قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 3

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

جدیدترین های تکنولوژی

با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل در سال‌های اخیر، پیش‌بینی کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و همچنین تشدید بحران‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی و تجاری در کشورهای مختلف، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات فناوری محور تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه سرویس و فناوری‌های نوین دیگری بپردازند تا بدین ترتیب بتوانند به جبران ضرر و زیان‌های ناشی از کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند و در عوض، افزایش سودآوری و درآمدزایی ناشی از تمرکز بر روی سایر حوزه‌های جدید بپردازند.

 

حالا شرکت اپل نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل و محصولات فناوری در جهان در همین راستا تصمیم گرفته است که وارد صنعت بازی‌های رایانه‌ای و گیمینگ شود چراکه به تازگی گزارش‌های جدیدی به نقل از منابع آگاه از تصمیمات و اقدامات اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد این غول تکنولوژی در نظر دارد یک سرویس استریم آنلاین و اشتراک بازی را برای کاربران و علاقمندان به گیمینگ توسعه داده و ایجاد کند تا بدین ترتیب با رقبای قدرتمند و دیرینه‌ای که در سالهاست در حوزه پلتفرم و سرویس‌های استریم و اشتراک بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین و بزرگترین آنها می‌توان به سونی، مایکروسافت و نینتندو اشاره کرد، به رقابت تنگاتنگی بپردازد.

 

البته این طور که از گزارش‌های منتشر شده در وب سایت ۹to5mac معلوم و مشخص است، سرویسی که اپل می‌خواهد به توسعه و ارائه آن بپردازد، همانند سرویس اشتراک فیلم و سریال نتفلیکس است و بدین ترتیب با کنسول‌های بازی قدرتمند و اختصاصی ایکس باکس مایکروسافت و پلی‌استیشن سونی تفاوت‌های فاحشی خواهد داشت.

حالا که چند هفته از شروع سال جدید میلادی سپری شده فرصت خوبی است تا محققان و تحلیلگران روند‌های تکنولوژی در این سال را بعد از بررسی معرفی کنند.

 

در این بین برخی از سایت‌ها نیز با سرک کشیدن در دنیای اپلیکیشن‌ها برترین برنامه‌هایی که می‌توانند در سال ۲۰۱۹ انجام کارهای روزانه و حتی کار حرفه‌ای افراد را راحت‌تر کنند ،معرفی کرده‌اند. بدون شک اگر اپلیکیشن‌ها نبودند قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند بدون استفاده باقی می‌ماند. اگر دوست دارید بدانید در سال جدید میلادی چه اپلیکیشن‌هایی می‌تواند کارایی گوشی و زندگی شخصی و کاری شما را افزایش دهد در ادامه با ما همراه باشید. در گزارش زیر لیستی از بهترین برنامه‌های موبایلی به انتخاب سایت هایی چون CNET، مشیبل، تچ‌ریدر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

برترین برنامه عکاسی و ویرایش عکس

در لیست سایت‌های مختلف که بهترین اپ‌ها برای استفاده در سال ۲۰۱۹ را به کاربران پیشنهاد داده‌اند حداقل نام ۵ برنامه برای ویرایش عکس دیده می‌شود. اما در این بین Snapseedجایگاه ویژه‌ای در تمام بررسی‌ها دارد. این اپلیکیشن معروف‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس برای سیستم عامل‌های اندروید وios است که در سال‌های گذشته به‌خاطر قابلیت‌های ویژه خود توانسته به‌عنوان بهترین برنامه سال نیز انتخاب شود.

 

این برنامه آنقدر موفق بود که حتی گوگل هم آن را خرید. قابلیت‌های ویرایش عکس این برنامه هم کاربران حرفه‌ای و هم کاربران نیمه حرفه‌ای را مورد توجه خود قرار داده است. قابلیت‌های این برنامه با هر بار به‌روزرسانی بیشتر هم می‌شود.گرافیک و طراحی این اپلیکیشن از کیفیت بالایی برخوردار است و کار کردن با آن بسیار ساده است. بسیاری کیفیت ویرایش این برنامه را با برنامه معروف و حرفه‌ای فتوشاپ مقایسه می‌کنند. با کمک این برنامه کاربران به بیش از ۲۹ابزار و فیلتر متنوع که شامل گزینه‌هایی چون Perspective, Healing, Brush, HDR, Structure و... می‌شود دسترسی خواهند داشت. در همین زمینه نام برنامه Filmborn در بین بهترین برنامه‌ها برای عکاسی و ویرایش نیز دیده می شود.

 

این برنامه به زبان ساده‌تر تلفیقی از یک اپلیکیشن عکاسی مدرن و یک دوربین قدیمی است. ابزار نورسنجی، ترازسنج، فلش، چهار کادر مختلف و سه لنز 32، 35 و 50 میلیمتری دیجیتالی همه امکاناتی هستند که به سبک دوربین‌های قدیمی در این برنامه در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه برای اینکه به فضای عکس‌ها، رنگ و بوی فیلم‌های قدیمی «کداک» یا «فوجی فیلم» بدهد فیلترهایی در اختیار کاربرانش می‌گذارد که تونالیته رنگی خاص آنها را شبیه‌سازی می‌کند.

 

با ترکیب این فیلترها و امکانات عکاسی اپ می‌توانید تصاویری بگیرید که انگار واقعاً با دوربین‌های قدیمی ثبت شده‌اند. فیلم بورن به غیر از ارائه تنظیمات دستی هنگام عکاسی، یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس هم هست و امکاناتی مانند منحنی‌های تنظیم نور و رنگ (در نسخه پولی) را به شما ارائه می‌کند. این برنامه تنها در اختیار کاربران سیستم عامل ios قرار گرفته است.

 

برترین برنامه سفر و نقشه خوانی

در لیست معرفی بهترین برنامه‌های موبایلی سال ۲۰۱۹ برنامه‌هایی برای نقشه خوانی و استفاده در مسافرت هم جایگاه خاصی دارند. در این لیست حتی نام اپلیکیشن‌های معروفی چون «گوگل مپ» یا «ویز» هم دیده می‌شود. اما یکی از برنامه‌های حرفه‌ای در این زمینه که توسط اکثر سایت‌ها معرفی شده برنامه Citymapper است.

