تحقیق در ارتباط با کلمهی کلیدی باید نقطه آغاز هر کمپین سئو یا بازاریابی محتوایی باشه.
اگه دربارهی اینکه مردم واقعاً از چه واژه ها کلیدیای برای جستجو در نیش شما بهرهگیری میکنند پژوهش نکنید، بهجای اینکه برای تصمیمگیریهاتون از دادهها کمک بگیرید، دارید به شانستون تکیه میکنید.
و این اصلاً شیوه واقعیت برای مدیریت کسبوکارتون نیست.
بعد از اینکه ما استراتژی محتواییمون رو به طریق «تمرکز بر کلمهی کلیدی» تغییر دادیم، شدامد جستجوی ما فقط در 3 ماه 89% رشد کرد.
استراتژی سئو
با سپریدن یک تحقیق مفصل دربارهی واژه کلیدی شما هم میتونید نتیجه مشابهی رو بگیرید.
۲. وبسایت جدید یا اتوریتی (Authority) پایین؟ واژه ها کلیدی که رقابت کمتری برای اونها هستی داره رو پیدا کنید الی خیلی تند بتونید رتبه بگیرید
وقتیکه وبسایت شما جدید باشه یا اتوریتی (Authority) پایینی داشته باشه، رتبهبندی شما برای واژه ها کلیدیِ رقابتی، سختتر میشه.
مسلماً میشه این کار رو انجام عدل اما باید سعی ویژهای رو اتمام بدید و یک محتوای فوقالعاده رو برپایی کنید و بعد الی میتونید اون رو به اشتراک بذارید (Promote).
بنابراین وقتی دنبال این هستید که ترافیک سایتتون رو بالا ببرید، منطقیه که نخست به کارگیری واژه ها کلیدی با چشم وهمچشمی کم رو هدف بگیرید.
خوشبختانه، فهمیدن میزان معضل برای رتبه دریافت در هر کلمه کلیدی با به کارگیری Ahrefs Keywords Explorer و سنجه «دشواری کلمهی کلیدی – Keyword Difficulty» خیلی آسون شده. [همچنین از Keyword Planner گوگل میتونید استفاده کنید.]
در نمونهی زیر میبینیم که اکثر پیشنهادها برای عبارت search engine optimization امتیاز کاستی (KD) خیلی فوقانی دارن. ولی یکتا از اونها امتیاز دشواری پایینتری داره و رتبه اخذ برای اون باید آسونتر باشه.
دشواری واژه کلیدی Keyword Difficulty
نحوهی محاسبهی کاستی یه کلمه کلیدی رو میتونید در اینجا بیابید.
۳. اون بخش از واژه ها کلیدی که مایه افزایش ترافیک جستجوی رقبای شما شدهاند رو پیدا کنید.
آموزش ساده سئو وردپرس بعد اونها رو سرقت کنید و در سایت خودتون به شغل ببرید!
خیلی باحال فقدان اگه میدونستید رقباتون از چه کلمات کلیدیای برای افزایش رتبهبندی بهرهگیری میکنن و این کلمات کلیدی چقدر ترافیک براشون به همراه داره؟
آره واقعاً باحال بود… و هست!
درواقع، میتونید این شغل رو با استفاده از Ahrefs Site Explorer طی چند ثانیه انجام بدید. [همچنین میتونید از ۵ ابزار رایگان دیگه که در اینجا معرفی شده هم استفاده کنید.]
در Ahrefs Site Explorer فقط کافیه آدرس دامین رقیبتون رو وارد کنید و بعد به تقسیم « Organic keywords report» برید. در این بخش، فهرستی از تمام کلمات کلیدی اصلی رقیب شما که در حال آماده برای اونها رتبه گرفته، ارائه میشه.
به صفحهی Site Explorer مراجعه کنید.
دامنهی رقیبتون رو وارد کنید و روی Explore کلیک کنید.
از ستون سمت چپ به بخش Organic search برید.
بعد روی Organic keywords کلیک کنید.
کلمات کلیدی ارگانیک organic keyword
۴. واژه ها کلیدی سودآوری که حجم کاربرد فوقانی دارند رو در کشور هدفتون پیدا کنید
برای ایجاد ترافیک جستجو به سمت سایتتون، باید از دستهای از کلمات کلیدی برای رتبهبندی بهرهگیری کنید که بهطور ماهانه حجم قابل قبولی از جستجو رو در کشور هدف شما داشته باشن.
اولین قدم در این فرایند اینه که موضوعتون رو در Ahrefs Keywords Explorer وارد کنید تا ایدههایی رو به شما بده. [اینجا لیستی از ابزارها و روشهای دیگری برای یافتن «کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو» رو میتونید مشاهده کنید.]
برای دسترسی به این تقسیم در Ahrefs Keywords Explorer بهاینترتیب عمل کنید:
به صفحهی Keyword Explorer مراجعه کنید.
موضوع رو تایپ کنید.
کشور رو انتخاب کنید.
روی Explore کلیک کنید.
این گزارش بر پای بست، میزان جستجو دستهبندیشده، پس شما میتونید خیلی سریع کلمات کلیدی جذاب رو پیدا کرده و در برنامهی محتواتون اونها رو بکار ببرید.
اگرچه…
۵. واژه ها کلیدی همانند رو در یک موضوع دستهبندی کنید (و بعد رتبهبندی رو برای همهی اونها اتمام بدید)
گوگل داره در فهمیدن روابط بین واژه ها کلیدی خیلی هوشمندانهتر از قبل عمل میکنه.
مثلاً کلمات کلیدی « guest blogging» و « guest posting» خیلی مانند همدیگهاند درسته؟
چند سنه پیش، برای اینکه در هر دو کلمهی کلیدی رتبه بگیرید باید دو نوشتار مجزا مینوشتید.
اما امروز اگه شما یه نوشتار عالی با کلمهی کلیدی «guest blogging» بنویسید، گوگل میدونه که مطلب شما رو باید برای کلیدواژهی «guest posting» هم رتبهبندی کنه. حتی اگه در هیچ جای صفحه به این عبارت اشاره نکرده باشین.