای خانهدارها و تعمیرکارها بیان شده است.
تعمیرگاه و نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران
در صفحهی تعمیرگاه و نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ نیز مانند بوش نکات مفیدی ذکر شده است. درادامه، به چند نمونه از خطاها و نحوهی رفع کد خطای لباسشویی سامسونگ اشاره میکنیم:
پیشنهاد میکنیم وارد لینک بالا شوید و هر آنچه باید از لباسشویی سامسونگ بدانید، مطالعه کنید.
تعمیرگاه و نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در تهران
تعمیر ماشین لباسشویی الجی در تهران تخصص میخواهد و برای رفع عیب و خدمات از تعمیرکار دورهدیده و متخصص آن باید بهرهمند شوید. آی.پی امداد برای لباسشویی الجی مانند دیگر برندها توضیحات جامعی بیان میکند و در کل تهران خدمات این برند را ارائه میدهد.
در اینجا، به مشکلات متفاوتی که برای ماشین لباسشویی الجی بهوجود میآید، اشاره میکنیم. با کلیک روی لینک بالا اطلاعات خود را دربارهی این برند میتوانید افزایش دهید.
به این سه مشکل اشاره کردهایم تا متوجه شوید مشکل از پمپ تخلیهی لباسشویی الجی میتواند باشد و امکان دارد با تمیزکردن فیلتر آن و رفع گرفتگی در پمپ تخلیه، مشکل آن را حل و بدون پرداخت هیچ هزینهای مانند اول از آن استفاده کنید.
این بستر آموزشی و خدماتی با مدیریت مهندس ایمان جهانبانویی، مدیر Ipemdad و عضو سابق صنف تعمیرات لوازمخانگی، فراهم شده تا استفادهکنندگان محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، یخچالفریزر، جاروبرقی و سایر لوازم برندهای مطرح، لوازمخانگی خود را بخرند یا مقایسه و تعمیر کنند و هزینههایشان را کاهش دهند.
گوشی مبتنی بر بلاکچین HTC، یعنی Exodus 1، اپلیکیشنها و قابلیتهای جدیدی دریافت کرد که کاربردهای واقعی آن را بهنمایش میگذارند. اچتیسی برای گوشی خاص خود ۲۰ اپلیکیشن جدید عرضه کرده که یکی از آنها، ابزاری ردگیری است که اطلاعات شخصی کاربر را در ازای دریافت ارز دیجیتال میفروشد. بهعلاوه، همکاری با اپرا هم برنامهریزی شده که به کاربران امکان میدهد هزینهی معاملات نهچندان سنگین را به وبسایتها بپردازند. شایان ذکر است تنها قابلیت بلاکچین قبلی گوشی اکسدوس 1، تبادل و خریدوفروش توکنهای CryptoKitties بود.
گوشی بلاکچینی HTC اکنون به تعدادی اپلیکیشنهای غیرمتمرکز موسوم به Dapps نیز دسترسی دارد. آن اپلیکیشنها در فروشگاه اپلیکیشنی عرضه میشوند که هیچ شرکت خاصی مدیریتش نمیکند. فروشگاه مذکور از قابلیتهای سختافزاری گوشی هوشمند کاربر استفاده میکند. یکی از قابلیتهای جذاب و جدید برای اکسدوس 1، اپلیکیشنی بهنام Numbers است که کاربر را حین راهرفتن، خوابیدن، رانندگی و دیگر فعالیتها ردگیری میکند و به او امکان میدهد دادههای شخصی بهدستآمده را به شرکتهای سومشخص بفروشد. این اپلیکیشن را که استارتاپی در تایوان توسعه داده، فهرستی از دادههای ردگیریشدنی و شرکتهای علاقهمند به آنها را به کاربر میدهد.
اپلیکیشن Numbers با هدف اصلی ایجاد شفافیت هرچهبیشتر در بحث جمعآوری دادههای کاربران و نیز کسب درآمد از آن عرضه شد. فیل چن، مدیر بخش فناوریهای غیرمتمرکز HTC میگوید:
اکنون، کاربرها نهتنها میتوانند مالک دادههای شخصی خود باشند، قابلیت جدید شرکتها را نیز مجبور میکند تا شفافیت بیشتری دربارهی استفاده از دادههای کاربران داشته باشند.
