بند جدید اپل واچ هشدار سکته قلبی را قبل از وقوع آن به کاربر میدهد
بند Kardia که توسط شرکت AliveCor ساخته شده بنابر ادعای شرکت سازنده میتواند علائم سلامتی کاربر را زیر نظر گرفته و حتی میتواند قبل از سکته به کاربر در این باره هشدار دهد.
بندهای بسیار زیبای زیادی برای اپل واچ توسط خود اپل یا سایر شرکتها معرفی شده است اما هیچ کدام عملکرد خاصی نداشته و تنها زیبا هستند. شرکت AliveCor معتقد است بندی برای ساعت هوشمند اپل ساخته که میتواند عملکردهای جذابی داشته باشد. این بند با همکاری اپلیکیشن Kardia عمل کرده و میتوان با فشار دادن سنسوری بر روی آن، حتی نوار قلبی نیز گرفت. اما شرکت سازنده مدعی است این بند میتواند فیبریلاسیون دهلیزی را نیز شناسایی کند که اصلیترین دلیل حملات قلبی به شمار میرود.
در مورد فیبریلاسیون دهلیزی:
فیبریلاسیون دهلیزی (به انگلیسی: Atrial fibrillation) که گاه در پزشکی آ.اف (AF) نیز نامیده میشود٬ شایعترین نوع آریتمی قلبی است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب طی نمیکند. فیبریلاسیون دهلیزی هنگامی رخ میدهدکه در دهلیزها موج الکتریکی تحریک جهت مشخصی نداشته باشد یعنی سلولهای عضلانی دهلیز به صورت نامنظم تحریک و درنتیجه منقبض میشوند.
در حال حاضر در مورد قیمت این بند اطلاعاتی در دست نیست اما بهار امسال این محصول وارد بازار خواهد شد.
گروه تحقیق و توسعه سونی موفق به عملی کردن یک ایده جاه طلبانه شد؛ تبدیل میزهای معمولی به نمایشگرهای لمسی برای پیشبرد فعالیت های شخصی و حرفهای.
نمونه اولیه چنین میزی در نمایشگاه SXSW در آستین تگزاس به نمایش درآمده است. به همین منظور پروژکتور خاصی طراحی شده که نور خود را به هر سطح مسطحی می تاباند و آن را به صفحه ای لمسی برای طراحی، نگارش و ... مبدل می کند. بدین منظور از حسگرهای خاص و ابزار ردگیری حرکات دست کاربر استفاده شده است. در واقع این میز نمونه پیشرفته تری از میزی محسوب می شود که در سال 2012 با استفاده از چشم هوشمند دستگاه پلی استیشن و حسگر کینکت شرکت مایکروسافت ساخته شد.
کارکنان سونی به منظور نشان دادن قابلیت های این میز کتاب آلیس در سرزمین عجایب را بر روی میز مذکور قرار داده و شخصیت های کارتونی نقاشی شده در این کتاب را از داخل آن کپی کرده و بر روی میز مذکور جابجا کرده و با آنها تعامل کردند.
از این نمایشگرهای لمسی در امور آموزشی، پزشکی، مهندسی و ... استفاده می شود
در صورتی که کاربر انگشت دست خود را بر روی این میز فشار دهد، نشانگری جهت حرکت دست وی را تعقیب می کند و می توان از این روش برای انجام اقدامات مختلف بهره برد. کارشناسان معتقدند این فناوری قابلیت های فراوانی دارد و می توان از آن در امور آموزشی، پزشکی، مهندسی، تفریحی و سرگرم کننده و ... استفاده کرد. هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای عملی در آینده نزدیک برای عرضه محصول مذکور در بازار وجود دارد یا خیر.
رپورتاژ یا رپرتاژ اعلان چیست ؟ مجموعه : تبلیغات اینترنتیرپورتاژ یا رپرتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی چیست ؟
اگر برای نخستین بار است واژه رپورتاژ یا رپرتاژ را می شنوید یا می بینید حتما میخواهید بدانید که رپورتاژ یا رپرتاژ به چه معنایی است این فقط سئوال شما نیست بلکه وقتی داشتم در باره رپرتاژ جستجو میکردم به سئوالاتی نظیر ” رپورتاژ چیست ” ، “رپرتاژچیست ” ، ” رپورتاژ یعنی چه ” ، ” رپرتاژ یعنی چه ” و… برخورد کردم
تعداد سئوالات به راستی به حدی بود که اگر میخواستم در رابطه با معنای رپرتاژ یا رپورتاژ سئوال مطرح کنم الی بیش از ۱۰۰ سئوال نیز میتونستیم مطرح کنم ، اما خوب به نظرم سئوالات اغلب مایه تاریکی بیشتر میشه ، به همین جهت تنها احسنت چند سنه اصلی اشاره کردم ، ولی در ادامه به چهره خلاصه به همه سئوالات استجابت میدم
تعاریف مختلفی برای رپورتاژ و رپرتاژ وجود دارد که بگذارید چند نوع تعریف رو بررسی کنیم و سپس به کاملترین تعریف بپردازیم :
» تعریف رپرتاژ به نقل از وب سایت بازاریابی :
رپرتاژ چیست ؟ رپرتاژ یک قالب و شکل چاپی بخصوص است که یک کمپانی یا یک سازمان برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش به صورت بی طرف برای آن هزینه میکند. مدیر تبلیغات به مجله، روزنامه یا وبسایت برای فضای مورد بیچارگی جهت ارائه محتوای متن محور به مخاطب موردنظر نهایی هزینهای را پرداخت میکند.