 

این برنامه رایگان که هم در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و هم ios قرار گرفته است بهترین برنامه برای مسافران و حتی ساکنان دائمی یک شهر است. البته این برنامه بیشتر برای کاربرانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند کارایی بیشتری دارد. به وسیله این برنامه شما می‌توانید از اطلاعات به روز تمامی وسایل حمل و نقل عمومی باخبر شوید و بهترین راه برای رسیدن به مقصد خود را پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن این است که بر طبق آخرین اطلاعات به‌روز می‌شود، اطلاعاتی چون تأخیر مترو، نقص فنی اتوبوس و.... در نتیجه با استفاده از این برنامه شما می‌توانید برنامه‌ای بی‌دردسر برای سفر خود بریزید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید. این برنامه بر اساس اطلاعاتی که دارد مدت زمان راهتان از مقصد به وسیله مترو، قطار، اتوبوس، تاکسی و... را محاسبه و به شما اعلام می کند.

 

این برنامه در حال حاضر حاوی اطلاعات 30 شهر مهم دنیا است. اگر قصد سفر به کشورهای مختلف دنیا را دارید قبل ازسفر این برنامه را برای کاهش هزینه و جلوگیری از هدر رفتن هزینه حتماً روی گوشی خود نصب کنید. Dark Sky Weather یا WeatherPro هم از دیگر برنامه‌های مناسب در این بخش است که البته استفاده از امکانات آن رایگان نیست و برای داشتن آنها باید بین ۹۹ سنت تا ۳ دلار هزینه پرداخت کنید.

 

برترین برنامه سلامت و تندرستی

اگر بارها برای انجام ورزش و در نظر گرفتن یک رژیم غذایی برنامه در نظر گرفته اید و انجام هم نداده اید شاید بهتر باشد در سال جدید میلادی و با کمک برنامه MyFitnessPal تمام این تنبلی‌ها را جبران کنید. این برنامه که در لیست بهترین برنامه‌های پیشنهادی برای سال ۲۰۱۹ قرار گرفته به شما کمک می‌کند که هم از نظر سلامتی مراقب بدن خود باشید و هم به تناسب اندامی که در نظر دارید برسید. این اپلیکیشن فیتنس اطلاعات فردی شما مثل قد و وزن فعلی و وزن ایده‌آل را می‌گیرد و به شما یک برنامه غذایی روزانه ساده می‌دهد. تمام غذاهایی که شما در طول روز می‌خورید توسط برنامه، کالری شماری و اندازه‌گیری می‌شود و شما می‌توانید ببینید که چند کالری در روز باید مصرف کنید و هرکدام از خوراکی‌ها چند کالری دارند.

 

حتی نوع فعالیتی که در طول روز دارید، توسط خود موبایل یا هر نوع ساعت هوشمندی که شما دارید اندازه‌گیری می‌شود و به برنامه رژیم غذایی روزانه شما اضافه می‌شود.بانک اطلاعات غذایی برنامه «مای فیتنس پل» بسیار بزرگ است و تمام خوراکی‌ها، غذاها و نوشیدنی‌هایی که فکر می‌کنید، با میزان کالری، چربی، قند و مواد غذایی دیگر در آن ثبت شده است. از مزایای این اپلیکیشن بارکدخوان آن است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از بارکد، خوراکی مورد نظر خود را از این بانک غذا پیدا و به منوی خود اضافه کنید. در کنار این امکانات این برنامه به شما ورزش‌های روزانه‌ای را نیز پیشنهاد می دهد و آن‌طور که کاربران در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند این برنامه به مرور زمان انگیزه زیادی در شما برای اجرای حرکات ورزشی و رعایت رژیم غذایی ایجاد می‌کند. این برنامه به‌صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است. Runkeeper هم در این زمینه یکی دیگر از برنامه‌های پیشنهادی است که به‌صورت رایگان برای کاربران اندروید و ios قابل استفاده است.

 برترین برنامه افزایش سطح دانش

برنامه‌نویسی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از نوجوانان و جوانان به‌عنوان یک شغل آینده دار قرار گرفته است. برای همین هم در لیست برنامه‌هایی که باید در سال ۲۰۱۹ روی گوشی خود نصب کنید نام برنامه Mimo دیده می شود. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری برنامه‌نویسی از مبتدی تا حرفه‌ای است. این برنامه مفاهیم پایه‌‌ برنامه‌نویسی را به شما آموزش می‌دهد تا به حدی برسید که اصول اولیه ساخت یک اپ، بازی، طراحی وب سایت، اتوماسیون کارها و اصول بنیادین هک را یاد بگیرید.

 

این برنامه تلاش کرده که این کار را از پایه‌ای‌ترین مفاهیم شروع کند تا پله پله به مباحث پیچیده‌تر برسید. بعد از گذراندن دوره اولیه اپ که اصول و مبانی برنامه‌‌نویسی است، در مرحله بعد می‌توانید در محیط جذاب اپ به‌دنبال دوره‌های آموزشی و رشته‌های مورد علاقه‌تان بگردید. سوئیفت، پایتون، CSS، HTML، جاوا اسکریپت، SQL، PHP، سی‌شارپ از جمله معروف ترین دوره‌های این برنامه هستند. براساس گزارش‌های مختلف این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا در بهترین حالت اولین برنامه‌ خودتان را با آن بنویسید.

 

تعدادی از دوره‌های آموزشی این برنامه به‌صورت رایگان ارائه شده‌اند، اما برای دسترسی به سطوح بالای آن لازم است که در اپلیکیشن حق اشتراک بپردازید. این برنامه برای کاربران سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده است. حالا اگر هدفتان برنامه‌نویسی نیست و دوست دارید در بخش‌های دیگر آموزش‌های خوبی یاد بگیرید می‌توانید از اپلیکیشن MasterClass: Learn How To Cook, Sing, Act and More استفاده کنید. شما با این برنامه به درس‌های آموزشی از استادان بزرگ در زمینه‌های آشپزی، فیلم و تلویزیون، موزیک، نویسندگی، ورزش و... دسترسی خواهید داشت.