اپلیکیشن غیرمتمرکز Numbers نهتنها به کاربران امکان میدهد روی فرایند جمعآوری داده کنترل داشته باشند؛ بلکه در آینده، شاید به کاهش هزینههای بیمههای خودرو یا سلامتی آنها نیز کمک کند. اگر دادههای جمعآوریشده از عادات رانندگی یا حتی پیادهروی کاربران مثبت باشد، احتمال این کاهش هزینه وجود دارد. البته، هنوز تضمینی بر این قابلیتها در اپلیکیشن مذکور وجود ندارد.
گوشی Exodus 1 پس از رونمایی اولیه و پیشفروش در اکتبر گذشته، (آبان ۱۳۹۷)، در دسامبر (دی۱۳۹۷) به بازار عرضه شد. تاکنون، تنها قابلیتهای بلاکچین اکسدوس 1 به کیفِپول ارز دیجیتال و بازیابی اطلاعات درصورت گم یا دزدیده شدن گوشی محدود بود. بازیابی با بهرهگیری از شبکهی بلاکچین متشکل از کاربر و دوستانش انجام میشود. پس از چند ماه و با معرفی سرویسهای جدید، گوشی بلاکچینی HTC میتواند کاربردهای بیشتری با بهرهگیری از بلاکچین به کاربر ارائه کند.
HTC علاوهبر عرضهی اپلیکیشنهای غیرمتمرکز جدید در فروشگاه غیرمتمرکز اکسدوس، با مرورگر وب اپرا نیز همکاریهایی کرده است. چند ماه پیش، اپرا کیفِپول اندرویدی ارز دیجیتال خود را برایسیستمعامل اندروید عرضه کرد. اکنون، همکاری این دو شرکت به کاربران امکان میدهد در وبسایتهای مشخص، با استفاده از ارز دیجیتال اتر هزینههایشان را پرداخت کنند. در برنامههای آتی، پشتیبانی از بیت کوین و لایتکوین نیز به این سیستم پرداخت اضافه خواهد شد.
چن اعتقاد دارد قابلیت پرداختهای خُرد به وبسایتها، تأثیر زیادی بر فضای وب خواهد گذاشت؛ چون کاربران را قادر میسازد حجمهای کوچک از پول را بدون درگیری با کارمزدهای مختلف پرداخت و به حساب وبسایتها واریز کنند. سرویسهای مختلفی قبلا این قابلیت را امتحان کردهاند که موفقیت آنچنانی نداشتند. مدیر ارشد HTC اعتقاد دارد با استفاده از ارز دیجیتال، میتوان کاربردهای بیشتری برای چنین فرایندهایی ایجاد کرد. طبق ادعای او، اکنون کاربران میتوانند پرداختهای بسیار خُرد همچون ۰.۰۰۰۰۲ اتر را بدون نیاز به پرداخت کارمزد یا سهمی به بازارچههای اپلیکیشن انجام دهند؛ فرایندی که پیشازاین در دنیای پرداخت جایی نداشت.
اپلیکیشنهای جدید و همکاری HTC با اپرا، برای نشاندادن مزیتهای بسیار فروشگاههای غیرمتمرکز اپلیکیشن معرفی شدند. البته، فروشگاه غیرمتمرکز نیز مشکلات خاص خود را دارد. چن اعتراف میکند در آینده و با افزایش اپلیکیشنهای غیرمتمرکز به هزاران عدد، HTC نمیتواند آنطور که بایدوشاید در بحث امنیت آنها را کنترل کند. احتمال قوی آن است که فقط تعداد محدودی از آن اپلیکیشنها با تأییدیهی سرویس اکسدوس به کاربران عرضه شوند.
از ماه آیندهی میلادی، گوشی هوشمند اکسدوس 1 را با پول نقد معمولی نیز میتوان خرید. قیمت نهایی آن برای عرضه در بازار آمریکا ۶۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. حرکت بعدی آن است که هریک از آن گوشیها، به نودی در شبکهی بلاکچین تبدیل شوند تا کاربران نقلوانتقال بیتکوین بین یکدیگر را تسهیل کنند. این قابلیت احتمالا در ماههای آتی عرضه خواهد شد و طبق گفتهی چن، هنوز آماده نیست.