» تعریف رپرتاژ به نقل از ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد :
رپورتاژ اعلان چیست ؟
رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانهای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه میشود، در حالی که آنچه آنها میبینند، میشنوند و میخوانند، در واقع تلاشی سازمان مکشوف برای تقویت جنبههای ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.
اصطلاح رپرتاژ آگهی برای نخستین بار در سنه ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانهها اضافه شد. به علت اعتماد به مخاطبان به رسانهها، رپرتاژ آگهیها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین زیاد سختی علیه رپرتاژ آگهیها تصویب شده و میشود.
دیوان بینالمللی تجارتدر قانون آگهیهای خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات میشود الی مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند در سالهای تازه مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران نگریستن شده که از دسته میتوان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تعبیه کرده نام برد. متعلق به گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ اعلان در رسانههای ایران هستی دارد که منتقدان را ناچار کرده خواهان تصویب قوانینی برای رویارویی با رپرتاژ آگهیها شوند.
» تعریف سوم رپرتاژ اگهی از وب سایت لینک سازی : رپورتاژ اعلان چیست ؟
رپورتاژ آگهی دقیقا چیست و به چه معناست؟ به زبان ساده باید بگوییم که قصد از تبلیغ رپورتاژ این است که تبلیغ شما در قالب عکس ها و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شود.
» تعریف چهارم به نقل از تارنما ویرلن : رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ آگهی ( PR ) یکتا از بهترین روشهای برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای جهان برای شناسایی محصولات و خدمات جدید خود متعلق به کاربرد میکنند.رپرتاژ اعلان در واقع به این انگیزه تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .
رپرتاژ اعلان درواقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاریها و سایتهای خبری پربازدید منتشر میشود که دربرگیرنده یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس میباشد.
همه تعاریف صحیح هستند ولی خوب ما در این جا به یک تعریف ساده تر نیز می پردازیم :
» تعریف پنجم رپورتاژ اعلان چیست ؟
تعریف رپورتاژ یا رپرتاژ : رپورتاژ اگهی و رپرتاژ اگهی به راستی یک کلمه هستند که در اصل کلمه اصلی رپرتاژ است ، به هر جهت هر دو کلمه ” رپرتاژ ” یا ” رپورتاژ “در وب دیده میشود ، هر دوی این کلمه ها در اصل یک گونه آگهی تبلیغاتی هستند که در قالب یک گونه گزارش یا نوشته بی طرفانه ارائه میشوند
تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا برای سنه ۱۹۴۵ است و به راستی در سال ۱۹۴۵ این لغت به دایره لغات اضافه شده است ، تاریخچه ریزبین این لغت در ایران میشخص نیست ولی در چند سنه ماضی مخصوصا یکتا دو سال ماضی ظاهرا در ایران این طریق تبلیغاتی به دلیل پرتو بخشی بالا بیشتر باره توجه مدیران پیمان گرفته است .
در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و مخصوصا روش رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ اگهی اینترنتی است.
انواع رپورتاژ : همانگونه که گفتیم رپورتاژ حائز انواع مختلفی هست اما از مهم ترین گونه ها رپورتاژ اعلان میتونیم به : رپورتاژ اعلان رسانه ای مثل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، مطبوعات ، رپورتاژ آگهی اینترنتی اشاره کنیم
AxiDraw رباتی که آنچه را بخواهید نوشته و ترسیم میکند
به لطف کامپیوترهای مختلفی که از کودکی تاکنون داشته ام و بیشتر وقت خود را صرف تایپ کردن تا نوشتن با قلم نموده ام، دست خط من چندان تعریفی ندارد و میان افتضاح تا غیر قابل خواندن شناور است. اما به نظر میرسد که محققین برای افرادی مثل من نیز چارهای اندیشیده اند. AxiDraw یک ربات کوچک و دوست داشتنی است که میتواند با دست خطی زیبا متونی را نوشته و یا اشکالی را ترسیم کند.