 

اگر شما به موضوعاتی که به آن اشاره شد علاقه دارید و زبان انگلیسی بدی هم ندارید حتماً این اپلیکیشن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. کلاس‌های این برنامه توسط استادان بزرگ آموزش داده می شود. این برنامه با محتوا‌های رایگان و پولی در اختیار کاربران اندروید قرار 

گرفته است. 

مهر به نقل از اسکای نیوز، طبق گزارش های مختلف ممکن است اپل قیمت آیفون را کاهش دهد تا به این ترتیب ضرر ناشی از کاهش فروش را جبران کند. 

 

طبق گزارش این شرکت که سه شنبه شب منتشر شده، درآمد و سودآوری اپل در سه ماهه آخر سال گذشته کاهش یافته است.

 

این گزارش مربوط به سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۱۸ میلادی است و طبق آن درآمد کل شرکت به ۸۴.۳ میلیارد دلار رسیده که ۵ درصد کمتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است. اما درآمد مربوط به فروش آیفون ۱۵ درصد کاهش یافته است.

 

«تیم کوک» مدیر ارشد اجرایی اپل نیز در مصاحبه ای با رویترز اعلام کرد افزایش قیمت ها یکی از عوامل کاهش فروش محسوب می شود و از همین رو برای بهبود این وضعیت قیمت ها احتمالا تعدیل شوند تا درآمد شرکت بهبود یابد.

 

به گفته او قیمت آیفون به دلیل افزایش ارزش دلار در خارج از آمریکا نیز بیشتر شده است. کوک اشاره کرد قیمت آیفون در آینده براساس نرخ ارزهای محلی تعیین می شود.

 

اما در عین حال، مک، آی پد و گجت های پوشیدنی، بخش گجت های خانگی و اکسسوری ها نیز با افزایش فروش روبرو بوده اند.

 

خدمات اپل از جمله پلتفرم  پخش موسیقی آن، اپ استو، حافظه ذخیره iCloud و Apple Pay نیز با افزایش فروش ۱۹ درصدی روبرو شدند.

 در کمتر از ۱۵روز گذشته و بعد از برپایی نمایشگاه CES در آمریکا فعالیت شرکت‌های فناوری کاهش یافت چراکه مهم‌ترین محصولات در همان نمایشگاه برای دیدن عموم عرضه شد و از این پس باید منتظر زمان عرضه آنها به بازارها ماند. اما در همین مدت نیز برخی از شرکت‌ها تلاش کردند محصولات جدید خود را به بازار ارائه کنند. از جمله شرکت اچ‌پی که کروم‌بوک‌های جدیدش را به بازار آورد و ساعت هوشمند از یک برند لباس، مد و فشن و دوربین جدیدی هم از شرکت سونی به علاقه‌مندان عکاسی معرفی کرد. در ادامه می‌توانید با این دیوایس‌های جدید بیشتر آشنا شوید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی, تازه‌ترین گجت‌های ۲۰۱۹


به گزارش فارنت، شرکت اچ‌پی در اوایل بهمن دو کروم‌بوک جدید با پشتیبانی از قلم برای استفاده دانش‌آموزان ارائه کرد چراکه کروم‌بوک‌ها توانسته‌اند در ایالات متحده آمریکا رتبه اول استفاده در مدارس و آموزشگاه‌ها را به‌دست بیاورند. اچ‌پی هم از این فرصت استفاده کرده و دو کروم‌بوک مقاوم با استاندارد MIL-STD-۸۱۰G و با کیبورد مقاوم دربرابر نفوذ آب معرفی کرده است. اچ‌پی Chromebook x۳۶۰ ۱۱ G۲ نسخه ویژه Education Edition دارای صفحه‌نمایشی ۱۱ اینچی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. شما می‌توانید صفحه‌نمایش این کروم‌بوک را ۳۶۰ درجه چرخانده و از آن به شکل تبلت نیز استفاده کنید. به لطف پشتیبانی از قلم Wacom EMR این مدل برای یادداشت‌برداری ایده‌آل خواهد بود. این کروم‌بوک از پردازنده دوهسته‌ای Celeron N۴۰۰۰ و یا چهارهسته‌ای Celeron N۴۱۰۰ اینتل استفاده کرده و به ۸ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم مجهز شده است. باتری این دستگاه ۵/ ۱۱ ساعت دوام شارژ داشته و وزن ۴۷/ ۱ کیلوگرمی نیز از سایر مشخصات این دستگاه است.

این مدل جدید هم شباهت بسیاری به مدل قبلی دارد. صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی این مدل اما فقط تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود و می‌توانید نسخه غیرلمسی آن را نیز با دو پنل IPS یا VA سامسونگ سفارش دهید. دوام شارژ نسخه غیرلمسی این مدل تا ۱۳ ساعت هم افزایش پیدا می‌کند. هر دو کروم‌بوک دارای دو درگاه USB-C (نسل اول با پهنای باند ۵ گیگابیت بر ثانیه) بوده و یک درگاه USB-A، یک جک هدفون و یک درگاه کارت حافظه microSD نیز دارند. هر دو کروم‌بوک x۳۶۰ ۱۱G۲ EE و ۱۱ G۷ EE قرار است اردیبهشت‌ماه به بازار عرضه شوند. قیمت این دو کروم‌بوک مقاوم هنوز اعلام نشده است.