دیدگاه شما دربارهی قابلیتهای جدید اکسدوس 1 چیست؟ HTC و بلاکچین میتوانند به یکدیگر کمک کنند؟ ترکیب آنها میتواند موجب افزایش اعتبار و شهرت هرکدام شود؟
تاثیر جستجوی معنایی (Semantic Search) این ایام بسیار زیاد شده است. جستجوی معنایی (Semantic search) چیست و چه مزایایی برای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ با درک هدف کاربر از پرس و جوی سپریدن شده، دقت نتایج موتورهای جستجو مشابه گوگل و بینگ به طور قابل توجهی افزایش مکشوف است.
امروزه نتایج صفحات جستجو شده (SERP) به طور عجب آوری تغییر مکشوف است زیرا در جستجوی محلی، تشخیص صدا، یادگیری زبان ماشین و دیگر علوم پیوسته در جستار جستجوی معنایی پیشرفت های بی نظیری حاصل شده است و این تغییرات در سنه های نیاکان نیز پیوسته خواهد داشت.
در اینجا نکته ای بسیار جالب هستی دارد؛ هزاران نظریه در ماورای این جستار بالقوه شده است. به راستی بروزرسانی الگوریتم های مهمی مشابه مرغ مگسخوار و یا الگوریتم مشهور RankBrain در راستای توجه به همین جستار می باشد. زیرا ربات گوگل به سرعت در حال تکامل و همانند سازی تمایلات و علایق مشتریان خودش می باشد.
به عنوان یک کارشناس سئو یا بازاریاب ما دقیقا باید از راهبرد ها، برنامه ها و منظور گذاری های گوگل آگاه باشیم زیرا پروا به همین نکات ریز، برگ برنده ما در مواجهه با تقاضا های کاربران عادی است.
به همین سبب، در این نوشتار مثال هایی واقعی از جستجوی معنایی را رسیدگی می کنم، در ضمن تمرکز خویش را بر روی یک چهارچوب عملی به قصد کمک به بازاریابان در این حوزه معطوف خواهم کرد.
جستجوی معنایی در عمل:
برای اینکه با مفهوم جستجوی معنایی بیشتر آشنا شوید و دقیقا آنرا فهم نمایید، با مثالی این قسمت را شروع خواهیم کرد. ما کل روزه از این نوع جستجو بهرهگیری می نماییم بدون آنکه معنای آنرا به واقعیت بدانیم. برای مثال عبارت Will Smith (بازیگر مطرح هالیوودی) را مورد جستجو قرار داده ایم. تصویر ذیل اثر دهنده نتیجه جستجوی این بازیگر می باشد.
Semantic Search,الگوریتم جستجوی معنایی,اهمیت جستجوی معنایی
همانطور که مشاهده می کنید، گوگل به حقیقت نام این بازیگر را تشخیص و تمامی سرگرمی ها، تفریحات و هر موردی که در بستگی با این بازیگر باشد را در نتایج جستجوی خویش بازتاب دیتا است، اما منظور و نیت جستجوی کاربر هنوز نامشخص می باشد که چرا کاربر این بازیگر را باره جستجو قرار دیتا است.
در تصویر کاملا مشخص است که لینک های این بازیگر، وب سایت، آدرس توئیتر و دیگر اکانت هایش در شبکه های اجتماعی و … کاملا روشن و به حقیقت منعکس شده اند. مشخص است که گوگل یک پایگاه دیتا بسیار بزرگ می باشد؛ زیرا برای سرچ این بازیگر بالغ بر 808.000.000 صفحه را در مدت زمانی کوتاهی بررسی کرده است!
حال در صفحه ای مجزا عبارت دیگری را مورد جستجو پیمان می دهیم. به طور مثال عبارت “Who is he married to “.
برند در جستجوی معنایی,تاثیر جستجوی معنایی,جستجوی معنایی
می بینید که گوگل بدون نیاز به اینکه کاربرش مشخص نماید معنی و مفهوم سوال پرسیده شد چیست، نتیجه جستجو را با توجه به جستجوی قبلی کاربر، نمایش می دهد.
در تصویر نگریستن می کنید که ویل اسمیت دو بار زناشویی کرده است؛ به فاصله سال های 1992 تا 95 و 1997 تاکنون.
اما سوال مهمی اینجا مطرح می شود که گوگل چگونه متوجه شد که دقیقا دنبال چه چیزی هستیم؟
در همین راستا نمونه دیگری را رسیدگی می کنیم. مثلا از گوگل می پرسیم “بهترین خواست های او چیست؟”