AxiDraw می تواند به جای شما سندی را امضا کند یا متنی را بنویسد
Axidraw ربات شخصیست که قادر به ترسیم و نوشتن است. ربات Axidraw توسط Evil Mad Scientist ساخته شده و میتواند انواع قلم و خودکار را نگه دارد. برای استفاده از این ربات کافیست تا از طریق کامپیوتر آنچه را که میخواهید ترسیم شده و یا نوشته شود را وارد کرده تا در یک صفحهای به اندازهی A4 ترسیم یا نوشته شوند.
شاید در نگاه اول Axidraw بیشتر شبیه به یک پرینتر باشد، اما باید گفت که چیزی هوشمندتر و فراتر از یک پرینتر است. شما از طریق Inkscape که کاملا Open-Source است میتوانید آنچه را که میخواهید طراحی کنید. حتی یک دوربین به ربات اضافه کنید تا با مشخص کردن محل مورد نظر، AxiDraw به جای شما سندی را امضا کند یا متنی را وارد نماید.
درست است که امروزه میتوانید با اثر انگشتتان گوشی هوشمند خود را آنلاک کنید اما NEC حالا یک راهکار بیومتریک جالبتر دارد. هدفونهای NEC قادر خواهند بود تا با فرستادن و دریافت سیگنالهای صدا از گوش شما هویتتان را تشخیص دهند.
همانطور که میدانید شکل گوش هر فرد متفاوت است و NEC از همین موضوع برای ساخت یک فناوری جدید بیومتریک برای تشخیص هویت شما توسط گوشی هوشمندتان استفاده کرده است. با قراردادن یک میکروفون در ایرفونها وقتی صدا از گوش شما بازتاب میکند هدفون NEC قادر است تا هویت شما را تأیید یا رد کند.
هدفونهای NEC می تواند هویت کاربرشان را تشخیص دهند
به گفته NEC این فناوری با 99 درصد دقت عمل کرده و عملیات تشخیص هم تنها حدود یک ثانیه طول میکشد. آقای شیگکی یاماگاتا از NEC میگوید:
از آنجایی که فناوری جدید نیازی به یک عمل خاص مانند اسکن کردن بخشی از بدن شما توسط دستگاه تأیید هویت ندارد میتواند به صورت پیوسته بررسی را انجام دهد.
البته تأیید هویت توسط این روش مسلماً نیاز به استفاده از ایرفون در هنگام باز کردن قفل یا عملیات دیگر در گوشی دارد. به هر حال NEC اعلام کرده که این فناوری را تا سال 2018 به تولید انبوه و تجاریسازی میرساند و هدف اصلی آن هم سیاستمداران و مدیران مهم است. با استفاده از این فناوری تماسهای محرمانه ایمنتر از گذشته خواهند بود و امکان بررسی هویت به صورت پیوسته وجود خواهد داشت. NEC همچنین کاربرد دیگر این فناوری را در مسیریابی بو یا راهنمایی صوتی اعلام کرده که مخاطب آن تنها یک نفر خاص خواهد بود.
ساخت شلوارهای هوشمند یوگا
شلوارهای هوشمند یوگا به ورزشکاران کمک میکند تا حرکات ورزش یوگا را به درستی انجام دهند. این شلوارهای هوشمند یوگا، Nadi نام دارند.
شلوارهای هوشمند یوگا (Nadi) در صورت انجام حرکات یوگا به صورت اشتباه ویبره میروند. شلوارهای هوشمند یوگا در سیدنی استرالیا تولید شدهاند و در نمایشگاه CES 2016 از آنها رونمایی شده است.
طراح شلوارهای هوشمند یوگا (شلوارهای Nadi )میگوید: هنوز مشخص نیست که این شلوارهای هوشمند چگونه به فروش برسند. شلوارهای Nadi به ورزشکاران کمک میکند تا با آگاهی بیشتری ورزش کنند. ما نیاز داشتیم تا شلوارهایی هوشمند یوگا که در عین حال راحت و نرم هستند تهیه کنیم. در این شلوارهای Nadi سنسورهای الکتریکی وجود دارد که کمک میکند تا حرکات ورزشکاران یوگا مورد بررسی قرار گیرد و آنها بتوانند حرکت صحیح را انجام دهند.