ساعت هوشمند از یک برند مد
در این‌سو همچنین برندهای حوزه مد و فشن معتبر به‌تازگی وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. یکی از این برندها مایکل کورس است که ساعت‌های هوشمند هم تولید می‌کند. ساعت Access Sofie ۲.۰ طراحی تازه‌تری نسبت به نسخه اصلی دارد. در نسخه ابتدایی این محصول بیشتر بر روی ظاهر تمرکز شده بود. در نسخه جدید ساعت Access Sofie ۲.۰ با جی‌پی‌اس و مانیتور ضربان قلب روبه‌رو هستید. می‌توانید این دو قابلیت را از طریق Google Fit استفاده کنید و تمرینات خود را مورد بررسی قرار دهید. این ساعت جدید حاوی یک چیپ NFC است و امکان پرداخت موبایلی وجود دارد. این ساعت امکانات خوبی دارد اما با یک مشکل کلی روبه‌رو است. این ساعت از پردازنده اسنپ‌دراگون ۲۱۰۰ استفاده می‌کند. این پردازنده، پردازنده بدی نیست، اما نسخه‌ای که به تازگی وارد بازار شده نسخه اسنپ‌دراگون ور ۳۱۰۰ است و بهتر بود که از این نسخه استفاده می‌شد. عمر باتری در نسخه جدید بهتر است و در صورت استفاده ساعت شما کارآیی بهتری داشت. هنوز قیمتی برای این ساعت هوشمند مشخص نشده است، اما مایکل کورس اعلام کرده که این تابستان باید منتظر این ساعت هوشمند باشیم. این ساعت در چهار رنگ مختلف عرضه خواهد شد.


سونی و دوربین بدون آینه
در اواخر دی ماه گذشته همچنین سونی محصول جدیدی به خانواده دوربین‌های APS-C بدون آینه خود اضافه کرده است. دوربین a۶۴۰۰ قرار است جایی بین a۶۳۰۰ و a۶۵۰۰ قرار بگیرد. دوربین‌های جمع‌وجور و بدون آینه اخیرا به دلیل راحتی استفاده نسبت به DSLRها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. خانواده دوربین‌های بدون آینه آلفا (a) سونی در حال‌حاضر با سری a۷ خود در بین دوربین‌های فول فریم بدون آینه پیشتاز است و حالا سونی قصد دارد عضوی جدید به خانواده قطع APS-C اضافه کند. a۶۴۰۰ البته شاید آن رقیب فوجی‌فیلم X-T۳ که انتظارش را می‌کشیدیم نباشد اما در دسته میان‌رده‌ها امکانات قابل‌توجهی دارد. A۶۴۰۰ به لطف فیلم‌برداری ۴K@۳۰fps و صفحه‌نمایش چرخشی برای ولاگرها گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. این دوربین همچنین سیستم فوکوس خودکار فوق‌سریع ۴۲۵ نقطه‌ای (کنتراست و PDAF) را از سری a۷III و a۹ به ارث برده که می‌تواند در ۲ صدم ثانیه فوکوس کرده و چشم سوژه‌ها را نیز دنبال کند.

دوربین a۶۴۰۰ سونی از سنسور جدید ۲/ ۲۴مگاپیکسلی Exmor APS-C و پردازنده تصویر جدید BIONZ X استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند با شاتر مکانیکی با نرخ ۱۱فریم بر ثانیه و در حالت بی‌صدا با نرخ ۸ فریم بر ثانیه عکاسی کند که هر دو با فوکوس و نوردهی خودکار انجام می‌شوند. بافر دوربین هم توانایی ذخیره ۱۱۶ تصویر JPG و ۴۶ تصویر RAW را داراست. در زمینه عکاسی در نور کم نیز این دوربین می‌تواند ISO را تا ۳۲۰۰۰ در حالت عادی و تا ۱۰۲۴۰۰ در حالت گسترش یافته با نویز کمتر بالا ببرد. قیمت دوربین سونی a۶۴۰۰ هم ۹۰۰ دلار (برای بدنه تنها) اعلام شده تا رقیب مستقیمی برای Fujifilm X-T۲۰ محسوب شود. با این‌حال کماکان علاقه‌مندان به دوربین‌های بدون آینه جمع‌وجور سونی منتظر جانشینی برای a۶۵۰۰ هستند. دوربین a۶۴۰۰ همچنین با کیت لنز ۱۶ تا ۵۵ میلی‌متری f۳.۵-۵.۶ با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا با کیت‌لنز بهتر ۱۸ تا ۱۵۵ میلی‌متری با f۳.۵-۵.۶ با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد

این کشف سبب می شود موبایل ها و دستگاه های مختلف نیازی به باتری نداشته باشند و البته این روشی کاملا نوین برای استفاده از فناوری های هوشمند است.

 

محققان آمریکایی یک دستگاه آنتن یکسو ساز ( rectenna) از ماده نیمه رسانا ساخته اند که ضخامت آن فقط چند اتم است. سیگنال های وای فای به وسیله یک آنتن یکپارچه دریافت و به جریان DC تبدیل می شود که مناسب مدارهای الکترونیکی است.

 

این دستگاه را می توان برای تولید موبایل، لپ تاپ، دستگاه های پزشکی و فناوری های پوشیدنی استفاده کرد که نیازی به باتری ندارند. با توجه به انعطاف پذیری دستگاه می توان آن را طوری ساخت که محوطه بزرگی را پوشش دهد.

 

به گفته محققان، این دستگاه می تواند نقش مهمی در آینده دستگاه های هوشمند الکترونیکی داشته باشد.

 

پروفسور «توماس پالاسیوس» از  MITمی گوید: اگر بتوان سیستم های الکترونیکی ساخت که دور یک پل پیچیده می شوند یا یک بزرگراه  یا دیوارهای محل کار را به طور کامل می پوشانند، در این صورت چگونه باید برای این دستگاه های الکترونیکی انرژی فراهم کرد؟ ما روشی نوین برای برق رسانی به سیستم های الکترونیکی آینده داریم و برای این منظور از انرژی وای فای استفاده می کنیم زیرا به راحتی با مناطق گسترده یکپارچه می شود و به این ترتیب می توان تمام محیط اطراف را هوشمند کرد.

 

 در آزمایش های انجام شده این دستگاه هنگامیکه در معرض سیگنال های وای فای معمولی قرار گرفت، حدود ۴۰ میکرووات برق تولید کرد.

 

 این میزان برق برای روشن کردن نمایشگر موبایل یا  فعال کردن تراشه سیلیکونی کافی است.

 

این تحقیق در ژورنال Nature منتشر شده است.

به نقل از آسین ایج، شرکت سامسونگ به منظور رقابت با شرکت چینی هواوی به تولید گوشی های ارزان قیمت گالکسی از سری ام روی آورده است.

 

 سامسونگ به همین منظور دو گوشی گالکسی ام 10 و ام 20 را تولید کرده که دارای دوربین دوگانه، لنزهای عریض و باتری با عمر طولانی هستند.

 

قرار است خرید گوشی های یادشده از 5 فوریه سال 2019 امکان پذیر شود. گوشی گالکسی ام 20 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تنها 180 دلار قیمت دارد. نسخه ارزان قیمت تر این گوشی با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز 150 دلار قیمت گذاری شده است.

 

نسخه دارای رم 3 گیگابایتی و 3232 گیگابایت حافظه داخلی گوشی گالکسی ام 10 نیز 125 دلار و مدل دارای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هم تنها 110 دلار قیمت خواهد داشت.

 

تا به حال کمتر سابقه داشته که سامسونگ چنین گوشی های ارزان قیمتی روانه بازار کند ولی به نظر می رسد این شرکت با هدف تسخیر بازار کشورهای در حال توسعه و جلب نظر مردم کم درآمد به این شیوه بازاریابی روی آورده است.

 

گالکسی ام 20 دارای نمایشگر 6.3 اینچی فوق دقیق FHD+ و گالکسی ام 10 دارای نمایشگر 6.2 اینچی HD است. گالکسی ام 20 دارای باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری و فناوری ویژه ای برای کاهش مصرف به خصوص در زمان کاهش شدید  شارژ باتری است.

 

در این گوشی از تازه ترین پردازنده Exynos 7904 سامسونگ استفاده شده که سرعت اتصال به شبکه های داده را افزایش داده و انجام چند کار همزمان را با گوشی تسهیل می کند. در گوشی گالکسی ام 10 هم از تراشه ضعیف تر Exynos 7870 استفاده شده است.

 

هر دو گوشی علیرغم قیمت های پایین از قابلیت باز کردن قفل با نمایش چهره برخوردارند و دوربین های پشتی و سلفی آنها به ترتیب 13 و 5 مگاپیکسلی می باشد.

فرض کنید وقتی به مسافرت می‌روید شب‌ها چراغ خانه‌تان به صورت خودکار روشن شود یا زمانی که سرکار هستید، یک‌ربع قبل از رسیدن به خانه مایکروفر روشن شود. تصورش را بکنید که هنوز در تختخواب‌تان هستید و به کارواش خانه دستور می‌دهید خودروی‌تان را بشوید و آماده کند یا بدون این‌که از جایتان بلند شوید، لباسشویی را روشن کنید یا به لامپ‌ها دستور دهید که خاموش شوند. این تصاویر فیلم‌های علمی- تخیلی نیست و حالا ساکنان برخی برج‌های معروف تهران در چنین وضعیتی زندگی می‌کنند! پنت‌‌هاوس‌های گرانقیمت برج چناران، آلتون کورت، رولکس و... که در واقع خانه‌های هوشمند و مجهز به اینترنت اشیا به شمار می‌آیند اما آنها چطور خانه‌شان را هوشمند کرده‌اند؟!

 

لاکچری‌ها پیشتاز خانه‌های هوشمند در ایران

شهر هوشمند و خانه هوشمند اصطلاحی است که از ‌سال ٢٠٠٠ میلادی سر زبان مردم دنیا افتاد و در ایران از‌ سال ٩٠ یا ٩١ عده‌ای به فکر هوشمندکردن خانه‌های‌شان افتادند.

 

سارا ستوده، که در ایران در یکی از شرکت‌های اینترنت اشیا یا همان شهر هوشمند فعالیت می‌کند، به «شهروند» می‌گوید:   «گفته می‌شود که  درحال‌حاضر ایران بیستمین کشوری است که از این فناوری پیشرفته و مدرن بهره برده و با استفاده از این فناوری همه اشیا از طریق شبکه‌های اینترنت و اینترانت به هم متصل شده و قابلیت فرمان‌پذیری اشیا از طریق شبکه‌های مخابراتی فراهم شده است.»

 

با این وجود پولدارهای ایرانی استارت کار را با شرکت‌های خارجی زده‌اند. شرکت‌هایی که مبلمان و دکوراسیون گرانقیمت خانه‌های‌شان را به آنها سفارش داده‌اند.

 

شرکت‌های ایرانی اما در این زمینه چندان موفق نبودند. ستوده می‌گوید: «یا نرم‌افزارهای هوشمندسازی وسایل خانه خیلی گرانقیمت بود یا کشورهای خارجی به بهانه تحریم آن را به ایرانی‌ها نمی‌فروختند و همین موضوع موجب می‌شد که این شرکت‌ها نیامده کسب‌وکارشان را جمع کنند و بروند.»

 

هوشمندسازی خانه‌تان چقدر آب می‌خورد؟

هوشمندکردن وسایل خانه اما تنها یک خانه رویایی ایجاد نمی‌کند و باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در انرژی و حتی زمان و کارکرد بهینه وسایل می‌شود. به همین دلیل کشورهای جهان خانه‌های هوشمند را بسیار جدی گرفته‌اند و اروپایی‌ها بیشتر از همیشه به دنبال هوشمندکردن خانه‌های‌شان هستند. در ایران  آن‌گونه که فعالان این حوزه می‌گویند، تجهیز یک ساختمان  ١٥٠متری به تکنولوژی IOT  دست‌ کم ٧٠ الی ١٠٠‌میلیون هزینه روی دست‌تان می‌گذارد.