ویژگی شلوارهای هوشمند یوگا این است که می توانند خاموش و روشن شوند و میتوان در صورت نیاز به عنوان یک شلوار عادی نیز از آنها استفاده کرد. شلوارهای Nadi قابل شارژ هستند و میتوان آنها را تا 25 بار شست. مربیان یوگا زیاد به تولید این شلوارها و کارآمد بودن آنها خوشبین نیستند.
یک مربی یوگا در این باره میگوید: این شلوارها برای تمامی حرکات یوگا قابل استفاده نیستند. به عنوان یک مربی باید صادق باشم. بهتر است که اول شلوارها را امتحان کنیم و سپس درباره مفید بودن آنها نظر دهیم.
سه مدل جدید آیفون در راه است
بسیاری از علاقمندان به دنیای فناوری منتظر هستند تا حدود دو هفته دیگر شرکت اپل از محصولات به روز شده خود رونمایی کند و آنها مدل های جدید گوشی و تبلت این شرکت را از نزدیک مشاهده کنند.
گمانه زنی در مورد تعداد و نام آیفون های جدید اپل در روزهای اخیر افزایش یافته و برخی منابع از عرضه سه مدل آیفون جدید در ابعاد مختلف و با امکانات گوناگون خبر می دهند. همچنین گفته می شود تبلت جدیدی موسوم به iPad Pro با نمایشگر 9.7 اینچی و مدل های جدیدی از ساعت اپل با طراحی و رنگ های جدید طی هفته های آینده در دسترس خواهد بود.
گفته می شود، اپل در سال 2016 سه مدل جدید از آیفون را به نام های آیفون 7، آیفون پرو و آیفون اس ای روانه بازار خواهد کرد. با توجه به مخفی کاری های گسترده اپل در مورد هیچ یک از این گوشی ها اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما گفته می شود آیفون پرو از قابلیت های خاصی در بخش دوربین برخوردار است که تا به حال در گوشی های تولیدی اپل بی سابقه بوده است.
کلمه اس ای در انتهای آیفون به معنای نسخه ویژه یا Special Edition است. با توجه به این نامگذاری باید شاهد افزوده شدن امکانات خاصی به این گوشی باشیم. همچنین این احتمال وجود دارد که گوشی های یاد شده در زمان های متفاوتی عرضه شوند. گفته می شود iPhone SE احتمالا در ماه آوریل و مدل های دیگر آیفون در سه ماهه چهارم سال 2016 در دسترس خواهند بود.
یکی از ویژگی های مشترک آیفون های جدید حذف جک های هدست و استفاده از فناوری بی سیم برای گوش کردن به فایل های موسیقی خواهد بود. همچنین قابلیت پرداخت همراه هزینه خرید کالا موسوم به اپل پی هم در گوشی های مذکور توسعه داده شده است.
کارت ویزیت مجهز به حسگر شمارش ضربان قلب برای پزشکان آینده
حسگر شمارش ضربان قلب چند سالی هست که با افزایش نگرانی مردم از سلامتی خود به گوشیهای هوشمند آمده اما حالا یک شرکت خلاق کارت ویزیتهایی با این حسگر ساخته است که شاید برای پزشکان آینده ایدهآل باشد.
کارت ویزیتهای در اشکال و طرحهای متنوع فراوان هستند اما چیزی مثل این مسلماً میتواند توجه هر فردی را جلب کند. شرکت MobilECG همانطور که از نامش پیداست متخصص ابزار و وسایل شمارش ضربان قلب بوده و به این ترتیب شاید بهترین کارت ویزیت را برای خودش ساخته است. البته این شرکت تأکید دارد که با وجود واقعی بودن حسگر کارت نباید از نتایج آن به عنوان نتیجهای دقیق و پزشکی استفاده کرد.
در پاسخ به نگرانی و توجه بسیاری افراد درباره این کارت ویزیت هوشمند باید گفت: این electrocardiograph سیگنال واقعی ضربان قلب کاربر را بین دستان او اندازه میگیرد. با وجود اینکه نمیتوان از نتیجه آن به عنوان نتیجه یک معاینه پزشکی استفاده کرد، اما کارت به وضوح امواج P، Q، R، S و T سیگنال ECG قلب را اندازهگیری میکند.
خوشبختانه این شرکت سورس کد کارت ویزیت خود را به همراه تصاویر شماتیک آن در github قرار داده تا اگر شما هم پزشک یا تولیدکننده تجهیزات پزشکی هستید بتوانید چنین کارت ویزیتی را تولید کنید. درست است که هزینه ساخت هر کارت ویزیت بسیار بیشتر از کارتهای معمولی خواهد بود اما مسلّماً تأثیر آن در ذهن مخاطبین شما نیز چندبرابر خواهد شد.