 

محل کار هوشمند در ایران

جالب است بدانید در ایران حالا بحث هوشمندسازی اشیا فقط به خانه‌های لاکچری برج‌های معروف شهر منحصر نمی‌شود و بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به این جرگه پیوسته‌اند. برخلاف تصور عموم، بحث اینترنت اشیا تنها به خانه‌های لوکس و لاکچری‌نشین‌ها محدود نمی‌شود و این روزها شاهد راه‌اندازی بخش‌هایی همچون گلخانه‌های هوشمند، پارکینگ‌های هوشمند و البته آشپزخانه‌های هوشمند هستیم. آن‌گونه که یکی از فعالان این حوزه به «شهروند» توضیح می‌دهد: «IOT یک تکنولوژی لوکس و لاکچری نیست و این روزها قواعد بازی برای فعالان حوزه مدیریت شهری و کسب‌وکارها  درحال تغییر است.

 

داشتن شهری هوشمند در عصر جدید یک الزام است و ناچاریم در یک دهه آینده به سمت آن حرکت کنیم. کسانی که زودتر  این نیاز را درک کرده‌اند، صرف‌نظر از سطح درآمدی خود به این سمت کشیده شده‌اند.»  او می‌گوید: «من خودم مشتری‌ای داشتم که سطح درآمدی خیلی خوبی نداشت، اما تصمیم گرفت گلخانه خود را هوشمند کند و در عرض یک‌سال سرمایه‌ای که هزینه کرده بود، از محل صرف‌جویی آب  و  انرژی، تولید بیشتر  و بهتر محصول  و  درآمدهایی که کسب کرد، بازگشت. علاوه بر این از تکنولوژیIOT  در بخش‌هایی همچون پارکینگ‌های هوشمند و کنترل ترافیک و آلودگی هوا هم استفاده شده است.»

 

گلخانه  و  پارکینگ هوشمند چند؟

جالب است که علاوه بر کنترل دما، رطوبت و آبیاری هوشمند، امکان شناسایی به‌موقع آفت‌های محصول در گلخانه‌های هوشمند نیز وجود دارد و شما می‌توانید خیلی زود نسبت به آفت‌کشی و سم‌زدایی محصولات خود اقدام کنید. برآوردهای صورت‌گرفته حاکی از آن است که راه انداختن چنین گلخانه هوشمند کاشت میوه و صیفی‌جات به متراژ‌ هزار مترمربع با چنین امکاناتی چیزی حدود ٧٥‌میلیون تومان آب می‌خورد.

 

یک پارکینگ هوشمند تجاری با ظرفیت پارک ٥٠٠ دستگاه خودرو  که  از سنسور‌های ایرانی در آن استفاده شده باشد هم حدود ٥٠‌میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت. در پارکینگ هوشمند دیگر نیازی نیست که شما  زمان زیادی را برای پیداکردن جای پارک بگردید، می‌توانید از قبل فضای پارک خورو خود را تعیین کنید و بعد از اتمام مدت استفاده، فضای  پارکینگ خود را با متقاضی دیگری به اشتراک بگذارید. درواقع  تکنولوژی IOT امکان برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب‌تر زمان  و کسب درآمد  بیشتر را به صاحب پارگینک داده و سرمایه‌گذار می‌تواند مطمئن باشد که در کمتر از ٣‌سال سرمایه‌ای که صرف این کار کرده، بازگشت داده می‌شود.

 

بارسلونا سمبل شهر هوشمند جهان

در جهان اما بارسلون اسپانیا سمبل یک شهر هوشمند شناخته می‌شود. شهر هوشمند به‌طور میانگین می‌تواند در طول یک سال، ١٢٥ ساعت در زمان هر یک از شهروندان خود صرفه‌جویی کند. به گزارش آی‌تی‌پی، مطالعات این مرکز تحقیقاتی نشان داده است که صرفه‌جویی در زمان شهروندان شهرهای هوشمند از طریق کاهش ترافیک جاده‌ای،‌ ارایه خدمات بهتر درمانی، افزایش کیفیت زندگی، ارتقای سطح تولید و بهبود امنیت عمومی صورت می‌گیرد.

 

اسپانیا در زمینه‌های شهر هوشمند و استفاده از IoT فعالیت‌هایی چشمگیری داشته و بارسلون را می‌توان نمونه بارز یک شهر هوشمند دانست. بارسلون به تازگی تیر چراغ‌‌برق‌های خیابانی بی‌سیم مبتنی بر LED را در خیابان‌هایش نصب کرده است که به مقدار  بسیاری در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند. هر کدام از این تیرچراغ‌برق‌ها یک‌ هات‌اسپات وای‌فای ایجاد می‌کنند. آنها همچنین مجهز به تایمر و آشکارساز حرکتی هستند، تا فقط در صورت عبور فرد یا خودرو روشن شوند و به این ترتیب در میزان مصرف برق صرفه‌جویی کنند. انتظار می‌رود این روشنایی‌های شهری هزینه مصرف برق شهری را تا یک‌سوم کاهش دهند.

 

استقبال از شهر هوشمند در جهان

براساس تحلیل‌های اقتصادی مختلف پیش‌بینی می‌شود IOT سهم زیادی در رشد اقتصادی، در دهه آینده داشته باشد. تعداد اشیای متصل در سراسر جهان در ‌سال ٢٠١٢ حدود ٨,٧‌‌میلیارد برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود این مقدار تا‌ سال ٢٠٢٠ به ٥٠‌میلیارد افزایش یابد. این امر نشان‌دهنده وجود بازار مناسب برای شرکت‌ها، فروشندگان و تهیه‌کنندگانی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند و آثار اقتصادی ناشی از آن به تحول زندگی روزانه افراد بسیاری در سراسر جهان منجر خواهد شد. شرکت سیسکو معتقد است اینترنت اشیا تاثیر اقتصادی بیش از ١٤تریلیون دلار تا‌ سال ٢٠٢٢ ایجاد خواهد کرد. همچنین شرکت جنرال‌الکتریک، درباره اینترنت اشیا می‌گوید فناوری‌های این حوزه تا ٢٠سال آینده می‌تواند حدود ١٥هزار‌‌میلیارد دلار به اقتصاد جهانی بیفزاید.

آموزش نصب و راه اندازی آمارگیر مترقی گوگل آنالیتیکس Google Analytics و افزودن کد گوگل آنالیز به قالب وردپرس

معمولا وبسمتر ها و مدیران سایت ها علاقه زیادی به تجزیه و تحلیل آمار وبسایت خود و رسیدگی اطلاعات بازدیدکنندگانشون دارند. این اطلاعات و دیتاها به مدیران وبسایت کمک میکنه الی رفتار که دربرگیرنده شیوه ورود به وبسایت ،لینک برگشت دادن دهنده ، میزان ماندن در هر صفحه و.. میباشد را تجزیه و تحلیل کنند و راه رو بسوی پیشرفت وبسایت خویش و بهینه سازی آن هموار کنند. در این مورد، بازهم گوگل حرف نخست را میزند و با سرویس Google Analytics در گویه سرویس های تجزیه و تحلیل بازدیدهای وبسایت پیشرو هست. آمارگیر وبسایت گوگل آنالایتیکش بسیار دقیق هست و مقادیر مختلفی از یک بازدیدکننده وبسایت را در گزین کردن شما پیمان میدهد. البته سرویس های همانند آمارگیر فارسی و انگلیسی نیز هستی دارند اما هیچیک به دقت این آمارگیر نمیرسد.


در این مقاله به آموزش کامل گوگل آنالیتیکس و فعال سازی آن در وردپرس میپردازیم.


 


به اکانت گوگل خود وارد بشید

شعار جالی گوگل، One Account, All Of Google هست و این به این معناست که با یک اکانت گوگل میتونید به کلیه سرویس های گوگل دسترسی داشته باشید. بعد اگر الی به حال عضو گوگل نشده این همین اکنون یک حساب کاربری در گوگل برپایی کنید لغایت وارد دنیای گوگلی شوید،برای دسترسی به سرویس Google Analytics وارد لینک زیر شوید.


وبسایت سرویس گوگل آنالایتیکس: Http://Google.com/Analytics


برای به کارگیری این سرویس پس از ورود به اکانت گوگل انالیتیگ بر روی گزینه add a site کلیک کنید لغایت وبسایت خویش رو به این سرویس اضافه کنید. بعد از افزودن سایت گوگل به شما ترکینگ کد سرویس خود رو (شکل زیر) ارائه میده تا با قرار دادن اون در سایتتون سایت شما رو track یا دنبال کنه.


google tracking code


آموزش افزودن کد گوگل آنالایتیکس به قالب وردپرس


حالا باید کدی که از گوگل اخذ کردید رو در قالب وبسایت خودتون قرار بدید. برای این کار کدی که کپی کرده بودید رو در فایل Header.php و در تگ <body> قرار بدید. در ضمن میتونید کد رو از فایل خارجی در سایت فراخوانی کنید


اضافه کردن کد گوگل به سایت


چک کنید و ببینید که این کار رو صحیح انجام دادید؟


به اکانت Google Analytics خودتون برگزدید. از بخش Admin بر روی Tracking Info کلیک کنید. اگر در تقسیم  Tracking Status کلمه‌ی Receiving Data رو دیدید، یعنی این پیشه رو صحیح اتمام دادید و کل چیز آماده هست. وگرنه مراحل شغل رو مجددا بازبینی کنید.


receiving-data


یک مسیر حل ساده تر: از پلاگین وردپرس کاربرد کنید!


با زهم وردپرس پیشه رو آسان کرده و برای Google Analytics هم یک افزونه داره که همگی این مراحل رو (به غیر از عضویت) به راحتی اتمام میده. اسم این افزونه Google Analytics هست و بصورت مجانی از مخزن افزونه های وردپرس در دسترس هست.


بعد از نصب و فعالسازی افزونه، تنها کافیه از دسته تنظیمات این افزونه، Tracking-ID خودتون رو در باکس مشخص وارد کنید و تنظیمات رو اندوخته کنید.



اضافه کرد کد Google Analytics به قالب جوملا


اضافه کردن این کد به جوملا به راستی ساده است. آموزش حرفه ای گوگل آنالیتیکس برای این قصد وارد مدیریت جوملا شده و از منوی الحاقات گزینه مدیریت قالب ها را گزینش نمایید. سپس قالب باره نظر را گزینش نموده و بر روی دکمه ویرایش کلیک نمایید. در آخر بر روی دکمه ویرایش HTML کلیک نمایید.

اگر موارد بالا را درست سپریدن دیتا باشید شما می توانید HTMLLL قالب را ویرایش نمایید.


–    کد را اسکرول نموده و به زیر ترین قسمت بروید.

–    یک خط باقیمانده به پسین شما تگ </body> را نگریستن می کنید.

–    کد دریافتی Google Analytics را قبل از این تگ کپی نمایید.

–    اکنون بر روی دکمه اندوخته کلیک نمایید.


آموزش کار با همه سرنوشت های گوگل آنالیتیکس Google Analytics

کمی جزئیات و تنظیمات مهم می تواند گزارش گیری گوگل آنالیتیک شما را شفا بخشد.

در این مقاله اصول اولیه شغل با گوگل آنالیتیک و آنچه شما برای راه اندازی و بهترین به کارگیری اطلاعات توسط آمده متعلق به را دربایستن دارید تعلیم داده می شود.

توجه: در این مقاله فرض می شود که شما گوگل آنالیتیک را برای دست کم یکتا از تارنما هایتان تاسیس کرده اید. در صورتیکه شما هنوز گوگل آنالیتیک خود را فعالل نکرده اید می توانید مراحل فرایند نصب را بر پایه فرمان العمل مرکز راهنمای گوگل آنالیتیک (Google Analytics Help Center) طی نمایید و یا با تماس با گرین هاست تقاضا راه اندازی گوگل آنالیتیک در سایت خود را ارسال نمایید.

واژه نامه گوگل آنالیتیک:

چند اصطلاح هستی دارد که شما می بایست معانی آنها را بدانید. شما اغلب با این اصطلاحات در داده های گوگل آنالیتیک روبرو خواهید شد, و همچنین این اصلاحات درر این نوشتار بهره‌گیری شده اند.

ابعاد (Dimensions): ابعاد یک خاصیت توصیفی یا مشخصات یک شی می باشد که می تواند مقادیر مختلفی داشته باشد. مرورگر, خروج از صفحه, نمایش ها و مدتت زمان دوره  همه نمونه هایی از ابعاد هستند که به صورت قبل فرض در گوگل آنالیتیک وجود دارند.

متریک ها یا معیار ها (Metrics): مقادیر منحصر به فردی از ابعاد هستند که به چهره یک مبلغ یا یک نسبت اندازه گیری می شوند. صفحه های مشاهده شده,, صفحات نگریستن شده در هر دوره و میانگین سررسید ادوار نمونه هایی از متریک هایی هستند که در گوگل آنالیتیک استفاده می شوند.

دوره ها (Sessions): یک دوره به بازه ای از زمان که کاربر فعالانه با وب سایت شما, برنامه و غیره درگیر می باشد اطلاق می گردد البته در یک تاریخ مشخص. تمامم دیتا های استفاده شده (صفحه های نگریستن شده, رویدادها, تجارت الکترونیک و غیره) با یک دوره پیوسته می باشند.

کاربران (Users):  کاربران کسانی هستند که در یک محدوده تاریخ انتخاب شده دست کم یک دوره پرکار داشته اند. که این دربرگیرنده هر دو کاربر جدید و مجدد بازگشتهه می شود.

صفحات در هر دوره (Pages/Session): به راستی میانگین تعداد صفحات تماشا شده در هر دوره می باشد که به آن میانگین عمق صفحه نیز می گویند. نمایش مکرر یک صفحه محاسبه می شود.

متوسط بازه زمانی دوره (Avg. Session Duration): میانگین درازا یک دوره.

تعداد بازدید از صفحه (Pageviews): به معنی شمار کل صفحات مشاهده شده می باشد. نمایش مکرر یک صفحه محاسبه می شود.

نرخ  جستن (Bounce Rate): نرخ جستن درصد بازدید از یک تک صفحه می باشد (به عنوان مثال بازدید هایی که یک شخص از صفحه ورودی اش به سایت الی خروج ازز سایت داشته است بدون تعامل با آن صفحه)

اهداف (Goals): اهداف به شما این امکان را می دهند لغایت متوجه شوید چگونه اغلب کاربران اقدامات خاصی را روی تارنما شما انجام می دهند و یا کامل می کنند.

تغییرات (Conversions): دگرگونی ها شمار دفعاتی است که اهداف روی سایت شما کامل می شوند.

دوره های جدید (New Sessions): تخمینی از درصد بازدیدهایی که برای نخستین بار هستند.

کمپین ها (Campaigns): کمپین ها (همچنین به عنوان کمپین های سفارشی نیز شناخته می شوند) به شما فرمان اضافه کردن پارامترهایی به هر آدرس از وبب سایت شما را می دهند برای جمع آوری اطلاعات اغلب درباره شدامد ارجاعی به سایت شما.

رفتار (Behavior): اطلاعات رفتار (رفتار کاربران) به شما جهت درمان مطالب وب سایت تان کمک می کند.

جذب (Acquisition): جذب چگونگی رسیدن کاربران به وب سایت شما را پرتو می دهد (چگونگی جذب شدن کاربران)


صفحه اصلی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Home):

صفحه اصلی گوگل آنالیتیک به شکل زیر بوده و در این صفحه فهرست وبسایت های خود را مشاهده میکنید. این لیست به شما برخی از اطلاعات اولیه را در سمت راستت هر تارنما نمایش می دهد مثل شمار دوره ها, میانگین سررسید دوره, نرخ جستن و نرخ دگرگونی ها هدف.


صفحه گوگل آنالیتیک

در این صفجه وانگهی گزینه جست و جو فعال است ، در ضمن در صورتیکه شما فقط می خواهید پهنه هایی را که اغلب برای کسب و کار شما مهم هستند را ببینید, می توانید آنها را با ستاره علامت گزاری نمایید و تنظیمات نمایش را به حالت تنها نمایش سایت های ستاره دار تغییر دهید.

شما می توانید از امکان محدوده تاریخ کاربرد کنید تا اطلاعات سایت ها را بر بنیاد بازه زمانی مورد نظرتان تماشا کنید. در ضمن می توانید از امکان محدوده تاریخخ برای سنجش دوره زمانی فعلی با یک دوره زمانی در گذشته کاربرد نمایید تا تغییرات بوجود آمده در ادوار (sessions), متوسط زمان هر دوره , نرخ جستن و نرخ تغییر قصد را ببینید.


محدوده تاریخ Google Analytics

از آنجا که داده ها برای هر وب سایت تغییر می کند الی سنجش زمانبندی شده را بازتاب بدهد, این ساده می باشد که ببینید کدام وب سایت شما ترافیک بیشتر و یا اقلیت را دریافت کرده است و دگرگونی ها را متوجه شوید.


مقایسه اطلاعات اولیه تارنما ها در گوگل

برای نگریستن کامل اطلاعات یک وبسایت بر رو آن کلیک نمایید .


گزارش دهی گوگل آنالیتیک (Google Analytics Reporting):

در بالای صفحه نمایش گزارش دهی گوگل آنالیتیک, شما نوار منو اولیه Google Analytics را می بینید که به شما امکان رفتن و جنبش بین صفحه اصلی, دسته گزارشش دهی, تقسیم سفارشی سازی گزارش ها و بخش ادمین را می دهد. علاوه بر این در سرنوشت سمت راستامکان سوییچ به دیگر وبسایت های خویش را دارید.


گزینه های نوار منوی بالایی وبمستر تولز

در منوی عمودی سمت چپ, یک آلت جستجو هستی دارد لغایت به شما برای پیدا کردن گزارش های خاص کمک کند و وانگهی یک لیست از لینک هایی به مناطق مهم از گوگل آنالیتیک شما.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.